Jump to content
Annons

Speed Guitar Battle


Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Yeah Yeah där satt den tur du stanna inne 🙁 det är farligt ute i solen säger dom i blaskan 🙁 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Her er mitt bidrag. Brukte bakgrunden som forfatteren la ut her. Beklager den dårlige gitarlyden. Plugget i min gamle Behringer V-amp (som jeg vanligvis ikke bruker mer) for å slippe å mikke opp gitarforsterkeren min. Enjoy...😆

rätt skönt 😄 bra jobbat

Link to comment
Dela på andra sajter

Her er mitt bidrag. Brukte bakgrunden som forfatteren la ut her. Beklager den dårlige gitarlyden. Plugget i min gamle Behringer V-amp (som jeg vanligvis ikke bruker mer) for å slippe å mikke opp gitarforsterkeren min. Enjoy...😉

Va? Det e ju inge fel på Behringer V-amp! Det kör ju jag oxo med!! 🙂

Blir det en solo-video nu också? Glöm inte å köra den i slow-mo bara annars blir det väl bara ett moln av fingrar man ser! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, slutet blev inte så lyckat men det får la duga till oss. Fan det är svårt med solo har en sån där Stratokaster kopia och volymknapparna sitter i vägen (för näven) och mickarna också (för plektrumet). Är på och brottas med dom hela tiden när jag lirar. Skulle va bra om det fanns en elgura utan hinderbana, inte för att det skulle ändra så speciellt mycket kan ju knappt lira men det skulle vara svårare att skylla ifrån sig då 😄 . Näste man till rakning 😄

Göran

Haha 🙁 Det där var roligt att höra... Jag kör med Fender, känner till dina bekymmer..haha.. Jag har tagit bort en tone-ratt, och flyttat ner volymratten dit.. Blev MYCKET lättare att spela 😄 Plektrum mot mick ljud har jag på alla mina inspelningar... 😉😮

Bra spelat......

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Her er mitt bidrag. Brukte bakgrunden som forfatteren la ut her. Beklager den dårlige gitarlyden. Plugget i min gamle Behringer V-amp (som jeg vanligvis ikke bruker mer) for å slippe å mikke opp gitarforsterkeren min. Enjoy...:rolleyes:

Va? Det e ju inge fel på Behringer V-amp! Det kör ju jag oxo med!! 😳

Neida, ikke noe galt med en V-Amp. Den krever bare en del justering for å låte bra. Får finere lyd av forsterkeren min da. En VOX Valvetronix AD120VT. Når jeg mikker opp den med Røde NT2000 låter det bra ja, men tar litt mer tid å rigge det opp en bare å plugge inn V-Ampen:)

Link to comment
Dela på andra sajter

v-ampen slaktar gitarrljudet totalt! (i största almänhet)

Du er litt bastant nå synes jeg. Jeg har brukt V-ampen live med band og det låt kanon. Plugget den rett i mikseren i mono. Det eneste jeg gjorde med EQ var å ta av litt diskant. Spilte musikk type progmetall. Fet og mektig gitarlyd :rolleyes: Men den krever at en skrur og forsker en del for å få den til å låte bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu snackas det för mycket hårdvara, och spelas för lite gitarr här tycker jag! :rolleyes:

Har kommit upp några schyssta klipp dock! Kul.

Lyssnade igenom mitt eget bidrag på nytt efter att ha kommit hem från parken (med ett par öl i kroppen iofs) och det lät ju inte alls kul... 😄

Men jag orkar nog inte göra om, så det får vara.

Tack för berömmet (EkenMusiX, Burnin Sven, easy_dog, IDF, Luke) på de gamla grejjerna förresten! Det värmde! 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Linkowich det bjuder man på feståru för du är en jäkel på att lira kort sagt öj öj det va fina stilrena räkor i flera olika gengre så det så. Är ingen jazzvänn men fan det sista på det som du la upp först va riktigt fint om jag ska underdriva lite 😠 och då va dom två första solona riktigt skitbra. Strongt gjort att flexa så obehindrat mellan olika stilar.

