Jump to content
Annons

Speed Guitar Battle


Recommended Posts

tjenare! 😉 sitter här och har lite tråkigt i värmen, så därför tänkte jag göra en

"speed guitar-tråd" tanken är den att man spelar in en liten snutt gitarrspel, antingen så vackert snabbt som möjligt, eller bestämmer helt själv hur det ska låta 😆

(ursäkta mig om en onödig tråd, men detta skulle vara SÅ kul att få höra olika gitarrspelade individer här på forumet) 😄

snart kommer en liten snutt från mig 😆

Spamma gitarrsnuttar grabbar! 😳

//Eken

ni får gärna göra en version med denna bakgrund: Bakdrund till solon, ladda ner denna och gör ett solo till 😆

Redigerat av EkenMusiX
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jamen vilken finfin idé! 🙂 Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm.

Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 😆

EDIT: Nu med filen

EnemyNew_02_solo.mp3

Redigerat av isotone
Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen vilken finfin idé! 🙂 Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm.

Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 🙂

EDIT: Nu med filen

Damn va najs!, jag kommer med en LYCKAD snart, håll ut 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen vilken finfin idé! 🙂 Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm.

Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 😆

EDIT: Nu med filen

Solot var sådär, men låten verkar bra. Vad är det för några? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen vilken finfin idé! 🙂  Då har jag ett passande bidrag färdigt redan som bara ligger och samlar damm.

Kort historik om filen: Gjorde en demo och skulle visa gitarristen var solot skulle ligga. Då skapade jag denna lilla fil åt honom och mailade. 🙂

EDIT: Nu med filen

Solot var sådär, men låten verkar bra. Vad är det för några? 🙂

Tackar! Jag är ingen sologitarrist ALLS (om än gitarrist!) men tycker trots allt att det där solot har den där "känslan" som Yngwie så ofta pratar om! 😆

Låten är en demo för bandet ENEMY IS US som jag spelar bas i.

Redigerat av isotone
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ska det vara bara gitarrsolo oavsett gengre typ? Ska väl testa också då och om jag inte trasslar in mig i strängarna så kommer det nån gång i kväll natt om det blir nåt vill säga.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Sent blev det o fan om jag inte fastna med tummen i stallet 🙂 skramlar på och lever om som en värsta stenkross inget finlir här inte.

Gigsolo.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en kul tråd att göra bort sig i 😳. Det var ju inte tvunget att vara seriöst så nu ska jag slänga upp ett riktigt kort, riktigt dåligt spelat "solo" 😳.

Var en kväll när jag satt och drack lite folkbärs och lyssnade på killing is my business skivan som det här kom till 😕. Skulle blivit mer men stannade av där sedan ^^.

edit:

Vore det inte kul om ngn kunde haffsa ihop ett "backing track" så kunde de som ville lägga solo över samma sak? Eller blir det för seriöst 😕.

hehe.mp3

Redigerat av easy_dog
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska det vara bara gitarrsolo oavsett gengre typ? Ska väl testa också då och om jag inte trasslar in mig i strängarna så kommer det nån gång i kväll natt om det blir nåt vill säga.

Göran

Yes, detta är en soft tråd, där alla genrer är med :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en kul tråd att göra bort sig i 😠. Det var ju inte tvunget att vara seriöst så nu ska jag slänga upp ett riktigt kort, riktigt dåligt spelat "solo" 🙂.

Var en kväll när jag satt och drack lite folkbärs och lyssnade på killing is my business skivan som det här kom till :rolleyes:. Skulle blivit mer men stannade av där sedan ^^.

edit:

Vore det inte kul om ngn kunde haffsa ihop ett "backing track" så kunde de som ville lägga solo över samma sak? Eller blir det för seriöst 😉.

nejdå det skulle vara coolt 🙂 jag kan göra en version 😕

EDIT: nice låt

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...