Jump to content
Annons

Men fö fan...


L.C

Recommended Posts

både och.

Själv hatar jag sossarna mer dock.

*S* Jag tror "makten" gillar dig nu...

Det jag ville ha sagt är att det finns säkert ett gäng socialdemokrater på forumet och att det känns lite som hets o påhopp när man hatar hit o dit. Folk tar illa upp och det leder inte nånstans, tvärtom.

Politik är absolut musik. Det kan ju vara nåt för nån framtids-sugen politiker att intressera sig för, inte bara när det är att ta emot priser för export osv. Musik är lika viktigt som idrott och borde ha samma plats i samhället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 75
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Info och blankett att skicka in finns här: http://copyswede.se.kontrollpanel.se/default.asp?ML=2163

Mycket riktigt så är det inte en avgift som är till för att kompensera för den illegala piratkopieringen - utan för den legala privatkopieringen... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Och som sagt är det bara Mp (av de partier som nu sitter i riksdagen) som är kritiska till den senaste utvecklingen av upphovsrätten. Så nu vet ni (alla systemkritiker) vilka ni ska rösta på nästa år! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jimmy!

Det finns säkert ett gäng socialdemokrater på forumet och att det känns lite som hets o påhopp när man hatar hit o dit. Folk tar illa upp och det leder inte nånstans, tvärtom.

(Du har helt rätt i att man varken bör eller ska diskutera politik på ett musik-forum så ska bara avsluta, för min del!)

- Nej nej, Socialdemokrater har inget att skämmas för, det är (enligt mig) den överlägset bästa ideologin och det går inte att argumentera emot

att den åtminstone fram till sent 60-tal varit väldigt bra för Sverige! Så Socialdemokratiska väljare har inte personligt ansvar för att Sossar i politisk

maktställning roffat åt sig och hjärtlöst givit blanka fn i folkets välmående - alla har ett ansvar och Sossarna i maktställning har inte tagit detta men

det är inte den enskilda S-väljarens fel!

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

#1, vi betalar inte för att väga upp piratkopieringen, utan privatkopieringen. Alltså att jag köper en CD som jag sen kopierar till min dator och iPod, då vill de ha extra pengar för att jag inte köpt musiken enkom för datorn och iPoden.

#2, jag tycker vi ska klaga mer på äckliga lobbyföretag som sätter griller i politikernas huvud om att vi måste betala för sånt här. Kom inte och säg att ni tror att fp, m, kd osv är stora kritiker av de nya copyright-lagarna och förslagen till kasettavgift? Det är det, sjukt nog, bara mp som är. Inte ens (v) kritiserar copyrighten.

Vad är det för värld...

1# Helt sant!

2# Helt sant!

Kasettavgiften har inget med piratkopiering att göra vilket är vad som gör den helt absurd. Vi betalar för att få göra en säkerhetskopia av skivan vi redan köpt. Underligt nog gäller det endast musik och film, inte böcker och dylikt som även det aktivt kopieras.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser vad Ni skriver och förstår vad Ni menar, vissa håller jag t o m med! Dock kan jag inte komma ifrån den känslan att: Jag VILL ha en I-pod! Jag känner så många som har den och har så kul med den! Det är orättvist! Tänk att ha 60 GB MP3 192 fullproppat med favvomusiken i denna lilla låda! Blink! Nu kör jag den genom stereon hemma. Blink! Nu kör jag den genom bilstereon. Blink! Nu har jag lurarna på mig på väg från bilen in på jobbet. Blink! Nu kör jag den genom datorn! Undrar om jag inte skall köpa på mig ett par läckra 9 kronors-låtar i eftermiddag?

Blir inte Ni också sugna?

Eder partipolitiskt obundne vän W-ponken.

Redigerat av wonderboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser vad Ni skriver och förstår vad Ni menar, vissa håller jag t o m med! Dock kan jag inte komma ifrån den känslan att: Jag VILL ha en I-pod! Jag känner så många som har den och har så kul med den! Det är orättvist! Tänk att ha 60 GB MP3 192 fullproppat med favvomusiken i denna lilla låda! Blink! Nu kör jag den genom stereon hemma. Blink! Nu kör jag den genom bilstereon. Blink! Nu har jag lurarna på mig på väg från bilen in på jobbet. Blink! Nu kör jag den genom datorn! Undrar om jag inte skall köpa på mig ett par läckra 9 kronors-låtar i eftermiddag?