QUOTE (Burnin Sven @ 1 July 2006, 10:41)

Tackar, slutet blev inte så lyckat men det får la duga till oss. Fan det är svårt med solo har en sån där Stratokaster kopia och volymknapparna sitter i vägen (för näven) och mickarna också (för plektrumet). Är på och brottas med dom hela tiden när jag lirar. Skulle va bra om det fanns en elgura utan hinderbana, inte för att det skulle ändra så speciellt mycket kan ju knappt lira men det skulle vara svårare att skylla ifrån sig då . Näste man till rakning

Göran

Haha Det där var roligt att höra... Jag kör med Fender, känner till dina bekymmer..haha.. Jag har tagit bort en tone-ratt, och flyttat ner volymratten dit.. Blev MYCKET lättare att spela Plektrum mot mick ljud har jag på alla mina inspelningar...

Bra spelat......

m.v.h Moberg

Tackar Moberg kanske vore nåt för mig oxå fan man får ju fokusera så förbaskat på att hålla plektrummet borta från mickarna så när jag spelade in det här solot så fick jag träningsvärk i en sena till tummen 😉.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu snackas det för mycket hårdvara, och spelas för lite gitarr här tycker jag! 😏

Har kommit upp några schyssta klipp dock! Kul.

Lyssnade igenom mitt eget bidrag på nytt efter att ha kommit hem från parken (med ett par öl i kroppen iofs) och det lät ju inte alls kul... 😎

Men jag orkar nog inte göra om, så det får vara.

Tack för berömmet (EkenMusiX, Burnin Sven, easy_dog, IDF, Luke) på de gamla grejjerna förresten! Det värmde! 😎

yes, videon är klar, ska bara få hem den grabbar håll ut 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, slutet blev inte så lyckat men det får la duga till oss. Fan det är svårt med solo har en sån där Stratokaster kopia och volymknapparna sitter i vägen (för näven) och mickarna också (för plektrumet). Är på och brottas med dom hela tiden när jag lirar. Skulle va bra om det fanns en elgura utan hinderbana, inte för att det skulle ändra så speciellt mycket kan ju knappt lira men det skulle vara svårare att skylla ifrån sig då 😄 . Näste man till rakning 😄

Göran

Haha 😆 Det där var roligt att höra... Jag kör med Fender, känner till dina bekymmer..haha.. Jag har tagit bort en tone-ratt, och flyttat ner volymratten dit.. Blev MYCKET lättare att spela 😄 Plektrum mot mick ljud har jag på alla mina inspelningar... 😆😛

Bra spelat......

m.v.h Moberg

Har du gjort det själv eller har du lämnat in till någon gitarrbutik? I så fall, vad kostade det?

Har också en strata och blir galen på volymknappen som alltid är i vägen!

Kul tråd föresten 😄

//Joakim

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar, slutet blev inte så lyckat men det får la duga till oss. Fan det är svårt med solo har en sån där Stratokaster kopia och volymknapparna sitter i vägen (för näven) och mickarna också (för plektrumet). Är på och brottas med dom hela tiden när jag lirar. Skulle va bra om det fanns en elgura utan hinderbana, inte för att det skulle ändra så speciellt mycket kan ju knappt lira men det skulle vara svårare att skylla ifrån sig då 😄 . Näste man till rakning 😄

Göran

Haha 😛 Det där var roligt att höra... Jag kör med Fender, känner till dina bekymmer..haha.. Jag har tagit bort en tone-ratt, och flyttat ner volymratten dit.. Blev MYCKET lättare att spela 😄 Plektrum mot mick ljud har jag på alla mina inspelningar... 🙂😄

Bra spelat......

m.v.h Moberg

Har du gjort det själv eller har du lämnat in till någon gitarrbutik? I så fall, vad kostade det?

Har också en strata och blir galen på volymknappen som alltid är i vägen!

