Jump to content
Annons

Nästa studio festival


Andy_L

Recommended Posts

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

jag tycker nästa ska vara i temat: "gör en låt som är tillräckligt bra för att den skall gå att sälja och så bra att folk vill köpa den"

Har han inte en poäng där, MusicGene? Låter spännande, tycker jag! Även industritemat fast f-n vet om man kommer våga lyssna!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker nästa ska vara i temat: "gör en låt som är tillräckligt bra för att den skall gå att sälja och så bra att folk vill köpa den"

Aha, najs, då ska jag göra en låt i Günther-anda. Den måste vara jävligt bra förresten, eftersom den säljer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är lite tidigt för en julsångsfestival?

annars kunde en rolig ide vara att alla gör samma cover fast på sitt eget sätt, då kan det ju bli både industri, metal, pop osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

.. eller ett Protracker-compo! Alla som inte har kvar sina gamla amigor kan ladda ner UAE och bara sätta igång 😄 ..

.. njae kanske inte förresten 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker nästa ska vara i temat: "gör en låt som är tillräckligt bra för att den skall gå att sälja och så bra att folk vill köpa den"

Nej nej nej nej! Precis tvärtom, det temat kommer garanterat hämma allas vår kreativitet, Gene!!

Nä mina förslag är:

1) En låt med en text (vi kan köra engelska den här gången) som MÅSTE innehålla ett antal bestämda ord, t ex: orange juice, beaver-believer, clown, Frodo-smile, horizontal, caddie

2) En låt - oavsett musikstil - med en growl-text/sång (kan bli hur kul som helst! 😱 )

3) En låt på finska (man behöver inte kunna språket 😄 )

4) En hemmagjord musikal-låt - man väljer själv musikaltema och introducerar låtens placering i det totala scenariot med några väl valda ord

5) En låt som handlar om olika sorters kött

6) En sann love-song, låten måste ha ett personnamn; Laila, Efraim, Bärnt, Grahn....

Ja, eller nåt....

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker nästa ska vara i temat: "gör en låt som är tillräckligt bra för att den skall gå att sälja och så bra att folk vill köpa den"

Nej nej nej nej! Precis tvärtom, det temat kommer garanterat hämma allas vår kreativitet, Gene!!

Nä mina förslag är:

1) En låt med en text (vi kan köra engelska den här gången) som MÅSTE innehålla ett antal bestämda ord, t ex: orange juice, beaver-believer, clown, Frodo-smile, horizontal, caddie

2) En låt - oavsett musikstil - med en growl-text/sång (kan bli hur kul som helst! 😱 )

3) En låt på finska (man behöver inte kunna språket 😄 )

4) En hemmagjord musikal-låt - man väljer själv musikaltema och introducerar låtens placering i det totala scenariot med några väl valda ord

5) En låt som handlar om olika sorters kött

6) En sann love-song, låten måste ha ett personnamn; Laila, Efraim, Bärnt, Grahn....

Ja, eller nåt....

Milde tid, Hammagrella! Du är på G ikväll!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker nästa ska vara i temat: "gör en låt som är tillräckligt bra för att den skall gå att sälja och så bra att folk vill köpa den"

Nej nej nej nej! Precis tvärtom, det temat kommer garanterat hämma allas vår kreativitet, Gene!!

Nä mina förslag är:

1) En låt med en text (vi kan köra engelska den här gången) som MÅSTE innehålla ett antal bestämda ord, t ex: orange juice, beaver-believer, clown, Frodo-smile, horizontal, caddie

2) En låt - oavsett musikstil - med en growl-text/sång (kan bli hur kul som helst! 😱 )

3) En låt på finska (man behöver inte kunna språket 😄 )

4) En hemmagjord musikal-låt - man väljer själv musikaltema och introducerar låtens placering i det totala scenariot med några väl valda ord

5) En låt som handlar om olika sorters kött

6) En sann love-song, låten måste ha ett personnamn; Laila, Efraim, Bärnt, Grahn....

Ja, eller nåt....

Klockrent. Var får du allt ifrån?

Link to comment
Dela på andra sajter

En låt som måste innehålla ett antal ord gör ju helt klart textskrivandet till en kul grej. 🙂

Eller en låt baserad på samplingar som vi själva hämtar från vår vardag - inga instrument och inga "snodda" samplingar! 🙂

Eller en förbestämd ackordföljd, fast inte antal takter, bpm, genre, e.d. Nä, tråkigt.

Eller en låt till ett 3-minutersklipp ur nån kalkonfilm. Eller till en videosnutt av annan karaktär.

Eller en låt som handlar om och gör reklam för (eller narr av) Studio forumet. 🙂

Eller en låt där texten helt och hållet bygger på citat från TV-reklam.

Eller en låt som ska låta så snarlikt baklänges som framlänges. 😳

Eller en låt som funkar som ringsignal. Sen säljer vi skiten.

Eller en P3-Lab låt. Först spelad i sändning vinner.

Eller ett Windows Sound Scheme.

Eller, eller, eller.... nåt annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller såhär. Vi tonsätter en händelse eller berättelse, med eller utan text. T e x firandet av Thore Skogmans födelsedag, eller Konciliet i Genua år 1320, eller något fiktivt, Bill Gates går i konkurs eller....

Skämt å sido, vi tonsätter något helt enkelt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Eller en låt baserad på samplingar som vi själva hämtar från vår vardag - inga instrument och inga "snodda" samplingar! 😱

Bästa förslaget hittils! 🙂

Vad sägs om en låt helt gjord utan att använda micar? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en feting idé. Vi gör en rytmisk festival där man enbart får spela in ifrån kastruller och andra köksprylar! 🙂

Det där var vad jag tänkte på med "en låt baserad på samplingar som vi själva hämtar från vår vardag" - fast med större utbud. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag har en feting idé. Vi gör en rytmisk festival där man enbart får spela in ifrån kastruller och andra köksprylar!  🙂

Det där var vad jag tänkte på med "en låt baserad på samplingar som vi själva hämtar från vår vardag" - fast med större utbud. 🙂

Ja, helt enkelt vad som helst utom typiska instrument! 🙂 Jag röstar helt klart för det.

En remix tävling vore inte heller så dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

en remix tävling?

en låt, en midi

och sen får var och en remixa på sitt sätt, så får vi la kora en vinnare?

Tycker jag låter riktigt skoj 🙂 Kanske kan man få lägga till något enstaka här och var?

Link to comment
Dela på andra sajter

en remix tävling?

en låt, en midi

och sen får var och en remixa på sitt sätt, så får vi la kora en vinnare?

Bra idé!

Låter som något som borde kunna locka många.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...