Jump to content
Annons

NÅ, erkänn dina djupaste synder


tordA

Recommended Posts

Annons
  • Svar 60
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

"Telia presenterar Arvingarna" Men jag har fått den när jag jobbade. Jag svär... Jag har svårt att kasta bort saker.. Jag tänkte att den kanske skulle bli värd pengar eftersom det är en limitid edition. (kommer inte på fler ursäkter, jag är snål helt enkelt)

Som kompensation så var min första köpta skiva en EP med The Spotnicks och hur coolt är inte det? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har man jättedåliga skivor i samlingen... 😄

Har två stora kartonger med skivor jag aldrig (!) rör. Så min listan skulle bli flera sidor lång. Men om jag ska droppa nåt exempel blir det väl Dr MacDoo eller vad uppföljaren till Dr.Bombay hette...

Link to comment
Dela på andra sajter

En singel med Pandora. Minns inte vad låten hette, men det var i mina öron det grymmaste som producerats när den kom ut.

Sen finns det nån Samantha Fox på vinyl någonstans, dock inte Touch Me-plattan utan någon annan, men den är jag nästan stolt över. Sandra och Sabrina ska också finnas för jag hörde Sandraplattan av någon märklig anledning för inte så längesen. Fan vad sopigt det var..

Link to comment
Dela på andra sajter

AAAhahaha. 😆 Vad sägs om "Husvagns Svensons Husvagns radio"?? 😄

Tja visserligen ett band tänkt att lyssna till under bilfärd med en husvagn på släp, men ändå..? 🙂 En hurtig speaker röst välkommnar en till "Husvagns Svensons Husvagns radio", sedan följer en rad 70-tals "hits", med avbrott för div reklam för husvagns relaterade produkter.. Hu. 😱🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Oj, jag önskar faktiskt att jag aldrig läst den här tråden 😆

Jag måste fan droppa någe, det är så kul det här. Hmm.

Sångarhälsning: sånger, folkton och andlig visa med KFUM-kören Sundsvall. Har faktiskt ALDRIG spelat denna. Och ska nog gå och slänga den när jag skrivit det här inlägget.

Jag har även hittat något som det står Svensktoppar på här. Tänker inte gå in på några detaljer. Eller jo; .... eller, näe förresten, det var inget.

Ska leta reda på en till...

Haha, nej fan, kom på det på väg mot backarna... Jag har typ 768415 CD-samlingar som det står Maximum Dance på.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har en LP med Sven Melander, utklädd till figuren Rulle - "Full Rulle med Sven Melander". Hittade den i mitt soprum en gång och var bara tvungen att hugga den.

JAA den har jag också, hittade den i samma hög som Mikael B Tretows "En makalös Manick"... Puh!? 🙂:rolleyes: Jisses vilka grejer..

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
hittade den i samma hög som Mikael B Tretows "En makalös Manick"... Puh!? 🙂:rolleyes: Jisses vilka grejer..

WTF?! Har du någon aning om många backar jag grävt i för att få tag på den?! du får 500 för den?

Link to comment
Dela på andra sajter

hittade den i samma hög som Mikael B Tretows "En makalös Manick"... Puh!? 😄  :rolleyes: Jisses vilka grejer..

WTF?! Har du någon aning om många backar jag grävt i för att få tag på den?! du får 500 för den?

Nix men kan berätta att jag ÄVEN sitter på en vinyl Maxi på låten i "disco-remix" 🙂 Herreguud.. ...Varför... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
hittade den i samma hög som Mikael B Tretows "En makalös Manick"... Puh!? 😄  :rolleyes: Jisses vilka grejer..

WTF?! Har du någon aning om många backar jag grävt i för att få tag på den?! du får 500 för den?

Nix men kan berätta att jag ÄVEN sitter på en vinyl Maxi på låten i "disco-remix" 🙂 Herreguud.. ...Varför... 🥰

Du har alltså "disco remix" på En makalös manick?!

Herregud! Du får allt jag äger! Plus mig! Ge mig tolvan! 😄😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Singeln på "Den makalösa manicken" var den första skiva jag köpte för egna pengar. Så jag brukar skylla på Tretow för att min musik låter som den gör 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar på Britney Spears!  😕
...asså, jag tycker hennes nya "Toxic" rockar... All credits till låtskrivarna och producenten dock.