Kul tråd föresten 😄

//Joakim

Hej! Min svåger jobbade på "MusikBörsen"... Så han hjälpte mig...

Kom precis på att en vän till mig byter mickar mm, ofta... och han har VERKLIGEN tummen mitt i handen. Jag tror att han fixar ritningar på nätet... Det är ju naturligtvis inget svårt, bara man vet hur man ska koppla.

Förresten har jag "tryck" funktion på "Tone"ratten.. tror att min svåger satte dit en sådan för att kompensera den borttagna...... eller är det orginal?... 🙂

m.v.h Moberg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska slänga upp nått solo här!

Jag ska bara komma hem från semestern och spela in nått 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså... hur jävla länge har ni spelat egentligen?

"En oseriös kul grej" eller vad det nu var någon sade i början av tråden...

Om jag skulle försöka serisöt skulle jag ju fan inte komma i närheten... xD

Lucifer666: Enkelt! Gå ner till the crossroads och sälj din själ till....eeh...dig själv! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Aha... är det så det går till?

Då borde ju jag vara hur mästerlig som helst xD ...om ett par år... 😆

Jaja... jag blir väl bra jag med till slut, men det går ju så förbannat långsamt... Har liksom spelat i ett och ett halvt år och mina solon är lika osammanhängande som när Kirk Hammet spelar. xD

Redigerat av Lucifer666
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja fan det kan va segt själv har jag inte hittat fram än, gick till och med ner till the Crossroads men nån annan han före så jag blev utan 😆. Kort sagt det man inte har i nävarna från början får man ta från hjärtat istället och slita i strängj... (fult ord) arna så fingrarna blöder och som i mitt fall då i en 30 år eller nåt. Det är svårt att lira gura och allt sitter i fingrarna och är man begränsad när det gäller snabbhet och fingerfärdighet (som jag) så får man som sagt försöka på nåt sätt att kompensera genom att gå på feeling i stället. Ett bra förstärkarljud som svarar fint i örat är ett måste och sen får man dra till ganska hårt med plastbiten på strängen på det där speciella sättet (som man inte kan beskriva) för att få en bra ton. Släng upp ett solo lucifer666 var inte blyg kör hårt är det nån som dummar sig då letar vi bara reda på hans brevlåda 😉 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hear hear Guitarslinger så är det fan det är svårt kort sagt.

Eken HALLÅ HALLÅ 😆 var e filmen, man börjar bli lite sugen på att se den nu 😉🙁. Fan det kanske vore nått lägga upp musikvideos hmm kanske inte skulle vara så svårt finns väl bra komprimerade videoformat eller?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fan det kan va segt själv har jag inte hittat fram än, gick till och med ner till the Crossroads men nån annan han före så jag blev utan 😉. Kort sagt det man inte har i nävarna från början får man ta från hjärtat istället och slita i strängj... (fult ord) arna så fingrarna blöder och som i mitt fall då i en 30 år eller nåt. Det är svårt att lira gura och allt sitter i fingrarna och är man begränsad när det gäller snabbhet och fingerfärdighet (som jag) så får man som sagt försöka på nåt sätt att kompensera genom att gå på feeling i stället. Ett bra förstärkarljud som svarar fint i örat är ett måste och sen får man dra till ganska hårt med plastbiten på strängen på det där speciella sättet (som man inte kan beskriva) för att få en bra ton. Släng upp ett solo lucifer666 var inte blyg kör hårt är det nån som dummar sig då letar vi bara reda på hans brevlåda 🙂 .

Göran

Ja... skulle jag kunna göra... om jag har någonstans att lägga upp eländet.

Det som är intressant är att jag nästan är bättre på bassolon än gitarrsolon trots att jag köpte min första bas i... febrauri tror jag.

Antar att det är meningen att jag ska spela melodier typ... xD

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

När svarar på inlägg så finns det ju en liten ruta under där du skriver (står bläddra på sidan) där du kan bifoga filer. Melodi går bra eller fri improvisation det bestämmer du själv.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...