Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

37 minuter sedan sa slejnard:

Är i en låg fas med musikutövandet men jobbar på det. Försöker lyssna istället på sånt jag gillar. 

Det är samma här, även om jag inte kan påstå att jag jobbar på det. Blev lite mycket musik ett tag för mig, behöver ta ett break ibland för att det ska kännas riktigt kul igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 timme sedan sa slejnard:

Är i en låg fas med musikutövandet men jobbar på det. Försöker lyssna istället på sånt jag gillar. 

Känner igen det där. Själv känner jag inget större behov av att skapa någonting just för tillfället. Har en låt (gammal musik, ny text) i pipeline:en men den har jag definitivt inget behov av att förverkliga just nu.

F n rekreationsmixar jag en kompis projekt (fyra låtar) men som ni redan vet släppte jag en skiva i somras och efter den tänligen kortatiden av kreativitet och skapande har jag haft en lång period av ickekreativiter.

Så länge man inte sitter på kontrakt varför elda på?

Samtidigt är det ju ingenting som säger att man kan samla stoff till nästa produktion/period av kreativitet, eller hur?

Redigerat av CHAE
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Fidden:

Det är samma här, även om jag inte kan påstå att jag jobbar på det. Blev lite mycket musik ett tag för mig, behöver ta ett break ibland för att det ska kännas riktigt kul igen.

Ja det är nog det som behövs. Ställer kanske onödiga krav på mig själv. Ett break låter bra. Bara vila å ta det lugnt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

WHAT?! Med GPUn fullt utnyttjad i renderingen av videon från igår tog det 3 minuter istället för 25! He vart lite skillnad. Och ingen optimering av inspelningen behöver jag göra heller, den tog också 20 minuter. Skalar bort 42 minuters väntetid. Plus att en färgdefekt försvann, så jag slipper korrigera den också. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa slejnard:

Är i en låg fas med musikutövandet men jobbar på det. Försöker lyssna istället på sånt jag gillar. 

Mmm. I know teh fiiling. Problemet är att hitta musik man tycker om. OK, jag har ju Neos låt i knäet fortfarande. Den ligger och väntar på sång pålägg i Götet. Meeeen då ska jag ju vara inspirerad och skriva en text. Puuh. Inge ände på eländet. Det går trögt. Planen är att också göra några Queensryche covers i unplugged stil, som Silent Lucidity och Roads to Madness. Så jävla smart för då behöver jag ju inte skriva text...

Det sitter långt inne. Märkligt. Förr då levde jag för sådant här... 😢

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan sa Fidden:

WHAT?! Med GPUn fullt utnyttjad i renderingen av videon från igår tog det 3 minuter istället för 25! He vart lite skillnad. Och ingen optimering av inspelningen behöver jag göra heller, den tog också 20 minuter. Skalar bort 42 minuters väntetid. Plus att en färgdefekt försvann, så jag slipper korrigera den också. 

 

Perfekt! Nu kanske Slej kan vinna lite också.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...