Jump to content
Annons

Vart gör ni av era fruar/män/sambos?


Duende

Recommended Posts

Jaha va?

Jag har ju ingen tid i världen till att sitta och "pilla" med datorn.

Som tur är är jag gitarrlärare så jag har ju all skolans lov. Men i mellan loven så är det på sin höjd möjlig att sitta 20 min eller nåt.

och då hör man ständigt -skall du sitta framför datorn länge? -Nu skall vi Handla/storstäda/stryka/ i princip göra vad som helst utan att komponera 🙁

jag bara undrar? skaffar man barn är det väl lika bra att slänga datorn/gitarren och börja jobba på Fabrik

HH 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 73
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det är ju inga problem. Kolla igenom de viktigaste mailen direkt efter jobb (de man inte har kunnat reda ut via webmail från jobbet...). Käka och umgås några timmar. Natta flickvännen - och sedan fortsätta i studion så länge det behövs efter att hon har somnat. Fungerar alldeles utmärkt - fast ibland klagar hon lite på att jag sitter för mycket vid datorn, så att hon inte kommer åt den. Får kanske ta och pilla ihop en dator eller kanske köpa en bärbar till henne... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag liknande situation som Claes. Jag jobbar oftast från kl 16-21 vardagar (och tyvärr så måste jag oftats jobba helger också) .. Tjejjen Åker till jobbet kl 07.00 och kommer hem 18.00.. Såå... När jag kommer hem snabbsnackar vi och jag nattar henne.. Går ut en kvällsrunda med jycken.. Sen har jag hela natten på mig. Tjejjen morgonkissar jycken kl 06.30.. Så jag har sovmorgon tills ca. kl 10.00 varjedag ... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inga problem...natta flickvännen - och sedan fortsätta i studion så länge det behövs...

Precis så är det... 🙁 ...eventuell ledig tid för musikutövande infinner mellan 23:30 och 06:30...

Tre dygn klarar man innan man börjar röra ihop livet för sig...då får man ge sig för en natts sömn... 😄

Vila får man göra i graven...det är livet för kort för... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
sånna "problem" har inte jag...  🙁

inte jag heller! 😄😠😕

jag sällar mig också till den skaran 😕 / 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

köp en Desperate Housewives dvd-box åt er flickvänn eller nått liknande hon gillar samt en påse godis, sen så underhåller burken henne några timmar, då smyger ni ut till datorn och komponerar 😠

Sen när det är sängdax vid midnatt då är hon på bra humör..det är ju alltid kul 😄

Det funkar varje gång 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Säg att du bara vill att det skall vara kvalité när ni möts. Samtidigt förklarar du hur svårt det är att upprätthålla kvalité när man har för mycket tid tillsammans. Det blir ju slentrian, innehållslöst och tomsnack. Du vill att ni skall brinna och lysa. Det som skall till är alltså längtan och lust. För att längtan skall växa krävs att ni inte möts hela tiden och nöter ner allt det fina i vardagens trista kvarn.

Vips så har du mer tid till musik. Du blir gladare. Din fru/flicka/man/kille får en glad och kärleksfull man/kvinna som vet att fylla kvalitetstiden med allahanda gott. Hon/han blir jättglad.

Redigerat av DåligtGehör
Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Det är ju inga problem...natta flickvännen - och sedan fortsätta i studion så länge det behövs...

Hehe.. har precis nattat min.. Pojkvän då.. o det funkar utmärkt *S*

Ska iofs skaffa en bärbar till honom så han kan spela age of empier ifred utan att jag blir gnällig.. för jag vill ju sitta vid datorn.. hehe..

Link to comment
Dela på andra sajter

Inga problem här heller. Min bättre hälft tycker bara det är kul att jag ägnar mig åt musik och annat trevligt.

Å andra sidan gillar hon till exempel min matlagning.

Vad beträffar datorn så har hon också flera datorer, både stationär och laptop, och använder dem, just nu håller jag på och bygger ihop en ny stationär värstingmaskin åt henne.

Enda icke positiva kommentaren jag har fått är nån gång jag missat att hon somnat när jag dragit ett solo på stratan med full volym efter två på natten...

