Jump to content
Annons

Hejj


skylined

Recommended Posts

Har inte gjort nån presentation även fast jag vart medlem i en halv månad ungefär, så jag tänkte be och få presentera mig helt enkelt 😲

Mitt namn är Johan Waldenström, ålder 23 år, och bor på Gärdet i Stockholm.

För tillfället så pluggar jag på SAE skolan i Solna, EMP kursen. Utöver detta så gör jag inget men kanske ska söka nåt jobb eller så.

Mitt största intresse är för närvarande musik (duh), både att lyssna på och komponera/producera själv (mest ambient,trance,hiphop,liknande).

Utöver musik-intresset så är design och illustration en intressant sak. Har gjort 12 olika typsnitt genom åren som finns på min hemsida att ladda ner gratis. Även annan design och fotografier. Adressen dit är www.uyc.nu. Ska väl styra upp en ny webbdesign på sidan snart tänker jag.. behövs uppfräshning där 😱

Utöver detta så skejtar jag en del (är knappast proffs men det är roligt och bra motion), och jag gillar filosofiska frågor, lite psykologi, filmer, serier, forum 🙂

och lite allt möjligt annat. Humor är stort för mig också.

De program jag jobbar i för musik är först och främst Reason och FL... 2 superba program som räcker mer än väl till det jag vill åstakomma.

Har längst erfarenhet av FL (ca 7 år), och det är det programmet som jag anser har bäst sequencer av alla sequencer program enligt min smak.

Som person skulle jag beskriva mig som ärlig, rätt enstörig, håller mig för mig själv, pratar bara när jag har något 'vettigt' att säga osv.

Men är nog ändå hyfsat trevlig och sympatisk, och passar förmodligen bäst med likasinnade.

Skulle också kunna beskriva mig som konstnärlig och positiv för det mesta... jag siktar på ett positivt tänkande och en tro på min egen förmåga.

Detta om mig och mina intressen.. hoppas ni blev lite klokare på vad jag är för typ nu då 😲

annars får ni väl fråga mig om ni undrar nåt mer.

-- slut --

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hej och välkommen hit.

då du har många låtar upplagda på din hemsida så har du stora möjligheter att få andra att lyssna och bedömma dem. Jag provade lyssna på dem och det som jag tycker är bra är att du prova lite andra ljud, lägger mycket effekter på så att de låter feta, t.ex. mycket reverb, och att de ligger ungefär i samma stuk på dem, iallafall på dem som jag lyssnade på.

stilen är lugn, softig och mycket ambient. Och om det är sån typ av musik du vill hålla på med så har du ju fått till det bra 😳 Och även om jag håller mycket på med musik och tycker också om att skapa sådan här tidlös och melodiska ambience musik, som bara ligger som nån slags bakgrund i huvudet när man lyssnar på dem, så är det svårt att bli känd och berömd av sånt. Fast ge inte upp hoppet att bli en producent av någon slag, det är bra att ha drömmar.

MVH Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

*visar runt*

Ja, så här bor vi...

Kom in och slå dig ner! 😉

Känn dig som hemma. Men inga fötter på soffbordet. 😳

PS. Tack för fonterna. Subway var assnyggt! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

hej och välkommen hit.

då du har många låtar upplagda på din hemsida så har du stora möjligheter att få andra att lyssna och bedömma dem. Jag provade lyssna på dem och det som jag tycker är bra är att du prova lite andra ljud, lägger mycket effekter på så att de låter feta, t.ex. mycket reverb, och att de ligger ungefär i samma stuk på dem, iallafall på dem som jag lyssnade på.

stilen är lugn, softig och mycket ambient. Och om det är sån typ av musik du vill hålla på med så har du ju fått till det bra 🙂 Och även om jag håller mycket på med musik och tycker också om att skapa sådan här tidlös och melodiska ambience musik, som bara ligger som nån slags bakgrund i huvudet när man lyssnar på dem, så är det svårt att bli känd och berömd av sånt. Fast ge inte upp hoppet att bli en producent av någon slag, det är bra att ha drömmar.

MVH Anders

tack för välkomningen

jag siktar väl inte precis på att bli känd producent, även om det vore kul

känns mer som en hobby för mig.. Ambient låtarna jag har på sidan är inte direkt tänkta som lugnande bakgrunds musik, men så kan man ju se det om man vill 😎

sen fanns ju 2 andra genrer på sidan också (övre menyn)

kul att du lyssnade!

ps. tack också alla andra för välkomningen 🙂

Redigerat av skylined
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...