Jump to content
Annons

Studios Musikdator


Majken

Recommended Posts

Har märkt att alla Asus-moderkort jag använt generellt varit långsamma när det gäller BIOS-rutinerna...

EDIT: Men när jag kallbootar datorn så har den redan passerat BIOS innan bilden på min CRT-skärm har hunnit vakna till liv. Så nåt större problem tycker jag inte att det är. :rolleyes:

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
Är det någon som prövat ett fläktlöst nättaggregat?

Jag är lite sugen att testa denna:

Silverstone ST30NF, ATX 300W fläktlöst Nätaggregat (0db), SATA, 20/24pin

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305409

I övrigt kommer min dator bli ungefär som studiodatorn, fast med 2 diskar.

Någon med erfarenhet av fläktlösa nätagg som kan kommentera?

Been there - done that... 😕

Nätdelen är ju tyst - men en av nätdelens uppgifter är att fläkten ska suga ut värmen som uppstår i datorn - så problemet med en fläktfri nätdel, är att man måste ha fler chassifläktar för att kompensera för avsaknaden av fläkt i nätdelen. Etter värre blir det om man har en låda där nätdelen sitter längst upp, så att det inte finns något utrymme ovanför den, där en fläkt kan placeras. Värme stiger ju som bekant - och det innebär att all värme samlas längst upp i lådan och man riskerar att knäcka nätdelen på grund av att det blir högre värme än den är beräknad för att klara...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Hmm... sedan hårddisken i min nuvarande dator kraschat och man varit datorlös i mer än 2 veckor blir man ännu mer sugen på en ny burk. Har dock två frågor:

1. Listan som tidningen Studio lade upp är inte komplett på komplett längre (ah, fyndigt :rolleyes: ) så jag undrar om någon skulle vilja komplettera den med lämpliga nya produkter för musikdatorn.

2. Jag använder datorn en hel del för bildredigering (ex- vis med photoshop) också - hur väl passar denna datorn till detta? Har alltså tänkt använda datorn till både bild- och musikredigering. Och har någon tips på ett schysst graffekort då jag inte har varit berikat med något sådan av det bättre slaget tidigare. Vet inte riktigt vad som behövs när det främst gäller stilla grafik, men som sagt, alla tips är välkomna.

är tacksam för alla svar/ Hampan..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Ingen som känner för att utreda mina problem...? 😎😄

Det mesta är nog utrett i denna tråden, som innehåller en diskussion om aktuella komponenter: 😉

https://www.studio.se/index.php?showtopic=32470

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 1 år senare...
sadomachine (oregistrerad)

Listan är nog inte så aktuell nu precis...., tror inte komplett säljer samma delar idag som 2006.

Men vore kul med en ny lista....

Redigerat av sadomachine
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...