Det gäller att välja rätt livskamrat som man delar både kärlek och intressen med boys!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter i studion till seeeeent....rör mig hemmåt lagom till läggdags........försöker vara lyhörd så jag fattar när hon får nog, då får man ta ett par dagars break och umgås......sen när hon är nöjd kan man jobba på igen! 😆

Fast hon jobbar ganska mkt själv också, så ibland kan jag passa på att försöka vara hemma innan henne, så man inte alltid är "the bad guy"...... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ung och kör stenhårt på att bara få hem tjejer för kvällen. Skaffa flickvän kan jag gott göra senare... 😆

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

har ju en rätt krävande utbildning brukar det heta här..:rolleyes: så jag måste sitta mkt vid datorn o grejja..😆

men som det stod tidigare är det ju fritt fram på nätterna..

men robban, du har väl inget för dig åp dagarna? så det är väl fritt fram för dig i alla lägen??

fan va sweet isf.. 😆

näe jag lägger min röst på nattliga bestyr..!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
Jag är ung och kör stenhårt på att bara få hem tjejer för kvällen. Skaffa flickvän kan jag gott göra senare... :rolleyes:

Hahahaha... helt rätt!!!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
har ju en rätt krävande utbildning brukar det heta här..😄 så jag måste sitta mkt vid datorn o grejja..🙂

men som det stod tidigare är det ju fritt fram på nätterna..

men robban, du har väl inget för dig åp dagarna? så det är väl fritt fram för dig i alla lägen??

fan va sweet isf.. 😄

näe jag lägger min röst på nattliga bestyr..!!!

Äsch.. ni e fulla av skit.. ni fattar ingenting ni.. det e hur lätt som helst att göra oss kvinnor nöjda.. 😄 bara mysa lite med oss.. så vi mår bra.. så vi e nöjda.. sen kan ni göra va fan ni vill bara vi kvinnor e TILLFREDSTÄLLDA... hehe.. tolka det hur ni vill

Link to comment
Dela på andra sajter

Lustig tråd

Får mig min försting om några veckor nu, så sambon kommer att vara hemma hela dagarna nu när hon inte kommer att fara till jobbet. Och till råga på allt så ser det ut att bli 5-skift här framöver vilket inte underlättar det minsta.

Jag som planerat att bli rockstar till sommaren. Får lägga planerna på is några år ser det ut som 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag bara undrar?  skaffar man barn är det väl lika bra att  slänga datorn/gitarren och börja jobba på Fabrik

Har sambo och 2 söner (3mån och 2år 4mån) så för mig är det är alltid ett pusslande med att stjäla till mig datortid. Nu blir det oftas någon timme när äldsta sonen sover och sambon sitter i soffan och ammar/somnar. Tyvärr blir det bara nån kväll i veckan pga att jag själv vill se något program på tv:n och dessutom hålla sambon på något sånär bra humör. Det som däremot nästan aldrig finns tid för är att spela in sång, för detta krävs en tom lägenhet och det är nästan bara att glömma med 2 barn och sambo. Men att gå så långt som att kasta ut datorn och lägga ned musikskapandet är inget alternativ...för jag har en plan!! 😄 Min tanke är att få den äldre sonen musikintresserad så snart det bara går, utan att för den delen pusha allt för mycket. Så om nått år eller två så kan jag skylla på att jag måste visa/hjälpa honom med ett eller annat på datorn! 🙂😄😄

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är singel än så länge så My house, my mess, my comp, my buisness! 😄

Hittar någon tjej nånsin mej lär hon dock vända vid dörren så fort hon ser två datorer uppradade längs samma vägg. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig finns det faktiskt ingen tid längre till att sitta o "pilla med datorn" hemma eller att komponera nya svulstiga alster. Jobb i studion blir mer o mer sällan också faktiskt. Innan så körde jag typ varje kväll och varje helg och spelade in andra band mm.....men med en krävande flickvän och barn så är det f-n svårt. Å andra sidan så vet jag inte om jag saknar det heller, familjen är ju faktiskt det bästa man (dvs jag) har och det andra är ju bara prylar och låtar för att stärka mitt ego och så att jag kan hävda att jag faktiskt borde blivit en tanig rockstjärna.

Jag har nog börjat bli vuxen, låter tråkigt och "svennigt" men jag tror att vi alla hamnar där mer eller mindre.

Nä nu måste jag snabba mig för nu jävlar ska jag iväg o repa för ikväll är det spelning och sen är det inpselning hela helgen och nästa vecka är det bandscouting i U.K och sen så var det ju dom nya svulstiga låtarna som........ 😄

//Fredster

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså..blev tvungen att skriva nåt.

Vad du än gör..köp ingen husvagn..ingen stuga..definitivt inget hus,dom gillar att förändra dom små liven , bygga ut och renovera..jag byggde en stuga..bor där över sommaren..ingen ström..känner mig lite deprimerad nu 😄

Skämtar bara(men inte om stugan!),,alla relationer bygger på förhandling..du får väl diska/laga mat/städa.. (eller bygga om köket 😄 )..tror att det bor en liten Jurist i alla oss musiknissar som hänger här på forumet,annars skulle bara singlarna producera musik.."DON`T TAKE HER FOR GRANTED"..en liten strof från JJ CALES sensitive kind..

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

ett av problemen är att vi bor så att Datorn och sängen är i samma rum. Avstånd ca

2 meter

Ett anna problem är ju att man är under "inlärning" Och att lära sig att få samplingar/loopar/midi etc att lyuda MIG tar ju ett tag.

