Jump to content
Annons

Speed Guitar Battle


Recommended Posts

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Inte shredding direkt men ändå.

Satt och lekte lite över ett ganska kul backingtrack jag hittade någonstans på nätet. Såhär blev det.

Yeah! Härligt, mer blues till folket :rolleyes: Får man fråga vart du hittade backing tracket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl åxå lägga upp ett bidrag i denna underhållande tråd. Orkade tyvärr inte spela in något nytt utan skickar en snutt inspelad för ca 7 år sedan i en lägenhet i centrala Kristianstad. JMP-1 uppmickad med en creative datormic!!!! Därav det tunna ljudet :-) Väldigt Yngwie influerat men va gör det!?

Dragonheart.mp3

Redigerat av Snake
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får väl åxå lägga upp ett bidrag i denna underhållande tråd. Orkade tyvärr inte spela in något nytt utan skickar en snutt inspelad för ca 7 år sedan i en lägenhet i centrala Kristianstad. JMP-1 uppmickad med en creative datormic!!!! Därav det tunna ljudet :-) Väldigt Yngwie influerat men va gör det!?

Huhej hva det går:) Jævli bra. Yngwie rules! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah! Härligt, mer blues till folket :rolleyes: Får man fråga vart du hittade backing tracket?

Det var ett tag sen jag hittade det så jag kommer inte riktigt ihåg men troligen var det på TheGearPage eller på Planket. Jag har den och några till jag brukar leka lite med ibland när inspirationen att göra något eget inte finns. Testar att lägga upp den här, men har lite svårt att få uppladdningen till Studio att fungera bra så vi får väl se hur det blir.

coolshufflebluesBT.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl bidra jag med..

här kommer ett solo ur en supergammal låt som jag gjort..

det är väl inte snabbt om man jämför med resten av er.. Jag har en förmåga att snubbla på fingrarna när jag försöker spela snabbt. 😉

Nåja, här kommer den iaf:

MrDreaming_Solo

Det der var da vel snabt nok det der? Hørte i alle fall ikke mye snubling i fingrer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det der var da vel snabt nok det der? Hørte i alle fall ikke mye snubling i fingrer 🙂

nee, kanske inte där.. liiite snabbare än så klarar jag nog, men sen så sätter fingersnubblingarna in.. får väl skylla liiiiite på min gura åxå, har en stränghöjd som heter duga. Men största boven i dramat är iaf bristen på övning/teknik

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

"Inte shredding direkt men ändå.

Satt och lekte lite över ett ganska kul backingtrack jag hittade någonstans på nätet. Såhär blev det."

helt plötsligt börjar foten stampa o huvet nickar YES YES, kanon skön blues där

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

JÄ JÄ full fart 😄😄 häftigt 😄 fan video får bli nästa grej man ger sig på😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Testar nog att lägga upp ett solo på Hilmers bluesiga backingtrack om det är ok med Hilmer, det va länge sen jag lira blues solo ska bli skoj 😄

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Testar nog att lägga upp ett solo på Hilmers bluesiga backingtrack om det är ok med Hilmer, det va länge sen jag lira blues solo ska bli skoj :rolleyes:

Göran

Självklart är det OK Göran. Det är inte mitt BT utan det är ett av många som man kan hitta flytande runt på olika musiksiter på nätet.

Testa gärna det här BT't också. (Med resrvation för mina nedladdningsproblem).

Jag kommer med en version på den också om ett litet tag.

///Joakim

Beckishbt.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Får väl bidra jag med..

här kommer ett solo ur en supergammal låt som jag gjort..

det är väl inte snabbt om man jämför med resten av er.. Jag har en förmåga att snubbla på fingrarna när jag försöker spela snabbt. :rolleyes:

Nåja, här kommer den iaf:

MrDreaming_Solo

ingen som vill uttala sig om mitt solo??? vad tyckte ni?? säg ärligt nu:)

Link to comment
Dela på andra sajter

ingen som vill uttala sig om mitt solo??? vad tyckte ni?? säg ärligt nu:)

Låter som ett melodiskt och bra solo som i början får mig att tänka på Randy Rhoads (vilket ju knappast kan vara negativt). Tyvärr tycker jag det var lite för dålig kvalitet på filen och mixen för att man ska höra solot riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo för sjutton hobbex2004 den satt skitbra början va lite så där svensk folkmusik och kanske lite trevande men sen jävlar la det iväg, kort sagt satt som en keps helskönt solo.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Kort g-solo från ett av alldeles för många ofullbordade projekt. 

Bifogad fil ( Antal nedladdningar: 21 )

  Worry_g_solo.mp3

Tjena E welcome to the show, häftigt Jerry Garcia möter Mark K från Dire Straits tummen upp.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Testar nog att lägga upp ett solo på Hilmers bluesiga backingtrack om det är ok med Hilmer, det va länge sen jag lira blues solo ska bli skoj 😮

Göran

Självklart är det OK Göran. Det är inte mitt BT utan det är ett av många som man kan hitta flytande runt på olika musiksiter på nätet.

Testa gärna det här BT't också. (Med resrvation för mina nedladdningsproblem).

Jag kommer med en version på den också om ett litet tag.

///Joakim

Här kommer då mitt försök på det här BT't. Det är långt (trots en fade mot slutet). Tur att mediaspelaren går att stänga av 😳

Beckish_Jocke3.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...