Jump to content
Annons

VM-formen?


Recommended Posts

Ljungberg lyste! Men hade gärna sett lite mer konstruktivt anfallsspel från fler spelare.

Varför har Sverige så svårt att starta bra uppspel. Varför skall det så ofta gå på chans och långboll även när det inte är läge för det? Varför kan inte svenska backar bli bättre passningsspelare. I Hockey & handboll går det bra att skaffa sig bra teknik. Men i fotboll så verkar det vara lögn i helvete att få fram en backlinje med bra teknik/passningspel. Snälla framtida backar & defensiva mittfältare - träna passningspel & teknik.

Blir lite orolig när det gäller defensiven. Tyckte ingen var riktigt bra. Mellberg, Lucic, Lindroth tog dåliga beslut och blev överspelade ett antal ggr.

Varför inte byta in Allbäck & och Elmander. Zlatan & även Henke var inte där 100 ändå. Tycker Lagerbäck kunde låta de få känna sig mer delaktiga.

Var fan är Wilhelmsson? Har inte sett någon match med honom på länge. Lyser det aldrig längre. I så fall kan Alexandersson gärna ta platsen till höger. Visserligen inte speed men dock bra inspel/inlägg.

Min startelva:

Isak

Nilsson, Mellberg, Lucic, Edman

Wille/Alex, Lindroth, Källström, Ljungberg

Zlatan, Henke

Sen vill jag ha in Allbäck (1:a val) och/eller Elmander plus Svensson istället för Lindroth om vi behöver göra mål.

Hjälp, hur skall det gå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker Lagerbäck kan skrota lucic, han är ju bara ett enda stort soll! Men annars tycker jag att resten av truppen skötte sig bra. Zlatan kanske inte visade så stort intresse men det väcks nog till liv när det kommer till kritan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljungberg, Isaksson och Linderoth, de enda som fåg G av mig idag. Resten av killarna gick på halvfart. Som Arsenal-nörd var det kul att se Ljungberg i form!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tycker Lagerbäck kan skrota lucic, han är ju bara ett enda stort soll! Men annars tycker jag att resten av truppen skötte sig bra. Zlatan kanske inte visade så stort intresse men det väcks nog till liv när det kommer till kritan!

Nä Lucic var inte särskilt bra, men det var kanappast Mellberg heller. Lindroth kämpar som vanligt och det är viktigt men inte heller han gjorde bra och kloka insatser.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Sevärt igår, men mer minus än plus.

Chile var ju riktigt kul.

Wilhelmsson har jag faktiskt nästan helt tappat de höga tankarna om. Han var ju kul när han dök upp, men var är den självklara utvecklingen? Man måste ju träna med, inte bara delta i raggarslagsmål i folkparker 😛 .

Men i de här sammanhangen är jag väl mest en gubbe på ljugarbänken.... har har nog nåt jag inte ser 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Ljungberg lyste, de andra får man hoppas/anta reser ett snäpp när det verkligen gäller om en vecka. Ändå förvånande att de som inte kan känna sig säkra på en ordinarie plats inte visade mer (Chippen, Svensson m fl).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker Lagerbäck kan skrota lucic, han är ju bara ett enda stort soll! Men annars tycker jag att resten av truppen skötte sig bra. Zlatan kanske inte visade så stort intresse men det väcks nog till liv när det kommer till kritan!

Nä Lucic var inte särskilt bra, men det var kanappast Mellberg heller. Lindroth kämpar som vanligt och det är viktigt men inte heller han gjorde bra och kloka insatser.

vad gör Lucic vid Chiles mål då? Han tar ju inte rygg på deras anfallare? Nä skrota Lucic, men mjae Mellberg är väl kanske inte så bra han heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade helst sett en renodlag högerback i laget, men eftersom vi inte har det...så vete fan vem som duger egentligen! Varken Alexandersson eller Mikael Nilsson har imponerat på mig. Så varför inte sätta ut Lucic på kanten? Han var kanske inte så bra mot Chile, men när det gäller brukar han alltid vara bra.

Jag gillade också Chippen i början, men nu vete fan...bort med honom, flytta ut Anders Svensson på kanten och in med Källström i mitten!

Min startelva (med de spelare som finns att tillgå):

Isaksson

Lucic - Mellberg - Kalle Svensson/Petter Hansson -Erik Edman

Anders Svensson - Kim Källström - Tobias Linderoth - Fredrik Ljungberg

Henrik Larsson - Zlatan Ibrahimovic

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade helst sett en renodlag högerback i laget, men eftersom vi inte har det...så vete fan vem som duger egentligen! Varken Alexandersson eller Mikael Nilsson har imponerat på mig. Så varför inte sätta ut Lucic på kanten? Han var kanske inte så bra mot Chile, men när det gäller brukar han alltid vara bra.

Jag gillade också Chippen i början, men nu vete fan...bort med honom, flytta ut Anders Svensson på kanten och in med Källström i mitten!

Min startelva (med de spelare som finns att tillgå):

Isaksson

Lucic - Mellberg - Kalle Svensson/Petter Hansson -Erik Edman

Anders Svensson - Kim Källström - Tobias Linderoth - Fredrik Ljungberg

Henrik Larsson - Zlatan Ibrahimovic

Smart, vågat och intressant. Det tror jag skulle vara en rätt bra uppställning men alldeles för vågat för Sverige.

