Jump to content
Annons

Snus


IDF

Recommended Posts

vilket är det bästa?

prismässigt, smakmässigt, och självklart för den räkneglada, hur många i en dosa? portion eller lös?

jag drar till med mitt LD, kostar 120 spänn för en stock, portionssnus, ca24 st, smakar som en blandning mellan grov o general.. diggar det hårt som fan!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 😄 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general?

Klart det finns!!! 😆

plus att ex. LD (jag tjatar om allt! se :Öltråden )

men det är fan en killersnus! se bara hur nöjd jag är

Vart köper du LD...?

Jag snusar General och det skulle inte kännas dåligt att lura Swedish Match på några kronor...

Men jag betalar minst 25 kr/dosan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 😉 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general?

Klart det finns!!! :rolleyes:

plus att ex. LD (jag tjatar om allt! se :Öltråden )

men det är fan en killersnus! se bara hur nöjd jag är

Vart köper du LD...?

Jag snusar General och det skulle inte kännas dåligt att lura Swedish Match på några kronor...

Men jag betalar minst 25 kr/dosan...

hehe, det ärinte lätt alltid..vet inte om det är swedish match eller om det heter swedish quality, som gör LD. men jag köper det på drottninggatan i norrköping..vet också att det finns i örebro!

kolla med din lokale turktobak ifall det finns..

Link to comment
Dela på andra sajter

Grov snus och Göteborgs Rapé är mina favoriter. Varvar med något billigare men de håller inte riktigt kvalitetsmåttet enligt min mening (LD, Granit, Kronan).

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Är det verkligen så att man inte som snusare själv känner den där urinstanken som sprider sig ur munnen på en, liksom rökare inte känner av den unkna lukten som kommer från cigarretterna och fastnar på kläder etc. ?

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😱

vad är då meningen? 😆

Tror det skulle vara bra om man ville sluta snusa 😆 Tror jag ska ta och testa om jag ser det i butik någonstans...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😏

vad är då meningen? 🙁

Tror det skulle vara bra om man ville sluta snusa 🙁 Tror jag ska ta och testa om jag ser det i butik någonstans...

Den har jag testat 😛

Dte var peppar och mynta i den, bara 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag såg reklam på TV för nåt snus som... ehm... inte innehöll varken tobak eller nikotin 😎

vad är då meningen? 😎

Tror det skulle vara bra om man ville sluta snusa 😮 Tror jag ska ta och testa om jag ser det i butik någonstans...

Den har jag testat 😄

Dte var peppar och mynta i den, bara 😄

😳😳

Vad hette det? Och i vilken typ av butik köpte du det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Från baksidan:

Ingredienser: vatten, fiber av majs, smakförstärkare (koksalt), fuktighetsbevarande medel (E422), surhetsreglerande medel (E500), salmiak, aromer inklusive rökarom, färgämne (E150c), lakrits. Kan innehålla spår av spannmål som innehåller gluten.

Onico heter den, och är som sagt en ny variant på nikotinfritt snus. Och dom har lyckats ganska bra tycker jag. Detta luktar och smakar åtminstone snus, till skillnad från Choice (eller vad det var det hette).

Annars är det Göteborgs rapé som brukar gälla. Eller tuggummi (nikotinfritt) när jag försöker sluta, men får alltid sån jävla träningsvärk i käften av det...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessa budget-varianter av snus funkar riktigt bra ibland, LD, Granit, Gustavus etc.

Men om jag skulle känna mig rik nån dag så köper jag helst Röda Lacket vit portion. Hade aldrig testat röda innan, men jäklar vad gott det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Från baksidan:

Ingredienser: vatten, fiber av majs, smakförstärkare (koksalt), fuktighetsbevarande medel (E422), surhetsreglerande medel (E500), salmiak, aromer inklusive rökarom, färgämne (E150c), lakrits. Kan innehålla spår av spannmål som innehåller gluten.

Onico heter den, och är som sagt en ny variant på nikotinfritt snus. Och dom har lyckats ganska bra tycker jag. Detta luktar och smakar åtminstone snus, till skillnad från Choice (eller vad det var det hette).

Annars är det Göteborgs rapé som brukar gälla. Eller tuggummi (nikotinfritt) när jag försöker sluta, men får alltid sån jävla träningsvärk i käften av det...

Onico var det jag såg reklam för! Kan man hitta det överallt?

Jag ska sååå testa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Från baksidan:

Ingredienser: vatten, fiber av majs, smakförstärkare (koksalt), fuktighetsbevarande medel (E422), surhetsreglerande medel (E500), salmiak, aromer inklusive rökarom, färgämne (E150c), lakrits. Kan innehålla spår av spannmål som innehåller gluten.

Onico heter den, och är som sagt en ny variant på nikotinfritt snus. Och dom har lyckats ganska bra tycker jag. Detta luktar och smakar åtminstone snus, till skillnad från Choice (eller vad det var det hette).

Annars är det Göteborgs rapé som brukar gälla. Eller tuggummi (nikotinfritt) när jag försöker sluta, men får alltid sån jävla träningsvärk i käften av det...

Onico var det jag såg reklam för! Kan man hitta det överallt?

Jag ska sååå testa!

Jag köpte på Statoil, men borde finnas lite överallt =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar alltid köpa LD snus och Knox!

12:- dosan eller 100:- för en stock!

Brukar köpa 2 stockar LD Snus (portion)

och 1 stock knox (lös)

Brukar leva gött på det i 1 månad 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...