Jump to content
Annons

Sämsta gitarrsolot


Snow Brigade

Recommended Posts

Annons
  • Svar 136
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Som kontring till tråden om bästa gitarrsolo så bör ju även det sämsta diskuteras.

Personligen lägger jag en ogenomtänkt röst på gitarrsolot i One in a million med Guns´n Rones. Så torftigt och håglöst så man börjar associera till designaspekter hos gamla polska industriområden.  🙂

????????????? va?+

Det solot är ju asbra ju 🙂

och så måste jag hålla med om att kurtan är en sopa på solon

Redigerat av aka_Basse
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Som kontring till tråden om bästa gitarrsolo så bör ju även det sämsta diskuteras.

Personligen lägger jag en ogenomtänkt röst på gitarrsolot i One in a million med Guns´n Rones. Så torftigt och håglöst så man börjar associera till designaspekter hos gamla polska industriområden.  😆

????????????? va?+

Det solot är ju asbra ju 🥰

Det har redan kommenterats. Och jag har kommenterat kommentaren. Så kommentera den kommentaren om du vill kommentera. 😱

🙂

EDIT: kan tillägga att solot inte är direkt jättedåligt, bara torftigt, och framför allt så torftigt spelat. I mina öron i alla fall.

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

Som kontring till tråden om bästa gitarrsolo så bör ju även det sämsta diskuteras.

Personligen lägger jag en ogenomtänkt röst på gitarrsolot i One in a million med Guns´n Rones. Så torftigt och håglöst så man börjar associera till designaspekter hos gamla polska industriområden.  🙂

????????????? va?+

Det solot är ju asbra ju 😆

och så måste jag hålla med om att kurtan är en sopa på solon

Men Kurt spelar väl inga solon? Bara några toner ju? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Som kontring till tråden om bästa gitarrsolo så bör ju även det sämsta diskuteras.

Personligen lägger jag en ogenomtänkt röst på gitarrsolot i One in a million med Guns´n Rones. Så torftigt och håglöst så man börjar associera till designaspekter hos gamla polska industriområden.  😆

????????????? va?+

Det solot är ju asbra ju 😄

och så måste jag hålla med om att kurtan är en sopa på solon

Men Kurt spelar väl inga solon? Bara några toner ju? 😆

hehe aja men det han försöker sig på brukar inte gå så bra iallafall... finns nåt solo vet jag, kommer inte ihåg vad det var för nåt bara

Link to comment
Dela på andra sajter

JAG har spelat det sämsta solot nånsin! 😠

Spelning...

Första låten......en svepande ballad...stämningsfullt...

Sedan solot - skulle vara en svepande historia, smäktande vackert ...

om inte....

JAg hade en av strängarna på gitarrhelvetet felstämd!!! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

I princip vad som helst med Mick Mars (Mötley Crue) eller Vinne Vincent (former KISS, numera Miss Vincent... eller? 😳).

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns ju asmånga dåliga solon. Men så här på rak arm tror jag det får bli Eagles - Hotel California. Kräkreflex.

Va! Du måste skämta. Det är ju riktigt bra ju 😛

Däremot hörde jag ett med Neil Young som inte var nåt att hänga i granen. Ska försöka kolla upp vilken låt det var

Redigerat av The Edge
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla solon som jag spelar 😆 måste verkligen lära mig fler skalor än penta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Äh, penta duger gott. Du kan ju flytta den till en annan tonart så blir det en annan skala. Släng in lite toner på måfå ibland också så är du home free.

Ja det kanske funkar om man har lite tur 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, var tvungen att lyssna på "We're not gonna take it" nu för att minnas hur det lät. Vågar dock hävda att solot i "I wanna rock", den andra stora 'hiten', låter ännu jävligare. Take It-solot är ju egentligen en ganska harmlös melodislinga med en lagom dos för mycket svaj, i "I wanna Rock" vill man däremot lite väl mycket... Lyssna och njut 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

I Gyllene tiders låt "När vi två blir en" förekommer en gitarrinsats som jag skulle vilja påstå är en av historiens mer plågsamma lyssningsupplevelser.

Det kanske inte är ett solo precis utan mer ett mellanspel som jag tror dyker upp ett par gånger.

Alltså när han (gitarristen) försöker böja strängen en helton men hela tiden misslyckas så att det blir så där surt så att öronhåren krullar sig. Dessutom spelar han lite otajt. Allt detta kryddat med ett fantastiskt fult delay.... Klassiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket solo som helst med Yngve!

WORD! 😆

Yngwie heter han, man kan tycka vad man vill om Y.M´s solo, men att han skulle vara sämst på det han gör känns föga troligt! 🙂

Att man påstår att han är sämst, beror nog mer på att man tycker att han gör samma saker hela tiden, och jag är nog en av dom som håller med om det. 🙂 Tekniskt sett finns det nog få som kan konkurera med honom. Jag menar, han är en av de snabbaste gitarristerna, bra på arpeggios, och kan till och med använda sig utav legato (även om det inte är särskilt ofta...)

Jag tycker dock att nästan alla hans solon och låtar låter likadant efter ett tag. Grymt imponerande de första gångerna, grymt tjatigt resten av tiden... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Som kontring till tråden om bästa gitarrsolo så bör ju även det sämsta diskuteras.

jag har en inspelning från 1987, där jag gjorde ett soloförsök på en enkel demo.

det låter inte bra alls.

Oj, ditt inlägg påminner mig om min första inspelning någonsin. Det var ett band (sättning: trummor, bas och jag på gitarr). Vi spelade in "Lille katt" på en skrotig portastudio (ni vet, en sån där med vanligt kassettband i) med vråldistad gura, och så skulle jag försöka lira solo...

Ingen av oss kunde spela. Nästan pinsamt att jag har kvar inspelningen på ett gammalt band nånstans...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som kontring till tråden om bästa gitarrsolo så bör ju även det sämsta diskuteras.

jag har en inspelning från 1987, där jag gjorde ett soloförsök på en enkel demo.

det låter inte bra alls.

Oj, ditt inlägg påminner mig om min första inspelning någonsin. Det var ett band (sättning: trummor, bas och jag på gitarr). Vi spelade in "Lille katt" på en skrotig portastudio (ni vet, en sån där med vanligt kassettband i) med vråldistad gura, och så skulle jag försöka lira solo...

Ingen av oss kunde spela. Nästan pinsamt att jag har kvar inspelningen på ett gammalt band nånstans...

Föffan grabbar! Det finns en tråd på demoforat för sånt här!

https://www.studio.se/index.php?showtopic...hl=jättegammalt ! Det är bara att bjuda på sig själv 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Charles (oregistrerad)

Jag tycker att Dream theater ofta gör så långa solon så det blir inte intressant att lyssna. Är det itne intressant o lyssna till så tycker jag att det inte är något vidare bra solo. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

still got the blues med gary moore.

ööööööööööööööh?! sämsta gitarrsolot?

Jag träffade gitarristen Ray Minhinnet för en intervju. Kanske 10 år sen. Han berättade att han haft en idé; jammat ihop ett bra band, ruskat ihop ett antal justa blueslåtar och var på väg att spela in ett album som han tänkte kalla "Aint got the blues".

Sen dök Gary Moore upp, snodde idén, låtarna, bandet och släppte en skiva med nästan samma namn...

***

Min åsikt är att Gary Moore är en tragiskt pisskass bluesgitarrist. Han har dock gjort en hel del bra för hårdrocken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...