Jump to content
Annons

Tråd 1 till 5


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

Hej!

*öppnar dörren som numera är läderklädd på insidan, för att stänga inne störande ljud. Så porrigt... *

Nattens ämne är:

Varför bär de flesta blinda svarta glasögon när de ändå inte ser?

KRISTINA: Jag vet inte vad jag ändrade...

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

*öppnar dörren som numera är läderklädd på insidan, för att stänga inne störande ljud. Så porrigt... *

Nattens ämne är:

Varför bär de flesta blinda svarta glasögon när de ändå inte ser?

KRISTINA: Jag vet inte vad jag ändrade...

För att om de inte hade glasögon skulle de inte kunna slå folk på smalbenen med de där käpparna. 😠

(Alltså, hade jag sprungit runt med vit käpp och viftat så hade folk troligen blivit arga på mig om jag slog dem... men hade jag på mig svarta solglasögon skulle de säkert tänka 2 ggr.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

*öppnar dörren som numera är läderklädd på insidan, för att stänga inne störande ljud. Så porrigt... *

Nattens ämne är:

Varför bär de flesta blinda svarta glasögon när de ändå inte ser?

KRISTINA: Jag vet inte vad jag ändrade...

FEL TID PÅ INLÄGGET:

De har solglasögon för att inte skada ögonen. Blinda vet ju inte om de stirrar rakt in i solen. Skulle de göra det av misstag så skulle de bränna sönder ögonen. Och det är inte så trevligt. Därför bär de solglasögon.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Skriver som en följd av Pazos inlägg i föregående nattliga ämne om blinda och glasögon. Även jag på "fel" tid. Ville bara tacka för förklaringen! Vet dock en del blinda som "aldrig" bär jättesvarta glasögon (Jeff Healey, gitarristen t.ex.). Dessa kanske dock har en viss ledsyn då åtminstone? Tacksam för svaret, vilket också påminner oss alla om att inte titta rakt in i solen för ofta.

För mycket ljus leder ju under lång tid till grumling av linsen (grå starr) om inte annat. Och för lite ljus kan leda till nedsatt cirkulation och i förlängningen ökat tryck i ögat (glaukom=grön starr), även om medicinering är en vanligare orsak.

🙂

Hackeman: Är inte Gene det svarta fåret, som tvingades stava annorlunda och allt?... 🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...