Jump to content
Annons

Dags att sluta snusa!


Järven

Recommended Posts

Nä nu ska jag tammefan sluta snusa har jag bestämt! Enda anledningen att jag började var för att jag behövde nåt substitut när jag slutade röka.

Är det någon här som funderar på samma sak eller redan gjort det någongång?

Tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Jajamen!

Gå till Biblioteket och låna en massa böcker om cancer i munhålan. Läs dem sakta, studera alla bilder!

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har hört att de första fyra dagarna ska vara de hårdaste... klarar du en vecka ska det inte vara några svårigheter (så var det iaf för mina föräldra som slutade snusa/röka samtidigt). 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

det är väl bara att bestämma sig för att sluta? Kan tänka mig att det blir lättare att ha en anledning att sluta, annars kommer du säkerligen börja fundera på varför du slutar snusa och då kommer hjärnan vara så rationell att den förstår att du inte har någon anledning och du återfaller i snusandet. Så tror jag.

Det handlar egentligen bara om vilja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hot från flickvännen, räknas det som tillräckligt stark anledning?

Jag ska dra ned lite under veckan och på typ måndag då är det stopp! Får se hur det går..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hot från flickvännen, räknas det som tillräckligt stark anledning?

Det beror på hur hotet lyder.

mord? 😳

tog bort: --> `

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Hot från flickvännen, räknas det som tillräckligt stark anledning?

Jag ska dra ned lite under veckan och på typ måndag då är det stopp! Får se hur det går..

Jag slutade snusa....det höll i två veckor sen bad min flickvän mig att börja igen, jag blev så jävla sur och lättirriterad. Ibland fick jag helt omotiverade raseriutbrott om hon bad mig göra något....Fan vad beroende man är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sångaren i mitt gamla band rökte när vi började, men slutade för att rösten blev betydligt sämre av det. Han började snusa i stället och tänkte trappa ner för att till slut vara helt fri från skiten. Det var nog 15-20 år sedan - och han snusar fortfarande. Det är tydligen svårare att sluta snusa än att sluta röka...

Enda sättet som är effektivt, är att bestämma sig för att sluta - och sluta tvärt. Försöker man trappa ner och ta mindre efter hand, så stannar det bara någonstans på vägen och fortsätter bryta ner kroppen och försämra konditionen... 😳

Jag har svårt att förstå varför man i dagens upplysta samhälle, gör ett sådant val att man börjar snusa eller röka. Alla vet att det är skadligt för hälsan, orsakar cancer och allt möjligt elände - men ändå väljer folk att bli beroende av sådant... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå varför man i dagens upplysta samhälle, gör ett sådant val att man börjar snusa eller röka. Alla vet att det är skadligt för hälsan, orsakar cancer och allt möjligt elände - men ändå väljer folk att bli beroende av sådant... 😳

Människor gör många konstiga saker. Varför äter man godis, exempelvis? Det är också riktigt illa. Det är tråkigt att tänka på framtiden, det är mycket roligare att tillfredsställa sina behov för stunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svårt att förstå varför man i dagens upplysta samhälle, gör ett sådant val att man börjar snusa eller röka. Alla vet att det är skadligt för hälsan, orsakar cancer och allt möjligt elände - men ändå väljer folk att bli beroende av sådant... 😉

Människor gör många konstiga saker. Varför äter man godis, exempelvis? Det är också riktigt illa. Det är tråkigt att tänka på framtiden, det är mycket roligare att tillfredsställa sina behov för stunden.

word!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort du blir snussugen kläm så hårt du kan på en av dina pungkulor. Då kanske du slutar på grund av att du förknippar snussug med ont i pungen, beting helt enkelt 😳 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Så fort du blir snussugen kläm så hårt du kan på en av dina pungkulor. Då kanske du slutar på grund av att du förknippar snussug med ont i pungen, beting helt enkelt 😳 .

😎😆🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Tuggumi så fort du blir snussugen.

Ja hur FAN ska det gå på festen i slutet av månaden? Du och alla andra kommer ju mobba mig järnet!

Så fort du blir snussugen kläm så hårt du kan på en av dina pungkulor. Då kanske du slutar på grund av att du förknippar snussug med ont i pungen, beting helt enkelt  .

Hmm.. pung! 😛

Edit2: Men tack för alla förslag. Jag återkommer med en bump om hur det har gått!

Redigerat av Järven
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hur FAN ska det gå på festen i slutet av månaden? Du och alla andra kommer ju mobba mig järnet!

Nä ingen mobbning 😛 , men jag kommer att klämma dig på pungen hela tiden 🙁 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Ja hur FAN ska det gå på festen i slutet av månaden? Du och alla andra kommer ju mobba mig järnet!

Nä ingen mobbning 🙂 , men jag kommer att klämma dig på pungen hela tiden 😄 .

Jamen då så.. vad trevligt! 🙂

Förresten, vi kanske inte ska utveckla vår interna pung-humor här? Kan eventuellt missförstås av vissa!? 😎

Edit: Dag 1, har tagit 3 snus.

Redigerat av Järven
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, att det tog så många inlägg innan någon kom på den briljanta iden att bara sluta upp med dumheterna.

Mitt tips, och jag är övertygad om att du snabbt når ditt mål.

SLUTA SNUSA!

Svårare än så är det inte!

Som gammal projektledare så ser jag det såhär,

Vad vill du?

"Sluta snusa"

När vill du?

"Nu"

Oki, då kör vi.. alla är införstådda med projektmålet?!

"Ja"

Sedan skall man skriva en vitbok eller så... men det kan du hoppa över.

höhö

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...