Jump to content
Annons

Snus


IDF

Recommended Posts

Just sitter jag och myser med en Grov lös men det ligger 2 oöppnade

General lös i kylen och bara väntar på mina fingrar.

Testade LD för någon månad sedan, det var inte helt illa i munnen men

Swedish Match är ju trots allt Swedish Match.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 😮 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general?

Klart det finns!!! 😆

plus att ex. LD (jag tjatar om allt! se :Öltråden )

men det är fan en killersnus! se bara hur nöjd jag är

trodde detta var du 😱😎😱😮snus.jpg

Nog ser han nöjd ut i alla fall

HAHA!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slutade snusa precis innan alla smaksensationer kom 🙂 Men menar ni att det överhuvud taget finns något som är bättre än general?

Klart det finns!!! 😆

plus att ex. LD (jag tjatar om allt! se :Öltråden )

men det är fan en killersnus! se bara hur nöjd jag är

trodde detta var du 😱😎😱😮snus.jpg

Nog ser han nöjd ut i alla fall

HAHA!

hahaha..javisst..jag är två personer!!

😮😄😄😄😄😄😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde med lite wimpy sorter förut: Catch mini (eucalyptus), Mocca och sånt. Men det räckte inte till efter ett tag. Blev hardcoresnusare. Nu kör jag Rapé portion. Ett helt unikt snus, finns ingen annan sort som kommer i närheten.

Ett tag körde jag med en mintsort som hette typ Rocky eller Rocks eller nåt i den stilen. Det var både bra och billigt, men verkar ha försvunnit från hyllorna nu.

Fattar att många diggar General, det smakar ju verkligen riktigt snus, men once you go Rapé, you never go back.

Grov, både portion och kram, är verkligen anus. Röda Lacket är skoj, men smakar apa.

Kul att det kommit lite nya sorter på marknaden på sistone i alla fall.

Förresten, är det farligt att snusa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten, är det farligt att snusa?

Säkert är det så. Det finns en massa forskning som visar på allvarliga konsekvenser på längre sikt. Pulsen ökar så därmed ökar risken för högt blodtryck. Risken för åldersdiabetes öka tiofalt och det finns studier som visar samband med olika former av cancer i magen. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen så att man inte som snusare själv känner den där urinstanken som sprider sig ur munnen på en, liksom rökare inte känner av den unkna lukten som kommer från cigarretterna och fastnar på kläder etc. ?

absolut. jag snusade som en dåre tills en nära släkting fick cancer, har inte använt tobak sen dess. Av oss 4 grabbar om jag hänger mest med så har 3 nu slutat. Den fjärde sitter jag bredvid varje dag i klassrummet, och han luktar bajs i munnen. Detta kände jag först ett tag efter att jag slutat själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Från baksidan:

Ingredienser: vatten, fiber av majs, smakförstärkare (koksalt), fuktighetsbevarande medel (E422), surhetsreglerande medel (E500), salmiak, aromer inklusive rökarom, färgämne (E150c), lakrits. Kan innehålla spår av spannmål som innehåller gluten.

Onico heter den, och är som sagt en ny variant på nikotinfritt snus. Och dom har lyckats ganska bra tycker jag. Detta luktar och smakar åtminstone snus, till skillnad från Choice (eller vad det var det hette).

Annars är det Göteborgs rapé som brukar gälla. Eller tuggummi (nikotinfritt) när jag försöker sluta, men får alltid sån jävla träningsvärk i käften av det...

Onico var det jag såg reklam för! Kan man hitta det överallt?

Jag ska sååå testa!

Jag köpte på Statoil, men borde finnas lite överallt =)

Javisst!

Jag sitter med en inne nu och har kört den här sen igår varvat med ungefär 3 st rapé (som jag snusar vanligtvis) o jag måste säga att jag är positivt överraskad. Det smakar ju faktiskt snus, men påsen känns lite konstigt, massan inuti är nog lite för finkornig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar variera mitt snusintag med följande sorter: (notera att alla är portinsförpackade)

Göteborgs Rapé - Köper den oftast men ibland blir den jobbigt torr.

General - Alternativet till Rapé, blötare men också rinnigare. Gött ibland.

LD original och den blåa - Lågbudget. Funkar till att stilla suget men inte att njuta till.

Grov - Som General fast inte lika god.

Skruf original - Funkar fint. Ett plus för dosornas klickljud. Minus för att det inte finns "topplock"

Strongcut - Ska tydligen vara starkare (mer nikotin). Tycker inte den är starkare än General Maxi. Om jag vill ha en kick tar jag hellre maxi.

Onyx - Här är lyxsnuset. Dosan och upplägget slår allt. Smaken är rätt fin också men inte värt pengarna egentligen.

Röda Lacket - Njae smaken passar inte mig riktigt. Rinnig och lite söt i smaken.

Provade "Onico" Pepparmint häromdagen. Måste säga att det funkar bättre än förväntat. Var inga problem att genomlida en arbetsdag med endast denna. Bättre än att ha ett tuggummi. Men visst man känner att det saknas ngt. Men perfekt när man ska sluta med snusandet. Vilket jag ska lägga upp en plan för.

Tack för mig! Föresten kan man leva utan snus när det gäller "Mat, Kaffe och snus"-kombinationen? Kommer bli svårt helt klart.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag körde på General Portion innan men det blev för dyrt. Snusar på jobbet mest för att ha "något att göra", d.v.s. byter snus var 20:e minut, och då ville jag ha en billigare variant. Så jag bytte till Kronan Portion. Köper den för 13 kronor på lokala ICA. Smakar helt okej för dom pengarna tycker jag. När det är helg brukar jag dock köra på Skruf Original Portion. Tycker den står i en klass för sig. Den snusen kan man verkligen njuta av 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh... det mörkbruna guldet! Är General Portion-missbrukare sedan många år tillbaks, bytte för nåt år sen till General White Portion. Det räcker längre eftersom de inte rinner lika mycket, men prillorna är ganska hårda och obekväma så jag funderar på att testa nåt annat. LD låter ju lockande. Ska prova.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahhh... det mörkbruna guldet! Är General Portion-missbrukare sedan många år tillbaks, bytte för nåt år sen till General White Portion. Det räcker längre eftersom de inte rinner lika mycket, men prillorna är ganska hårda och obekväma så jag funderar på att testa nåt annat. LD låter ju lockande. Ska prova.

Jag tycker Whitesnusen är riktigt tråkiga. Bra när man började snusa men nu känns de bara fel. Blir torr som fasiken i munnen också.

Edit: LD är helt ok.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

För det mesta General Portion, ahh vad gott ju... Varvar dock med Onyx emellanåt...

Förresten, någon som har sett snuslock i silver MED sk topplock att lägga de gamla prillorna i?

Läste tidigare i tråden om både nikotin och tobaksfritt snus..? Why the hell???

... Hockeypulver..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Göteborgs rapé portion är för närvarande min favorit. Var för övrigt hos tandläkaren idag där dom sa att jag måste byta sida :rolleyes: . Har snusat på vänstersidan så länge jag kan minnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för mig! Föresten kan man leva utan snus när det gäller "Mat, Kaffe och snus"-kombinationen? Kommer bli svårt helt klart.

Nej!

Det känns ju som att den enda anledningen till att man äter (ibland) och dricker kaffe är för den där snusen efteråt.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Rätt korkat att börja med nikotinbehovet från början..

Right?

:rolleyes:

/Daniel

:rolleyes:

Förresten Rapé lär vara bäst, enligt brorsan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...