Annars hade jag velat se en uppställning som ser ut såhär:

lag0qn.png

4-3-3 alltså. Hade vart intressant att se men hade helst sett den "spelas ihop" först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror vi Anders funkar på högerkanten? Är Chippen efter hans sviktande form ett alternativ? Mattias Jonsson?

😎

Just på grund av Chippens nuvarande form, så tycker jag att man antingen ska flytta ut Anders Svensson eller ta in Mattias Jonsson.

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej Lynxo, någon behöver i så fall mata Ljungberg med passningar vilket vi kanske inte har någon.

Men jag hade ändå sett en 4-3-3 uppställning med en defensiv forward mot t.ex Trinidad istället för en 4-4-2 uppställning med en offensiv mittfältare. Allbäck kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej Lynxo, någon behöver i så fall mata Ljungberg med passningar vilket vi kanske inte har någon.

Men jag hade ändå sett en 4-3-3 uppställning med en defensiv forward mot t.ex Trinidad istället för en 4-4-2 uppställning med en offensiv mittfältare. Allbäck kanske?

Med tanke på att vi har ett överflöde av forwards, så är det kanske ett alternativ. Det skulle dock våra förbundskaptener aldrig våga... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har jag fått för mig att Jonsson är en spelare som jobbar mycket och är ganska tuff annars också, har jag någolunda rätt? Om man så skulle köra med en 4-3-3 uppställning och Jonsson är defensiv skulle han ju kunna kämpa både uppe och nere liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har jag fått för mig att Jonsson är en spelare som jobbar mycket och är ganska tuff annars också, har jag någolunda rätt? Om man så skulle köra med en 4-3-3 uppställning och Jonsson är defensiv skulle han ju kunna kämpa både uppe och nere liksom.

Jo, jag har också fått för mig att Jonsson är en grovjobbare. Hur bra han är på att jobba hemåt vet jag dock inte. Men han har väl spelet som någon slags defensiv anfallare tidigare? Typ mot Argentina i senaste VM, eller minns jag helt fel? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen har jag fått för mig att Jonsson är en spelare som jobbar mycket och är ganska tuff annars också, har jag någolunda rätt? Om man så skulle köra med en 4-3-3 uppställning och Jonsson är defensiv skulle han ju kunna kämpa både uppe och nere liksom.

Jo, jag har också fått för mig att Jonsson är en grovjobbare. Hur bra han är på att jobba hemåt vet jag dock inte. Men han har väl spelet som någon slags defensiv anfallare tidigare? Typ mot Argentina i senaste VM, eller minns jag helt fel? 😎

Kommer inte ihåg 😄🙂

Nej men även fast han kanske inte jobbar hem hela tiden så hjälper han ju till oavsett vart han grovjobbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som en defensiv anfallare, så tror jag nästan Mattias Jonsson är den enda som skulle passa. Möjligen Anders Svensson, med tanke på vilket skott han har. Vilket jäkla anfall Sverige skulle ha i så fall. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Off-topic! Off-topic! Flytta tråden! Waaah! Jag tar bort mig om jag hör någon mer prata om fotboll!

håller fullständigt med...finns väl idrottsforum etc!

Angående sommarträffen så tvekar jag starkt pga det här med fussball, trist jävel va,men jag tycker det är aptrist med tv och sport etc när man skall umgås och festa etc...går tokbort helt enkelt... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

SÅ nu är min uppställning efter lite diskussion såhär:

Isaksson

Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman

Svensson - Linderoth - Ljungberg

Larsson - Jonsson - Ibrahimovic

Om jag inte kommer ihåg fel har jag också för mig att Jonsson gillar att springa djupled...

Link to comment
Dela på andra sajter

SÅ nu är min uppställning efter lite diskussion såhär:

Isaksson

Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman

Svensson - Linderoth - Ljungberg

Larsson - Jonsson - Ibrahimovic

Om jag inte kommer ihåg fel har jag också för mig att Jonsson gillar att springa djupled...

Skulle nog funka. Men den enda skillnaden verkar vara att den offensiva mittfältaren har blivit en defensiv anfallare? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

SÅ nu är min uppställning efter lite diskussion såhär:

Isaksson

Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman

Svensson - Linderoth - Ljungberg

Larsson - Jonsson - Ibrahimovic

Om jag inte kommer ihåg fel har jag också för mig att Jonsson gillar att springa djupled...

Skulle nog funka. Men den enda skillnaden verkar vara att den offensiva mittfältaren har blivit en defensiv anfallare? 😳

Ja egentligen 😆

Även fast det är en liten skillnad rent teoretiskt är det en ganska stor skillnad mentalt tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

SÅ nu är min uppställning efter lite diskussion såhär:

Isaksson

Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman

Svensson - Linderoth - Ljungberg

Larsson - Jonsson - Ibrahimovic

Om jag inte kommer ihåg fel har jag också för mig att Jonsson gillar att springa djupled...

Nej för fan. Lindroth kan inte slå avgörande och framför all inte lång passningar. Det kan inte heller Jonsson. Allbäck är en mycket bättre kombinationsspelare än Jonsson. Källström är en mycket bättre passningsspelare än Lindroth.

Ta inte bort för mycket passningskvalite för helvetti.

Link to comment
Dela på andra sajter

Off-topic! Off-topic! Flytta tråden! Waaah! Jag tar bort mig om jag hör någon mer prata om fotboll!

Ok ok. Jag inser att jag gjort en miss. Ok kan jag som tråsskapare flytta tråden? Om så hur?

PM:a någon moderator med rättigheter i underforumet "allmänt". (Dvs. inte jag. 😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...