Jump to content
Annons

Speed Guitar Battle


Recommended Posts

Får väl som en kul grej lägga upp två olika solon... Jag spelar ju inte gitarr med som ni vet. 😄

Första är en snutt från malmsteens (fövånade?) Far beyond the sun.

Ja, jag vet, jag var en malmsteen wannabe:

Far beyond the sun...

Visst är det underbart med midikomp? 😕

Nummer två får bli när jag provar den då nyinköpta gitarrpedalen (vamp2):

Detta solot är inte lika röjigt (som i hastighet).

Testing!

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

du borde lägga mer vikt på toner och mindre på snabbhet. spela efter ackorden och inte bara slumpvis i skalan...

då hör du fel 😉

Man hör att du har roligt. Det har ett visst naturligt engagemang och en kompromisslöshet som är både charmig och samtidigt kliar lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

du borde lägga mer vikt på toner och mindre på snabbhet. spela efter ackorden och inte bara slumpvis i skalan...

då hör du fel 😛

Man hör att du har roligt. Det har ett visst naturligt engagemang och en kompromisslöshet som är både charmig och samtidigt kliar lite.

hmm.. nejdå, i så fall hör inte jag dessa toner 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Är det det här kompet vi ska lira till? Lägger du upp en bakgrund så vi får testa?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK ska bli skoj det blir inget räserlir från mig men ska spela så konstigt jag kan 😉 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK får ta och slipa till plektrumet då men om han superliraren ska vara med så får han vända guran bak o fram 🙂 och bara köra på en sträng typ tunna e 😉 med boxarhandskar på båda nävarna 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är bakgrunden, börja spela in Gubbar! 😄

Nu har jag slaktat det totalt 😄, på ett mindre bra sätt då förståss.

Det här är inget spela så snabbt du kan solo, men ändå lyckas jag fan inte med ngt bra. På slutet märker ni att jag blev lite trött och gjorde ngt ännu fulare 😛.

Men jag ser fram emot vad som komma skall från de bättre lirarna här 🙂

mittbidrag.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är bakgrunden, börja spela in Gubbar! 🙂

Nu har jag slaktat det totalt 🙂, på ett mindre bra sätt då förståss.

Det här är inget spela så snabbt du kan solo, men ändå lyckas jag fan inte med ngt bra. På slutet märker ni att jag blev lite trött och gjorde ngt ännu fulare 😄.

Men jag ser fram emot vad som komma skall från de bättre lirarna här 🙂

jag gillar !😄 kanske lite skeptisk till slutfrasen bara 😛 nice annars 😄🙂😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja fan det där duger gött det lätta hunden fin feeling som fan sitter som en keps.

På väg ner i källaren nu va tvungen att dra till macken så det tar nog en stund. Får se hur långt jag orkar då kanske kanske får superflyt går upp i nirvana ramlar och bryter av gitarrhalsen 🙂. Som sagt tar nog en stund innan det kommer nåt från mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Det blev nån slags korsning mellan The Sputniks o The Shadows :rolleyes:🙂 inte mina favoriter direkt men det bara blidde så 😄 . Tyckte det va svårt att få dit nåt rockigt, inte för att jag kan men ändå. Håll till godo

Göran

Theshadowsmix.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar, slutet blev inte så lyckat men det får la duga till oss. Fan det är svårt med solo har en sån där Stratokaster kopia och volymknapparna sitter i vägen (för näven) och mickarna också (för plektrumet). Är på och brottas med dom hela tiden när jag lirar. Skulle va bra om det fanns en elgura utan hinderbana, inte för att det skulle ändra så speciellt mycket kan ju knappt lira men det skulle vara svårare att skylla ifrån sig då 🙂 . Näste man till rakning 😆

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev nån slags korsning mellan The Sputniks o The Shadows 😛🙂 inte mina favoriter direkt men det bara blidde så 😄 . Tyckte det va svårt att få dit nåt rockigt, inte för att jag kan men ändå. Håll till godo

Göran

nice!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev nån slags korsning mellan The Sputniks o The Shadows 😛🙂 inte mina favoriter direkt men det bara blidde så 😄 . Tyckte det va svårt att få dit nåt rockigt, inte för att jag kan men ändå. Håll till godo

Göran

Nice 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blev nån slags korsning mellan The Sputniks o The Shadows 🙂😄 inte mina favoriter direkt men det bara blidde så 🙂 . Tyckte det va svårt att få dit nåt rockigt, inte för att jag kan men ändå. Håll till godo

Göran

låter som hr. mark knopfler lagt gura..😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är bakgrunden, börja spela in Gubbar! 🙁

Fan....jag som skulle gå ut i solen... Nu blev man ju sittande med gurkan istället. 🙁

Fantasin tryter lite, så det blev två solon istället för ett. Men jaja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är bakgrunden, börja spela in Gubbar! 😄

Fan....jag som skulle gå ut i solen... Nu blev man ju sittande med gurkan istället. 🙁

Fantasin tryter lite, så det blev två solon istället för ett. Men jaja...

Grajt Juh!!!! 😄🙁 nice solo

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...