Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
2 timmar sedan sa slejnard:

RIP. Det vet jag inte vem det är. 

Det är han som dog.

Han var ju med och grundade Bachman-Turner Overdrive. 
Nog har du väl hört den här?

Eller den här.

Klassiker... verkligen. Four Wheel körde vi vårt coverband Hog, back in the day... Aah, them memories... 🙄

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg första avsnittet av Händelser Vid Vatten, på SVT Play. Handlar om ett olöst dubbelmord vid den fiktiva byn Svartvattnet i Jämtland. Kul gjort med tre generationer August i rollerna. Pernilla, Alba och Asta. Ja och så Rolf Lassgård då förstås. Har varit på g att läsa boken många gånger men inte. Sveriges Radio appen har den som ljudbok men inte har jag nappat då heller...

Boken sägs ha ett extremt målande språkbruk, en beskrivning av natur och människor som man sällan hittar någon annan stans. Man anar det en aning i TV versionen. Kanske borde man ta sig i kragen och tjacka boken.

Redigerat av Dark Of Light
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns att i något frustrerat ögonblick så kallade DG mig för Mr Missförstånd när det begav sig.

Framtida Längstah arkeologer kommer om några 100 år efter att dammet lagt sig efter att vi människor och AI skapat Terminator 2 Armageddon att hävda att det här med Längstah, det är missförståndets vagga. Det är här det skapades. Det ursprungliga missförståndet. 

 

Hr Musk varnar ju för AI. Är beredd att hålla med, inte bara för filmiska fantasier. Det tar rejält fart redan nu med appar där man kan dela sitt ensamma och annars så innehållslösa liv med en AI tonårs snärta vars egenskaper man kan dreja fram från en kompis att dela dagen med till något att klä av och djup dyka in i perversioner med.

Jag är skeptisk. Är ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Drömde jag var på konsert med Kristian Anttila och att han spelade en ny låt, en riktig banger. Alla sjöng med. 

Vaknade och insåg att den låten nog inte finns, så jag försökte komma ihåg hur den gick innan den försvann. 

En insikt senare landade jag i att den allmänna konsertbesökaren i min drömvärld har en ganska tråkig och generisk musiksmak.

Redigerat av Fidden
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa Fidden:

Drömde jag var på konsert med Kristian Anttila och att han spelade en ny låt, en riktig banger. Alla sjöng med. 

Vaknade och insåg att den låten nog inte finns, så jag försökte komma ihåg hur den gick innan den försvann. 

En insikt senare landade jag i att den allmänna konsertbesökaren i min drömvärld har en ganska tråkig och generisk musiksmak.

Lite som att krydda livet hejdlöst med ketchup och grillkrydda till snabbmakaronerna för en komplett gourmet upplevelse eller alkohol för att stå ut med en annars grå vardag?
Lite av en chimär för att dölja de kantstötta detaljerna?
Lite så?
Ja?

Tänk om man kunde spela in sina drömmar och kolla in det hela efteråt. Skulle nog skrämma en från att någonsin drömma igen antar jag 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan sa slejnard:

Kristian Anttila har spelat här några gånger. Mycket bra artist och person. Han fick även sovplats hos oss i gästrummet en av gångerna. 

Ja han är faktiskt en av mina favvoartister. Lite av en gåta varför han aldrig blivit större än vad han är. 

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan sa Fidden:

Ja han är faktiskt en av mina favvoartister. Lite av en gåta varför han aldrig blivit större än vad han är. 

Fått för mig att han gillar enkelheten och gärna besöker små samhällen. En av spelningarna gjorde han på SMÄKK i vår lilla lokal för ca 20-30 personer. Ja han är en bra artist. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...