Blir inte Ni också sugna?

Eder partipolitiskt obundne vän W-ponken.

Jag börjar misstänka att pluffo har rätt...

Du MÅSTE bara vara sponsrad av apple och digidesign! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Du MÅSTE bara vara sponsrad av apple och digidesign! 😉

Då hade jag väl inte önskat mig en I-pod så hett??!! Men nu när Du säger det så borde de f-n i mig sponsra mig! Jag blir ju upphetsad själv när jag läser vad jag skrev om I-poden!

"APPLEBOY"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte iPod 😛 - Tycker att den är plastig och ful. Skall jag köpa en MP3 spelare så lutar det mot en iRiver.

/Majken

iRiver.. 😉

nu blev jag digitalt kissnödig.

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Jag gillar inte iPod 😉 - Tycker att den är plastig och ful. Skall jag köpa en MP3 spelare så lutar det mot en iRiver.

/Majken

Har du testat iPod? Kvalitetskänslan är betydligt högre än på iRiver. Sen kostar väl iRiver mer? Lustigt att kopian är dyrare än originalet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat iPod? Kvalitetskänslan är betydligt högre än på iRiver. Sen kostar väl iRiver mer? Lustigt att kopian är dyrare än originalet....

Jag har testat iPod, plastig med trist design

http://images.apple.com/ipodmini/gallery/i...ink20050222.jpg

http://www.iriver.com/html/product/prpa_im...pidx=61&order=1

Jag vet vilken jag väljer av de två 😉

Eller varför inte en Sony som är ännu snyggare?

http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS...50/NWHD3RED.jpg

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du testat iPod? Kvalitetskänslan är betydligt högre än på iRiver. Sen kostar väl iRiver mer? Lustigt att kopian är dyrare än originalet....

Jag har testat iPod, plastig med trist design

http://images.apple.com/ipodmini/gallery/i...ink20050222.jpg

http://www.iriver.com/html/product/prpa_im...pidx=61&order=1

Jag vet vilken jag väljer av de två 😏

Eller varför inte en Sony som är ännu snyggare?

http://www.sonystyle.com/intershoproot/eCS...50/NWHD3RED.jpg

/Majken

Hmm, kritiken mot Apple på detta forum går ibland ut på att det skulle vara just designen man fick punga ut med alla pengarna för........

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker personligen en Ipod är snygg, den ser inte så löjligt spejsad ut som så mycket annat. Sedan kanske jag föredrar en annan färg än rosa på den.

Äh, en rosa ipod matchar väl alla rosa skjortor du har i garderoben bra? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, kritiken mot Apple på detta forum går ibland ut på att det skulle vara just designen man fick punga ut med alla pengarna för........

Jo så kan det väl vara och design får gärna kosta om den är snygg. Personligen gillar jag inte iPod'arna alls. Däremot är G5'orna snygga både invändigt och utvändigt. Så jag är inte någon Mac-hatare, antar att jag inte gillar samma saker som de flesta andra bara.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Och som sagt är det bara Mp (av de partier som nu sitter i riksdagen) som är kritiska till den senaste utvecklingen av upphovsrätten.

Så nu vet ni (alla systemkritiker) vilka ni ska rösta på nästa år!  😏

Det gjorde jag även sist men jag vet inte om det hjälpte något överdrivet. Deras inflytande är ruggigt lågt.

Undrar just hur fasen en majoritetsregering med de gröna i spetsen skulle se ut??

- Jag vet åtminstone en grej som blir jvlt bra med miljöpartiet ifall man har banklån, att alla räntor ska avskaffas!

Hlvt vad pengar jag kommer låna och köpa musikgrejor för då! Men Sossarna kommer säker att förhindra detta - allt bra är dom emot 🙂!

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
http://www.idg.se/ArticlePages/200505/16/2...5336_MW.dbp.asp

Fortfarande under utredning här men går skiten igenom (Vi har sossar som styr så ja troligen 🙂 ) så är det dags att bunkra upp me skivor.

Och det här copyswede är ett företag att hata. 😏

Jamen vakna till lite nu.

