Jump to content
Annons

märkliga problem med PT 7


Audiorent

Recommended Posts

Har precis installerat nya PT 7 vilket visade sig funka mindre bra. Det blir något slags fasfel på ljudet som låter nästan som ett Chorus/Flanger !! prövade att med ett nytt arr med bara en kanal men med samma problem. Valde 96 kHz istället och då började ljudet klippa och CPU lampan gick i rött !! Har inga pluggar igång när jag testar mer än att jag testat med BFD:s trummor

JAg har en DELL 4700 2.8 kHz med 1 GB Ram. Med 6.9 har det inte varit några sådana problem och jag har enkelt kört 32 kanaler med mängder av pluggar.

...sliter mitt hår just nu (vilket jag iof sig har gott om så det lär inte märkas) :rolleyes:

...nån som vill byta dator mot en G5:a med mig ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan inte nåt om PT 7 men en vild gissning från min sida.. Kan det vara som så att du råkar spela in din monitorsignal (medhörning) samtidigt med instrumentet? Då kan du få sånna här fas/chorus problem.. Oavsett vilket ljudprogram du använder.. Kolla intällningar för ljudkortet.. Kan finnas nån inställning för monitor där.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

PT7 skulle väl dra mindre processorkraft har jag för mig så det är nog inte troligt. Ang. monitorlyssning så finns det ingen direktlyssning "före band" så vitt jag vet. Känns kasst om man skall behöva gå tillbaka till 6.9 när man lagt ut 2 papp på att uppgradera

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns kasst om man skall behöva gå tillbaka till 6.9 när man lagt ut 2 papp på att uppgradera

2 papp på upgadering?? lät ju riktigt dyrt... vad köpte du den?

Jag köpte min för ca 800 från digidesigns hemsida.

PT7 är processor snålare.. särskilt för dom med dubbla...

och nu stöds ju hyper threding med...

Felet du beskriver låte konstigt.. har nog inga tips mer än att prova att installera om...

Link to comment
Dela på andra sajter

PT7 skulle väl dra mindre processorkraft har jag för mig så det är nog inte troligt. Ang. monitorlyssning så finns det ingen direktlyssning "före band" så vitt jag vet. Känns kasst om man skall behöva gå tillbaka till 6.9 när man lagt ut 2 papp på att uppgradera

Priset du har betalat säger mig att du sitter på ett HD system, stämmer det?

Har du kollat in "general troubleshooting" från DUC'n?

Har du senaste CS version?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

nej jag har inget HD system, har en Digirack 002. Eftersom jag är i sälen och jobbar hela vintern köpte jag via digistore och köpte plusuppgraderingen samt en iLok. Blev själv förvånad när de på slutet la på 40 euro i frakt + 40 euro i "moms"....

skall kolla ifall jag har senaste CS:en. Jag laddade ner PT7 (via mobiltelefon) men har fått hem skivorna till kontoret så jag får snart upp dem hit.

...det bor en annan gästande ljudtekniker här nu som kör normalt på ett HD-system så vi skall skumma lite mer på det..... återkommer

Redigerat av Audiorent
Link to comment
Dela på andra sajter

PT7 skulle väl dra mindre processorkraft har jag för mig så det är nog inte troligt. Ang. monitorlyssning så finns det ingen direktlyssning "före band" så vitt jag vet. Känns kasst om man skall behöva gå tillbaka till 6.9 när man lagt ut 2 papp på att uppgradera

Finns det visst, adda en bus på kanalen och tyck på P knappen på bus strippen och tappa till en auxinput.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
sideway (oregistrerad)

Kolla så inte din aux kanal står på input "mic 1" eller "mic 2".

för då får du tids fel om du har en mik inkoppklad.

Kolla så du inte fått in några trevliga virus som gnager i bakgrunden.

dom kan finnas även om du tycker datorn funkar för övrigt. / Sideway

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...