Jump to content
Annons

IDOL?


1pabloo

Recommended Posts

min syrras grejer är inte STIM:ade än och hon brukar inte vilja skicka ut hennes låtar överallt... men jag övertalade henne att släppa ut denna låten här... 😆 (..eller jag ska göra det när hon kommer hem i eftermiddag.. 😆 )

Väldigt poppigt lavrell =) skön låt å skön poppig passande röst.. 🙂

Redigerat av aorfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Elof (oregistrerad)
Tillhör kategori x.
  • De som gottar sig men ibland mår dåligt åt att se början av säsongen, med alla människor som gör bort sig, sjunger falskt eller skämmer ut sig på annat sätt. Fortsätter sedan se resten av säsongen.

Nu börjar det igen.

Jag är med dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan ju i förväg tipsa om alexander eriksson

nu får du allt säga vad du har för rel. till honom... 😎

EDIT: ...och det är ett skittaskigt program, men jag orkar inte vara så förbannat empatisk och förstående hela tiden...tycker det är helt klart kul program att titta på 😄

Redigerat av Matthew L
Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan ju i förväg tipsa om alexander eriksson

nu får du allt säga vad du har för rel. till honom... 😎

EDIT: ...och det är ett skittaskigt program, men jag orkar inte vara så förbannat empatisk och förstående hela tiden...tycker det är helt klart kul program att titta på 😄

ok då. en av mina godaste vänner och klasskompis från i våras innan vi tog studenten. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan ju i förväg tipsa om alexander eriksson

nu får du allt säga vad du har för rel. till honom... 😎

EDIT: ...och det är ett skittaskigt program, men jag orkar inte vara så förbannat empatisk och förstående hela tiden...tycker det är helt klart kul program att titta på 😄

ok då. en av mina godaste vänner och klasskompis från i våras innan vi tog studenten. 😛

Ok då vet jag 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kan ju i förväg tipsa om alexander eriksson

nu får du allt säga vad du har för rel. till honom... 😉

EDIT: ...och det är ett skittaskigt program, men jag orkar inte vara så förbannat empatisk och förstående hela tiden...tycker det är helt klart kul program att titta på 😏

ok då. en av mina godaste vänner och klasskompis från i våras innan vi tog studenten. 🙂

Ok då vet jag 😄

han heter john-alexander eriksson i idolsammanhang... han var inte med så mycket i programmet men jag kollade nyss på tv4.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillhör kategori x.
  • De som gottar sig men ibland mår dåligt åt att se början av säsongen, med alla människor som gör bort sig, sjunger falskt eller skämmer ut sig på annat sätt. Fortsätter sedan se resten av säsongen.

Nu börjar det igen.

Jag är med dig!

Hehe Jag oxå. Det ända som är intressant. Diggade skarpt regnbågen som va med i kvällens program 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

kollade på idol och funderade på en sak:

tycker det låter som de lägger på nån effekt, typ reverb, när de är någon som är duktig som sjunger så det låter ännu bättre.

nån som tänkt på det? eller har jag fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Unibrowkillen, japanen och folkhögskolehippien (som gick vidare!) var ju roligast idag. Och Mikael Åkerfeldt-imitatören.

En sak jag alltid stör mig på, rytmisk som jag är, är att det nästan aldrig är någon som får till pauserna i låten rätt! Typ "unchain my heeaaaartbaby let me be". 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Unibrowkillen, japanen och folkhögskolehippien (som gick vidare!) var ju roligast idag. Och Mikael Åkerfeldt-imitatören.

En sak jag alltid stör mig på, rytmisk som jag är, är att det nästan aldrig är någon som får till pauserna i låten rätt! Typ "unchain my heeaaaartbaby let me be". 🙂

vadå, du kan väl inte så där och vänta i 10 sek på nästa fras? man måste ju korta ner pauser om de är väldigt långa

Link to comment
Dela på andra sajter

Unibrowkillen, japanen och folkhögskolehippien (som gick vidare!) var ju roligast idag. Och Mikael Åkerfeldt-imitatören.

En sak jag alltid stör mig på, rytmisk som jag är, är att det nästan aldrig är någon som får till pauserna i låten rätt! Typ "unchain my heeaaaartbaby let me be". 🙂

vadå, du kan väl inte så där och vänta i 10 sek på nästa fras? man måste ju korta ner pauser om de är väldigt långa

Då kan man väl välja en annan låt där de sjunger hela tiden. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kollade på idol och funderade på en sak:

tycker det låter som de lägger på nån effekt, typ reverb, när de är någon som är duktig som sjunger så det låter ännu bättre.

nån som tänkt på det? eller har jag fel.

Tänkte på precis det idag faktiskt. Tror du kan ha rätt.

edit:

Eller kan det vara så att folk som har lite mer krut i rösten gör att det blir mer rumsklang eftersom dom sjunger starkare? Är totalt okunnig om akustik, så någon får gärna såga den teorin 😉

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

Söker man "bekräftelse" på ca 30sekunder genom fyra personer

man aldrig träffat innan, så får man fan skylla sig själv.

Bättre å söka till scouterna eller nån kyrka om man är osäker på sig själv.

Kan inte sluta förvånas av folk!!!!

 

Men hur är det med juryn egentligen: Dömmer dom verkligen hela den här soppan själva eller finns det en "extrajury" som är med och sållar?

 

Vad jag har fattat så finns det en "extra" gallring där de tar ut de sämsta och

snäppet över bra. Man får ju se klipp ifrån den uttagningen ibland.

bra sagt , även om de va ett års sen du sa de ................

Link to comment
Dela på andra sajter

Unibrowkillen, japanen och folkhögskolehippien (som gick vidare!) var ju roligast idag. Och Mikael Åkerfeldt-imitatören.

En sak jag alltid stör mig på, rytmisk som jag är, är att det nästan aldrig är någon som får till pauserna i låten rätt! Typ "unchain my heeaaaartbaby let me be". 😎

vadå, du kan väl inte så där och vänta i 10 sek på nästa fras? man måste ju korta ner pauser om de är väldigt långa

Då kan man väl välja en annan låt där de sjunger hela tiden. 😆

Många väljer verkligen usla låtar med tanke på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

kjellsson (oregistrerad)
Söker man "bekräftelse" på ca 30sekunder genom fyra personer

man aldrig träffat innan, så får man fan skylla sig själv.

Bättre å söka till scouterna eller nån kyrka om man är osäker på sig själv.

Kan inte sluta förvånas av folk!!!!

 

Men hur är det med juryn egentligen: Dömmer dom verkligen hela den här soppan själva eller finns det en "extrajury" som är med och sållar?

 

Vad jag har fattat så finns det en "extra" gallring där de tar ut de sämsta och

snäppet över bra. Man får ju se klipp ifrån den uttagningen ibland.

hela den där uttagningen e crap.

 

ha en polare som drog te umeå på audition och hon tyckte de va lite konstigt nr folk kommer ut och skriker att dom gick vidare och inte ens behövde sjunga nått.

 

när hon kommer in till "juryn" så står det ett kamerateam där och hon får skriva på ett kontrakt. dock ger teamet en sån tidspress att hon inte hinner läsa de "de e så många som ska in .. skynda på nu"

 

när hon sedan efter att ha sjungit framför kameran så går hon ut och läser kontraktet där står de att hon ger Tv4 all rätt att klippa och klistra me hennes uppträdande.

 

 

sånt jävla skämt allt ihop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...