Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden (a k a Längstah) 2023


CHAE

Recommended Posts

Annons
8 timmar sedan sa Dark Of Light:

The what now?

Ja? Det var ju en 15-årig tjomme som hittades skottskadad och blödande på en restaurang i Skogås. Personen i fråga hittade pojken och körde igång med HLR bara sådär. Utan att tänka på ev smittor (t ex) eller om faran ens var över. Att bara kasta sig in sådär; det är strongt💪🏼

Fler sådana människor behövs.

Jag uppfattade inte att personen var sjukvårdspersonal eller liknande men hade uppenbarligen utbildning i HLR. Av erfarenhet vet jag att göra HLR på knivskärningar är messy, blodigt och kaosartat utav bara fan och jag vill inte tänka på hur det är att göra det på en skottskadad person i och runt (vad jag antar) vitala organ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet nu; jag kan allt som oftast, mer eller mindre, ta mig fan nästan tappa precis all tilltro på mänskligheten med tanke på precis all jävla skit som händer på daglig basis. Att då läsa om någon som kör igång HLR på en okänd och skottskadad person gör i vart fall min värld några nyanser ljusare.

Det plus fångulliga klipp på människor som går den extra milen/som hjälper andra medmänniskor och djur i stor eller liten nöd på YT.

Det finns godhet därute i världen.

Jag var klar där.

Redigerat av CHAE
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa CHAE:

Ja? Det var ju en 15-årig tjomme som hittades skottskadad och blödande på en restaurang i Skogås. Personen i fråga hittade pojken och körde igång med HLR bara sådär. Utan att tänka på ev smittor (t ex) eller om faran ens var över. Att bara kasta sig in sådär; det är strongt💪🏼

Fler sådana människor behövs.

Jag uppfattade inte att personen var sjukvårdspersonal eller liknande men hade uppenbarligen utbildning i HLR. Av erfarenhet vet jag att göra HLR på knivskärningar är messy, blodigt och kaosartat utav bara fan och jag vill inte tänka på hur det är att göra det på en skottskadad person i och runt (vad jag antar) vitala organ.

Ahajah. Den nyheten gick mig förbi. Man slutar läsa om eländen som dessa efter ett tag. Det går ju 13 skjutningar på dussinet numer. Då är jag med på rälsen igen. HLR har jag koll på.

Ja, det finns godhet där ute, sällsynt dock. Det är bara särdeles mörka tider nu. Samt att nyheterna inte bryr sig så mycket om annat än det som säljer = drama.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...