Jump to content
Annons

VM-formen?


Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag skulle aldrig ha med Linderoth, Mellberg eller Ibrahimovic i det svenska landslaget. Linderoth för att han aldrig gjort något bra på en fotbollsplan, Mellberg för att han är alldeles för långsam och skyller egna misstag på medspelarna och Zlatan för att han inte bara är fullständigt ur form, utan även för att han är en diva som (om det är sant) kräver att inte behöva bo med de andra spelarna under VM. En sån går bort direkt...

Mitt lagförslag (4-3-3), med motivering:

Isaksson är en mycket bra målvakt, hoppas senaste skadan inte är allvarlig.

Edman är en kompetent back på vänstersidan.

Teddy Lucic är något av det bästa svensk landslagsfotboll sett på senare år.

Petter Hansson verkar kunna fungera.

Alexander, i brist på annan högerback.

Fredrik Ljungberg, för att han nuförtiden oftast är bäst på planen.

Källström, för fina kämpatakter och fina passningar

Wilhelmson, för fina kämpatakter och sällan en dålig match.

Henrik Larsson, för intelligens och spelsinne. Vår bäste målskytt.

Marcus Allbäck. Säga vad man vill. Håller fortfarande. Målskytt.

Elmander, mängder med inneboende kapacitet. Grattis Glasgow!

Stommen är helt klart Isaksson - Lucic - Ljungberg - Källström - Larsson. Våra bästa spelare.

De fem senaste matcherna är en katastrof och ingenting annat. Ska man gå efter dem så bör det inte bli mer än ett poäng under gruppspelet! Men har vi tur och får samman de rätta takterna igen kan det t.o.m. bli 4-5 poäng och chans att gå vidare. Sedan får vi väl möta Tyskland och väl där ger jag mig f*n på att vi faktiskt vinner och går vidare.

😮

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)
Oj vad fel man kan ha! 😄

Mellberg bode ju vara den som är mest säker på sin plats eftersom han är lagkapten?

Zlatan är en av våra mest kända och bästa spelare i nutid.

Linderoth är, ja han är, han bara är 😕

Hej!

Vid närmare eftertanke...

Jepp, Mellberg är lagkapten, men borde inte vara det. Otroligt nära självmål igen nu senast. Tar sån tid innan han får upp farten. Visst, han kan få en plats i truppen, men bör inte vara självskriven i startuppställningen.

Zlatan tror han är självskriven. Det är inte så konstigt - det är ju den spelare som media fokuserar på. Klart att han kan en del extraordinära saker, men han måste skärpa till sig för att få behålla sin plats helt klart. Man kan inte leva på "gamla" meriter. Han kommer också med i min trupp, men inte i startelvan med tanke på dagsformen. Hoppas hans bristande engagemang i senare matcher beror på ovilja att bli skadad i vänskapsmatcher. Annars har han stora problem den grabben.

Linderoth är en gåta. Jag förstår fortfarande inte vad han gör som är bra eller ens viktigt. Någon menar att han är en defensiv mittfältare som bryter uppspel. Ok... Gör han det då? Hur hög är brytningsprocenten? Det som irriterar mig mest är hans ovilja att hålla i bollen. Får han den ger han den ifrån sig till närmste medspelare, utan att ens bry sig om ifall denne är markerad. Blir nervös så fort han får bollen. Visst, om nu någon kan övertyga mig om att vi behöver en defensiv mittfältare, så kan han få vara med i truppen, men inte mer...

Tyvärr spelar Anders Svensson i Elfsborg och har också varit rätt dålig i senare matcher. Synd att han redan börjar falna, han har ju (haft) en del fina kvaliteer. Länge var han ett självskrivet kort tydligen enligt Lagerbäck & Compani, men jag tycker inte man kan leva på gamla meriter. Var ett tag rädd att han skulle vara självskriven även när han byter från Elfsborg till grannklubben Norrby. Vem vet?! Mikael Svensson tyckte jag hade en knepig spelstil, ungefär som yrvädret Östlund som inte kom med. Jonsson på topp tycker jag har för låg målprocent, och är ingen utpräglad målskytt, precis som Ljungberg. Men som offensiva mittfältare kan de sitt jobb.

Tycker italienske Lippi har en bra inställning: Ingen spelare är självskriven i truppen.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag skulle aldrig ha med Linderoth, Mellberg eller Ibrahimovic i det svenska landslaget. Linderoth för att han aldrig gjort något bra på en fotbollsplan, Mellberg för att han är alldeles för långsam och skyller egna misstag på medspelarna och Zlatan för att han inte bara är fullständigt ur form, utan även för att han är en diva som (om det är sant) kräver att inte behöva bo med de andra spelarna under VM. En sån går bort direkt...

Mitt lagförslag (4-3-3), med motivering:

Isaksson är en mycket bra målvakt, hoppas senaste skadan inte är allvarlig.

Edman är en kompetent back på vänstersidan.

Teddy Lucic är något av det bästa svensk landslagsfotboll sett på senare år.

Petter Hansson verkar kunna fungera.

Alexander, i brist på annan högerback.

Fredrik Ljungberg, för att han nuförtiden oftast är bäst på planen.

