Jump to content
Annons

Tråd 1 till 5


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

musik (oregistrerad)

God morgon!

Så Tjorven är en bil? Fanns den innan figuren Tjorven i TV-serien månntro?

Nu är det så med Nattaxan i Västtrafik och Göteborg att jag fick påhälsning en gång när jag inte betalat nattrafikavgift av en kontrollant cirka kl 1.20 på natten! Då sa jag som det var att konduktören sagt att det inte behövdes. Då sa kontrollanten (nitisk jäkel), att "dra du den om Åmål också". Tyvärr kunde jag inte den om Åmål, men jag slapp betala 700 spänn i avgift eller vad det nu var, eftersom konduktören förklarade för kontrollanten vad han hade gjort. Han tyckte jag såg frusen ut var förklaringen.

För två veckor sedan hände samma sak, bortsett från att ingen kontrollant befann sig åkandes i nattrafiken. Jag slapp betala nattavgift! Och i veckan hände det sig igen, men då tjatade jag på chauffören på bussen om det (ifall någon kontrollant skulle dyka upp och det inte skulle gå så bra nu igen denna gången...). Det slutade i en diplomatisk uppgörelse som gick ut på att jag betalade endast EN kupong extra (=ungdomsavgift).

true story//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Tiddelipom

Är inte det franska för "Jag har inte tvättat fönstrena, men är lycklig ändå!"?

Förekommer en del i den franska serien om Babar väl?

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Öppnar dörren till det nyinredda 3 till 5-rummet!

Va? Vad porrigt det blev, med den där halvdunkla belysningen. Vad har hantverkarna gjort?

*känner på de mörkröda medaljongtapeterna*

Nattens ämne:

Har färger betydelse och på vilka sätt?

😲

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

De har mindre betydelse för mig än andra i genomsnitt, tror jag. I alla fall har de ingen betydelse NU, för nu släcker jag ned här och då blir allt kolsvart.

Eller som fazzan sa: Natta i kööölgåån. (=Natt i kolgården).

😲

Tjillevippen!

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nattens ämne är, vilket är det obehagligaste stället ni fått en stor fluga på?

Jag fick en i badbrallorna när jag var 3-5 år nånting och var med farbror & faster. Jag ville inte säga till, utan genomled det istället.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ut strängteoretiskt perspektiv nu väljer att tro på Branteorin. Och att Graviitonerna är det enda som kan färdas mellan branen. Vore det Möjligt att Bygga en Gravitontelefon?. Ulf sa att de kanske är möjligt. Inget man kan bevisa eller dementera. Coolt va 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Ulf var en luring!

😱

Kunde man ha en diplometer mellan branen som mäter accelerationen, så är det möjligt anser jag, vad anser ni?

Men vadå? Hur skulle du kunna lägga diplometern utanför branet? Den kommer ju inte ut? Det enda som märks är ju som sagt Gravitationen. Så du måste ju ha ett mätverktyg inom ett bran, och sedan mäta Graviton strömmar eller ändringar.

Skulle man sedan kunna alstra enormt stora gravitationsförändringar skulle man ju kunna skicka den till ett annat bran?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Men ur ett vinstteoretiskt företagsekonomiskt perspektiv så måste jag säga att det helt förödande för konkurrenterna vore att styra över produktionen i detta hänseende helt till bran flakes. Om produktionen likriktas mot enbart Bran flakes och man skippar Frost Flakes helt t.ex., så gör man inte bara samhällsekonomiska vinster i from av ökad produktion, bättre hälsotal med tanke på fiberinnehållet i Bran flakes, utan även utvidgas mätmöjlighterna och fästmöjlighterna för ett flertal diplometers.

Hade inte Jean van Chang en intressant teori om kritallers påverkan på diplometeranvändningens förbrytningseffekter i samband med likriktade accelerationsströmmar?

😱

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Mmmm...och jag frågar mig då: finns det en marknad för dessa Gravitontelefoner?

Det finns ett ordspråk som säger:

Det enda sanna livet är det ekonomiska livet.

Det är det enda som finns och det enda som består.

Myntat av

mig...

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Mmmm...och jag frågar mig då: finns det en marknad för dessa Gravitontelefoner?

Det finns ett ordspråk som säger:

Det enda sanna livet är det ekonomiska livet.

Det är det enda som finns och det enda som består.

Myntat av

mig...

😱

Vad är då detta liv utan sakerna som skapat det?

//Jag!

EDIT:

Nej marknaden skulle nog inte vara bra. Sannolikheten för att den ens skulla finnas är nog försvinnande liten. Alltså: Limes då x går mot 0

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Kände bara att jag måste kompensera all denna ekonomin med lite intresanta saker. FYSIK 🙂

Strö inte salt i mina sår! Hade fysiktenta i dag som gick käpprätt åt ...

Usch o fy för kvantfysik och skit!

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...