Jump to content
Annons

Nästa studio festival


Andy_L

Recommended Posts

Annons
  • Svar 79
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ett annat förslag:

Att göra en låt som går i MINST 200bpm?  😳

Man får inte köra halva-tempot, eller nåt annat "fusk" !!!

.Viktor

DEAD KENNEDYS

HERE WE COME!!!!!!!!!!!!!!!!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

En helt annan helt crazy idé:

- Någon utser sig till festivalgeneral och helt enkelt b e s t ä m m e r ett tema, åsså får alla som vill vara med finna sig i det? 😳

I denna tråd finns ju förslag att ösa ur så det räcker tills vi alla har lagt av med allt vad musik heter på grund av att vi är döva, halta och blinda.

Nähä, det var inget bra förslag 😛

Ja då vet jag inte....

- helt a capella? (ja ja ja den har varit uppe förut jag vet, orättvist mot alla utan mic men var i reglerna står det att det ska vara rättvist?

- En kristen låt?

- En humoristisk låt där flest skratt vinner?

- En depplåt där flest tårar vinner?

- "min dag" där kompositörens dag beskrivs från frukost till kudde på 2:47 min.

- En svensktoppslåt där hjärta och smärta nämns vid två tillfällen?

- En finsk tango, på påhittad Finska?

- En raplåt på ett språk som inte finns?

- En ballad som måste innhålla ordet bajs tre gånger?

- Eller återingen: att någon helt enkelt bestämmer, fast jag kommer att protestera!!

tjillevippen!

®

Link to comment
Dela på andra sajter

- En humoristisk låt där flest skratt vinner?

- En depplåt där flest tårar vinner?

Liiiite svårt att mäta va... 😳

Inte svårare att mäta än om en låt är bättre eller sämre än någon annan!

Subjektivitet.

Link to comment
Dela på andra sajter

- En humoristisk låt där flest skratt vinner?

- En depplåt där flest tårar vinner?

Liiiite svårt att mäta va... 😳

Inte svårare att mäta än om en låt är bättre eller sämre än någon annan!

Subjektivitet.

Mja. Jag tänkte mest på att en skrattbarometer funkar bäst om alla som skrattar är i samma rum som själva skrattbarometern.

Men vi kanske ska köra en virtuell lösning och sampla våra skratt till en wav-fil per låt som vi sen laddar upp till en skrattbarometermätarapplikation? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

- En humoristisk låt där flest skratt vinner?

- En depplåt där flest tårar vinner?

Liiiite svårt att mäta va... 😳

Inte svårare att mäta än om en låt är bättre eller sämre än någon annan!

Subjektivitet.

Mja. Jag tänkte mest på att en skrattbarometer funkar bäst om alla som skrattar är i samma rum som själva skrattbarometern.

Men vi kanske ska köra en virtuell lösning och sampla våra skratt till en wav-fil per låt som vi sen laddar upp till en skrattbarometermätarapplikation? 😏

Jag laddade ner din Psycholåt. UNDERBAR!

Jag vet fel tråd och of topic oxå vidare.

Ville bara säga det!

Link to comment
Dela på andra sajter

- En humoristisk låt där flest skratt vinner?

- En depplåt där flest tårar vinner?

Liiiite svårt att mäta va... 😳

Inte svårare att mäta än om en låt är bättre eller sämre än någon annan!

Subjektivitet.

Mja. Jag tänkte mest på att en skrattbarometer funkar bäst om alla som skrattar är i samma rum som själva skrattbarometern.

Men vi kanske ska köra en virtuell lösning och sampla våra skratt till en wav-fil per låt som vi sen laddar upp till en skrattbarometermätarapplikation? 😏

Jag laddade ner din Psycholåt. UNDERBAR!

Jag vet fel tråd och of topic oxå vidare.

Ville bara säga det!

Ojdå. Tack för det! 😳

Jag vet fel tråd och of topic oxå vidare.

Ville bara säga det!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

den som vinner festivalen får bestämma nästa festival. Och förresten. Jag tycker det är dåligt att inte fler än 9 bidrog med låtar. Så det så.

Klart att vi ska ha kvar traditionen med vinnaren bestämmer nästa moment. Vi får väl se detta som en spåning kring idéer och förslag. Personligen tycker jag midi grunkan låter mest intressant för oss som inte spelar gitarrer och sjunger så mycket. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att nästa festivaltävling skall vara att göra en ringsignal till mobilen (SonyEricsson / Nokia) med hjälp av förutbestämda general midi instrument. 🙂

Och det där var vad jag menade med "en låt som funkar som ringsignal. Sen säljer vi skiten". :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att nästa festivaltävling skall vara att göra en ringsignal till mobilen (SonyEricsson / Nokia) med hjälp av förutbestämda general midi instrument. 😉

Ja! Det här miditemat låter kul! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Och förresten. Jag tycker det är dåligt att inte fler än 9 bidrog med låtar. Så det så.

Precis!

Därför måste vi ha en idé som många lockas att ställa upp på.

GM idéen verkar rätt lattjo.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Varför inte :

Den bäst uppmickade Simhallen

Eller klassikern :

'Jag vet vad du gjorde förra sommaren'

[simma i simhallen, men HUR?]

Kanske t om :

Jag äter äpple, men hör du vad jag har

för TPM*?

* - Tugg Per Minut

Redigerat av Nelerion
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag vann festival #6 är det kanske så att jag skall hålla i nästa.

Nu pågår ju Metal-festivalen, så vi kanske skall vänta lite... eller skall jag utse ett tema så ni får lite tid på er kanske?

Jag skall läsa tråden här och fundera. Kom gärna med fler förslag och PM:a om det är något viktigt eftersom jag kanske inte har full koll på trådarna så här i semestertid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst förslagen hittills... hmmm...

Personligen skulle jag vilja hålla i en jullåtsfestival - med originallåtar. Jag hatar alla covers på Jingle-Bells 😳

Det är lite för långt fram för jul dock. En annan intressant grej vore att någon tillhandahåller 8-10 råinspelade ljudspår som deltagarna skall mixa efter bästa förmåga. Kan bli orättvist eftersom vi alla har så olika förutsättningar och det går ju inte att bevisa att man bara använt vissa standardpluggar t ex. Kunde varit nyttigt och lärorikt dock.

Midi - tja man kanske kunde göra en midibaserad låt med eller utan sång, men jag tycker inte att det skall vara låst till ett visst arbetssätt. Musiken är viktigare än metoden IMHO.

En jingle/reklamlåt kanske. Det skulle vara möjligt utan att låsa in sig. Reklamlåt om valfri påhittad produkt för TV eller radio. Avslutad med djup speakerröst - "Tanka på Shell i Dalbo" 😛

Eller en jingle som innehåller ordet "Blå" - garanterat kommersiellt. Max 30-60 sekunder... vad tror ni om det?

Kommentarer sökes...

Blir min festival nr 8? Vad säger du Addic?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

jag tycker att det ska vara en tävling om vem som kan göra det bästa hip-hop beatet, och alla ska använda samma sampling och den måste vara i grund till allt 😕

för då har man kanske en liten liten liten chans 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...