Jump to content
Annons

DåligtGehör gör rätt för sig.


DåligtGehör

Recommended Posts

Verkar som alla här presenterar sig. Jag hoppade väl bara rätt in och skrev några saker men ok, en presentation är väl aldrig fel.

Är gammal nu, 103 år nästan, med en kropp som en ung musiker dvs insjunken, muskelbefriad & vacker på sitt alldeles egna sätt. Nä, allvar nu...

Var gitarrist och Atari ST 1040/Cubase virtuos (inte gitarrvirtuos). Blev mer och mer inriktad på att skriva/skapa musik än att vara med i band och spela. Hoppades in i det längsta att jag skulle få ihop nåt bra av alla goda idéer jag hade men det blev till slut mer och mer än börda än en glädje. Var helt enkelt tvungen att sluta för att kunna reorientera mig. Så kortare sagt: Jag har inte hållit på med musik sedan 1994.

Oj, det kommer att ta tid att få tillbaka en del av det jag kunde på gitarren. Cubase och sådant tror jag blir lättare. En tanke är att verkligen lära mig keyboard. Det får ta tid men om ett par år kanske jag kan spela in mer direkt och inte efterarbeta så förbannat mycket.

Jag trodde inte riktigt att jag skulle börja igen men nu känns det som att jag bara vill njuta. Ingen press, inga krav. Bara vara amatörmusiker/musikskapare.

Just nu sitter jag och försöker rädda över det jag har på 10-15 år gamla "Atari" disketter till PC.

Musik är ett helt underbart universum att vara i.

ps. Hoppas jag kan få störa er med frågor när de kommer. Jag har inte ens en gitarr ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja inspiration finns, fast kunnandet har ju tagit stryk under en så långt uppehåll.

Jag är ju inte direkt någon fortgitarrist nu.

Det som jag är mest spänd på är hur jag kommer att ta upp tråden på gamla låtar. Hur kommer nya sakar att låta? Hur kommer mitt musiklyssnande vilket har förändrats påverka musikskapandet?

Ingen annan som haft ett längre uppehåll?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...