Detta är ju resultatet av olaglig nedladdning o kopiering.

"Även om en musikspelare som Ipod i teorin kan fyllas med helt laglig musik innehåller den i praktiken ofta även olagligt kopierat material. Det menar flera företrädare för den brittiska musikbranschen, och föreslår nu en ny skatt för att komma till rätta med problemet.

 

Skatten är tänkt att ersätta upphovsmän med ett schablonbelopp, och ska stå i proportion till lagringsutrymmet på musikspelaren. Ju större minne eller hårddisk, desto fler potentiellt piratkopierade låtar får plats, och desto dyrare ska det bli, resonerar man."

jag har ju sagt att detta är sättet som branschen kommer lösa inkomstbortfallet på.

Kanske dags att växa upp o förstå att inget är gratis i världen - inte ens på nätet.

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
- Jag vet åtminstone en grej som blir jvlt bra med miljöpartiet ifall man har banklån, att alla räntor ska avskaffas!

Hlvt vad pengar jag kommer låna och köpa musikgrejor för då! Men Sossarna kommer säker att förhindra detta - allt bra är dom emot 🙂!

MVH-Peder

Jomen det är ju en jättebra idé.

Vem kommer vara så jävla korkad så man lånar ut pengar till nån gratis?

Ibland känns det som att vissa människor är helt frikopplade från vad som driver saker o ting i verkligheten.... 😏

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Så om vi skattar för det, blir det då lagligt att fildela? 😎

Det borde bli den rent logiska följden.

Skulle t o m kunna administreras via fildelningsprogrammen/servrarna så de filer som laddas mest också får störst andel av pengarna.

På så sätt skulle även musik som inte släppts via skivbolag kunna få betalt.

DÅ skulle vi nå den digitala revolutionen för distribution av media som det snackas så jäkla mycket om i branschen, men som inte är verklig idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

En skatt som gör att Bert får betalt för att jag sparar mina egna låtar på min hårddisk, eller gör backup av mina Word-dokument på CDR, är en helt vrickad idé. Det finns inget rimligt sätt att försvara en sådan skatt.

De som håller till på fildelningsnätverken kan ju få betala en avgift per MB som hämtas. Då blir det ju de som verkligen använder funktionen som betalar för det - och inte jag, som använder hårddisken att lagra eget - icke piratkopierat - material på.

Link to comment
Dela på andra sajter

En skatt som gör att Bert får betalt för att jag sparar mina egna låtar på min hårddisk, eller gör backup av mina Word-dokument på CDR, är en helt vrickad idé. Det finns inget rimligt sätt att försvara en sådan skatt.

De som håller till på fildelningsnätverken kan ju få betala en avgift per MB som hämtas. Då blir det ju de som verkligen använder funktionen som betalar för det - och inte jag, som använder hårddisken att lagra eget - icke piratkopierat - material på.

Word!

Ska de sätta extraavgifter på bärbara spelare för att de kan innehålla olagligt kopierad musik? Idiotiskt.

Det är som att höja priset på en bil med 10000:- eftersom man kan köra olagligt fort med den. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

En skatt som gör att Bert får betalt för att jag sparar mina egna låtar på min hårddisk, eller gör backup av mina Word-dokument på CDR, är en helt vrickad idé. Det finns inget rimligt sätt att försvara en sådan skatt.

De som håller till på fildelningsnätverken kan ju få betala en avgift per MB som hämtas. Då blir det ju de som verkligen använder funktionen som betalar för det - och inte jag, som använder hårddisken att lagra eget - icke piratkopierat - material på.

Word!

Ska de sätta extraavgifter på bärbara spelare för att de kan innehålla olagligt kopierad musik? Idiotiskt.

Det är som att höja priset på en bil med 10000:- eftersom man kan köra olagligt fort med den. 😎

...eller som Schyman's snilleblixt, med en mans-skatt, som skulle betalas av alla män för att en liten grupp män misshandlar sina kvinnor...

Ooops! Nu var vi där med den där politiken igen... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Har JAK ändrat inriktning? När jag kollade för några år sedan var man tvungen att spara ihop lika mycket som man ville låna innan man fick låna. Även det utan ränta. På lite sikt blev det mycket bättre med fonder (trots kraschen i början av 90-talet).

edit: stavfel som vanligt

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...