Japp jag håller med =)

och tack brittan för dina sexiga moves =P

Yeah! tycker In the zone skivan är riktigt skön. Bra gjord och allt 😄

Själv äger Jag två Kylie MInogue skivor. And i Like it 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Jag lyssnar på Britney Spears!  🤪

...asså, jag tycker hennes nya "Toxic" rockar... All credits till låtskrivarna och producenten dock.

Absolut, synd bara att det är Britney som framför den. Hon kan inte sjunga, bara stöna fram texter.

britneywt.jpg

🤪

Själv har jag...

Iggesundsgänget - "Nöff"

Svullo - Ride On (fast den är rätt ball)

Värsta Hitsen - Ocensurerat

Absolute Reggae Hits

Lugna Blå Timmar

Östen Warnebring - 18 klassiker

...i min samling

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag lyssnar på Britney Spears!  🤪
...asså, jag tycker hennes nya "Toxic" rockar... All credits till låtskrivarna och producenten dock.

Japp jag håller med =)

och tack brittan för dina sexiga moves =P

Yeah! tycker In the zone skivan är riktigt skön. Bra gjord och allt 😱

Själv äger Jag två Kylie MInogue skivor. And i Like it 🤪

Kylie äger! Kylie är bäst!

Eller näe, men nästan iaf. Riktig grym 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag lyssnar på Britney Spears!  🤪
...asså, jag tycker hennes nya "Toxic" rockar... All credits till låtskrivarna och producenten dock.

Japp jag håller med =)

och tack brittan för dina sexiga moves =P

Yeah! tycker In the zone skivan är riktigt skön. Bra gjord och allt 😲

Själv äger Jag två Kylie MInogue skivor. And i Like it 😳

Kylie äger! Kylie är bäst!

Eller näe, men nästan iaf. Riktig grym 😱

🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Största synden:

Jag har en CD (nån slags Best of) med Grateful Dead. Tycker inte alls det är bra. Undrar hur deras andra låtar låter då, när nu detta är en best of-samling...

d letterman on TV//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Själv har jag...

Iggesundsgänget - "Nöff"

Svullo - Ride On (fast den är rätt ball)

Värsta Hitsen - Ocensurerat

Absolute Reggae Hits

Lugna Blå Timmar

Östen Warnebring - 18 klassiker

...i min samling

Smaklöst att droppa två artister som nyligen har gått bort i en lista över skivor du skäms för.

Skäms!

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

De enda synder jag hunnit med under mitt relativt korta liv är högmod, girighet, vällust, avund, frosseri, vrede och lättja, men det är väl inte så farligt? 😆

Det enda som är synd med min skivsamling är att den inte är större. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Smaklöst att droppa två artister som nyligen har gått bort i en lista över skivor du skäms för.

Skäms!

Jamen Danny. Min åsikt om dessa skivor är inget som på något sätt gör att deras död blir mindre tragisk eller att det tomrum de lämnat skulle bli mindre. Jag tycker att både Östen och Micke var två sköna lirare som personer.

Huruvida det sedan är smaklöst att droppa dem i en ganska tramsig lista är din subjektiva bedömning och inget jag tänker skämmas för.

Faktum är att jag skäms med stolthet över just de skivorna.

"Älskade lilla jänta jag kan ej längre vänta "aj aj aj aj aj"

Link to comment
Dela på andra sajter

Smaklöst att droppa två artister som nyligen har gått bort i en lista över skivor du skäms för.

Skäms!

Jamen Danny. Min åsikt om dessa skivor är inget som på något sätt gör att deras död blir mindre tragisk eller att det tomrum de lämnat skulle bli mindre. Jag tycker att både Östen och Micke var två sköna lirare som personer.

Huruvida det sedan är smaklöst att droppa dem i en ganska tramsig lista är din subjektiva bedömning och inget jag tänker skämmas för.

Faktum är att jag skäms med stolthet över just de skivorna.

"Älskade lilla jänta jag kan ej längre vänta "aj aj aj aj aj"

Det är väl så, att hade du verkligen skämts över att äga de där skivorna hade du inte skrivit något. Nu handlar det väl mest om "skivor ingen trodde att jag ägde" eller nåt. 😕

Själv har jag soundtracket till Space Jam (filmen med Snurre Sprätt och Michael Jordan för de som inte minns... 😛 ). Dessutom har jag Spice Girls och Hansons första skivor... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...