Källström, för fina kämpatakter och fina passningar

Wilhelmson, för fina kämpatakter och sällan en dålig match.

Henrik Larsson, för intelligens och spelsinne. Vår bäste målskytt.

Marcus Allbäck. Säga vad man vill. Håller fortfarande. Målskytt.

Elmander, mängder med inneboende kapacitet. Grattis Glasgow!

Stommen är helt klart Isaksson - Lucic - Ljungberg - Källström - Larsson. Våra bästa spelare.

De fem senaste matcherna är en katastrof och ingenting annat. Ska man gå efter dem så bör det inte bli mer än ett poäng under gruppspelet! Men har vi tur och får samman de rätta takterna igen kan det t.o.m. bli 4-5 poäng och chans att gå vidare. Sedan får vi väl möta Tyskland och väl där ger jag mig f*n på att vi faktiskt vinner och går vidare.

😱

:musik

i ärlighetens namn så får du nog läsa på lite fotbollstaktik. I enkla termer kan man säga såhär:

1) Har du inte bra defensiv kan du inte ha bra offensiv eftersom offensiven aldrig får bollen

2) Du kan ha dålig offensiv men så länge du har bra defensiv blir du ett väldigt svårmött lag

3) När man säkrat defensiven fyller man på med bra offensiva spelare som ställer till det för motståndarna så att de blir tvungna att växla några av sina offensiva spelare mot defensiva

eller. vad fan vet jag? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jo, det är nog sant.

Är irriterad därför på att vissa spelare ses som självskrivan i laget. Då presterar de kanske sitt yttersta och visar vad de faktiskt kan. Det var väl egentligen mest det jag ville säga med mitt semiprovocerande inlägg. 😄

Utanför ämnet? Men jag vill bara tillägga där att Australien ger jag inte mycket för. Jag har sett dem i två matcher på ett år, nu senast härom dagen. De spelar otroligt fult. Verkar mest gå in för att skada motståndarna.

Det blir mycket spännande att följa denna turnering.

😄

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

"Linderoth är en gåta."

Det som är en gåta är att han alltid, alltid får så bra recensioner. Varför är han inte kvar i England, denna "sveriges viktigaste spelare". Hade inget lag där behövt honom - Everton t.ex? Varför är "sveriges viktigaste spelare" i FCK?

Det är som ett mantra "Linderoth, Linderoth...". Sverige älskar den s.k. slitvargen, den som kör ner huvudet och kubbar på. Särskilt gäller detta om han brister i spelsinne och teknik. Att sedan mittfälstspelare som Källström, m.fl också kämpar det verkar inte riktigt upfattas. Minns en träningmatch vi förlorade mot Portugal för några år sedan. Hela djävla portugisiska laget kämpade. Det portugisiska mittfältet slet fast med bättre passningsspel och teknik än det svenska vilka inte förmådde hålla i bollen när det behövdes.

Linderoth är ljusår från den "defensiva" mittfältare - Stefan Schwarz - Sverige hade under VM 94. Inget lag som vill vinna eller gå riktigt långt har råd att ha en mittfältare som inte har utomordentligt spelsinne, stor förmåga till att starta omställningar, mkt bra passningsspel samt är trygg och lugn med bollen.

Jag tycker det är fel när experter och tv-kommentatorer menar att det är ju inte Linderoths roll att starta uppspel, slå avgörande passningar, ja stå för ett vettigt kreativt passningspel. Man måste lotsa fram mittfältare med ambitionen att kunna alla aspekter av spelet. Man har inte råd med mindre. Das ist mien mening.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi ju faktiskt inte Schwarts o Thern o grabbarna längre och att de var bra är ju inget konstigt vi tog faktiskt VM Brons med det gänget.

Hur bra Lindheroth är har jag ingen aning om men hans roll kan vara avgörandet för hur bra det går för Sverige i VM (personligen hade jag hellre önskat att landslagsledningen statsat på Lantz på den tiden då det begav sig när det var dags att ersätta Shwarts, Thern etc):

Zlatan tycker jag alltid skall vara given i en startelva, han är den "jokern" som kan avgöra.

Det enda som inte ser speciellt bra ut är ju förstås högerbacks positionen, av alla dåliga alternativ så tror jag ändå att Lucic passar bäst.

Link to comment
Dela på andra sajter

...

i ärlighetens namn så får du nog läsa på lite fotbollstaktik. I enkla termer kan man säga såhär:

1) Har du inte bra defensiv kan du inte ha bra offensiv eftersom offensiven aldrig får bollen

2) Du kan ha dålig offensiv men så länge du har bra defensiv blir du ett väldigt svårmött lag

3) När man säkrat defensiven fyller man på med bra offensiva spelare som ställer till det för motståndarna så att de blir tvungna att växla några av sina offensiva spelare mot defensiva

eller. vad fan vet jag? 🙁

Eller så:

1) Har du en jättebra offensiv så får aldrig motstånderen bollen och du behöver ingen defensiv alls.

2) Du kan ha dålig defensiv men så länge du har bra offensiv blir du ett väldigt svårmött lag

3) När man säkrat offensiven fyller man på med bra offensiva spelare som även förstår sig på att försvara.

😛😉😄😄😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...