Mixa skall vi inte tala om tar ju 100 år

Redigerat av Duende
Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså..blev tvungen att skriva nåt.

Vad du än gör..köp ingen husvagn..ingen stuga..definitivt inget hus,dom gillar att förändra dom små liven , bygga ut och renovera..jag byggde en stuga..bor där över sommaren..ingen ström..känner mig lite deprimerad nu 😄

Skämtar bara(men inte om stugan!),,alla relationer bygger på förhandling..du får väl diska/laga mat/städa.. (eller bygga om köket 😄 )..tror att det bor en liten Jurist i alla oss musiknissar som hänger här på forumet,annars skulle bara singlarna producera musik.."DON`T TAKE HER FOR GRANTED"..en liten strof från JJ CALES sensitive kind..

MVH

Harmonica mike

😄 Ha, ha, just så ja...

Förhandling, planering och logistik det är vad det handlar om..

Givetvis så underlättar det ju om man har en flickvän som har egna intressen som håller henne sysselsatt också.

"Lejer" bort själva musikkomponerings biten till kompisar som är "sysslolösa" nog att nappa. Alltså den instrumentala delen. Kvar blir en del arr och text samt sångmelodier att jobba på. Det kan jag alltid hitta tid till, kom ihåg; förhandling, planering och logistik.

Åker sedan till mina polares hemstudios för att lägga sång och div påhitt, på så sätt är jag inte ens hemma och jobbar med just den biten = I´m untouchable.

Fast visst är det pilligare än förr... Å, andra sidan är jag inte riktigt lika "musikhungrig" som förr.

Link to comment
Dela på andra sajter

icebomb (oregistrerad)
ett av problemen är att vi bor så att Datorn och sängen är i samma rum. Avstånd ca

2 meter

Ett anna problem är ju att man är under "inlärning" Och att lära sig att få samplingar/loopar/midi etc att lyuda MIG tar ju ett tag.

Mixa skall vi inte tala om tar ju 100 år

Hade samma problem du.. fast jag flyttade datorn till storarummet när jag insåg att sovrummet inte va en bra grej.. men det e inte bättre här eftersom alla ska titta på tv samtidigt eller så e det barn som vill sitta vid datorn så fort jag sätter mig här..

Tänkte flytta datorn till köket faktiskt.. för där kan jag stänga in mig ifall jag behöver lugn o ro..

Men som det ser ut nu så har jag varannan vecka dagtid på mig att lära mig allt o det e ju bra.. annars hade jag kännt mig lite låst..

Men egentligen vill jag skaffa en dator till o plasera den i klädkammaren eller nått.. så man får va ifred med det här..

Man går ju o blir mer o mer sugen på att pilla med musiken ju mindre tillfällena e..

Men så e det väl.. familjen kommer först o sen musiken.. Jag blir iaf inte så jätteledsen om Min man bestämmer sig för att gå ut en kväll eller så.. fast det e inte så ofta.. tyvärr.. o man e ju mest inspirerad på kvällarna på nått sätt..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju inga problem. Kolla igenom de viktigaste mailen direkt efter jobb (de man inte har kunnat reda ut via webmail från jobbet...). Käka och umgås några timmar. Natta flickvännen - och sedan fortsätta i studion så länge det behövs efter att hon har somnat. Fungerar alldeles utmärkt - fast ibland klagar hon lite på att jag sitter för mycket vid datorn, så att hon inte kommer åt den. Får kanske ta och pilla ihop en dator eller kanske köpa en bärbar till henne... 😄

Där har du lösningen, jag köpte en laptop till frun om vi mot förmodan skulle vilja utnyttja datorn samtidigt.

Kvällar/nätter 22.30-02.00, så hinner man sova en 5-6 timmar 😄

Kolla mail och svara på denna typ av frågor hinner man ju under arbetstid 🙂 (egen företagare, om någon skulle knorra om att jag surfar på jobbet 😄 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar om att ge för att få. Ge henne kärlek och uppmärksamet, ge henne spontana överraskningar, bjud på en picknick med skumpa och jordgubbar en tisdag efter jobbet, lyssna på henne, var empatisk, förverkliga hennes drömmar. När du gör henne nöjd och lycklig vill hon göra det samma för dig. 😄

Jag och min sambo har en deal att coacha varandra i våra individuella drömmar (istället för bara villa, volvo, vovve o det där). För två år sedan bestämde vi att hon skulle få förverkliga sin dröm och skriva en bok medans jag betalade räkningarna. Hon är nu färdig med sin bok, och nu är det min tur att förverkliga mina drömmar och hennes tur att coacha mig. Så nu letar vi större bostad där vi ska bygga studio till mig.

Ge för att få, bojs. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...