Jump to content
Annons

Om forumet


Coffeemidget

Recommended Posts

Det jag tycker är så stimulerande under den tiden man varit här, sett folk komma o gå, är att man skaffat musikkontakter via MSN som aldrig inträffat annars.

Alltså folk som både lyssnar på och gör bra musik, folk man lärt sig vara kompetenta på sina områden.. hur mycket är inte sånt värt?

Det är just detta jag menar med samarbeten. Forumets mest positiva effekt det där.

*Fniss*

O studiotävlingarna 🙂😲

Hacke, kolla jag kan också sätta glada smileys 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det jag tycker är så stimulerande under den tiden man varit här, sett folk komma o gå, är att man skaffat musikkontakter via MSN som aldrig inträffat annars.

Alltså folk som både lyssnar på och gör bra musik, folk man lärt sig vara kompetenta på sina områden.. hur mycket är inte sånt värt?

Man får helt enkelt försöka följa med i flödet och utvecklas istället för att stanna i samma fotspår.

Word Demonen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvgriniga inlägg, snappy comeback svar och halvtråkiga trådar.

Tycker de har gått lite utför på forumet...  ere bara jag som tycker?

Tyckte det var intressantare förr iaf

Äh, skitsnack

Den här tråden gör väl knappast forumet bättre? 😛

Snappy ccomeback...

Vad är "Snappy ccomeback"?

Påstår du att den här tråden gör forumet bättre? 😄

Inse att allting förändras, inget är för evigt.

En grej till. gillar inte heller när folk utöver sina sura kommentarer sedan fullföljer med att hävda någon mindre hjälpsam visdomskommentar...

Utöver det så är det bara kul att det kommer mer folk till forumet , visst blir det repetitionsinlägg men även nya intressanta trådar med. skulle nog bara hellre vilja att alla som postade en tråd tänkte till en extra gång om tråden verkligen är värd att posta.

😉🙂🙂🙂🙂🙂🙂

för att ingen ska se de som ett surt inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle nog bara hellre vilja att alla som postade en tråd tänkte till en extra gång om tråden verkligen är värd att posta.

...Nä, den var för lätt...

Vaddå? Hade du tänk ogga om att denhär tråden var värdelös? den har ju 35 svar.

Jag postar inte ofta trådar, jag sållar bort en del jag kunde tänk mig ha skrivit för att de e tråkigt med överflöd av trådar.. vill hellre se

"kvalitet före kvantitet" 😄 <-visdomsord

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

En grej som är ovanligt på forum men väldigt effektivt mot alla Hur får man Piano i Cubase?-frågor är en FAQ-Avdelning!

Där har någon tagit de mest återkommande frågorna och antingen klippt & klistrat ifrån tidigare svar eller själv besvarat

dessa på pedagogiskt vis, vilket besparar redan upplysta ifrån många av alla dessa annars ständigt återkommande frågor!

FAQ-Avdelning

Fråga #1 Vad står FAQ för?

Svar #1 FAQ är en förkortning av Frequently Asked Questions!

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

skulle nog bara hellre vilja att alla som postade en tråd tänkte till en extra gång om tråden verkligen är värd att posta.

...Nä, den var för lätt...

Vaddå? Hade du tänk ogga om att denhär tråden var värdelös? den har ju 35 svar.

Jag postar inte ofta trådar, jag sållar bort en del jag kunde tänk mig ha skrivit för att de e tråkigt med överflöd av trådar.. vill hellre se

"kvalitet före kvantitet" 😄 <-visdomsord

Jag vet inte om jag kan hålla med dig om att många svar är ett mått på kvalitet.

Read it and weep 🙁😎

Link to comment
Dela på andra sajter

ork pluffo... de e ingen som dubbelpostat här, eller ordbajsat bara för att göra en lång tråd, många som skrivt har ju sagt vettiga saker...

Ska man då leka barnrumpespelet så kan man ju inte bajsa ord så att de som ruvar på en kul replik slipper slita ut sina tangenter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns typ minst 4 anledningar till att jag har hängt här på forumet så mycket som jag gjort.

1) Därför att man får otroligt kompetenta svar på tekniska frågor

2) Man har möjlighet att bolla idéer och tankar om musikinspelning med folk som sitter i samma båt (Demoforumet bl a)

3) Man får babbla lite allmänt om musik med likasinnade och olikasinnade (typ Musiktips, Allmänt)

4) Man har kul och snackar skit med en jäkligt schysst community

Tack vare att forumet växer så har 1) blivit ännu bättre och känns därför som en självklarhet, men kanske att man inte frågar lika mycket själv som i början. Mycket info finns i redan ställda frågor om man letar.

När det gäller 2) - numera hälls det ut så mycket demomusik och synpunkter så man har svårt att bevaka allt, förut tror jag fan att jag lyssnade på och kommenterade nästan varje låt som las upp på demosidan. Finns inte en chans numera och en del är ju imponerande produktiva och lägger upp nästan allt dom gör här.

3) är fortfarande kul och 4) blir i mån av tid, men i och med att man själv inte lägger lika mycket tid här så hänger man inte med i alla svängar. Det som ändrat sig lite är kanske att Off topic blivit nästan provocerande OFF topic, skrivande för skrivandets skull lixom. Men det stör inte mig, jag babblar gärna om jag har tid. Blir lite svårt att hitta guldkornen dock...

Om communityn generellt - STUDIO forum har för mig varit enormt givande och man har på köpet fått en del nätpolare som man även snackar med utanför forumet och gör musik med (Demonen, Hacke, Max, Neko, Vacum mfl.) Obetalbart!

Så - min synpunkt: har forumet blivit sämre? Absolut inte, men det har blivit annorlunda helt klart..., mindre cozy, mer kraftfullt. Precis som företag som växer från en 5-mannafirma till en större organisation. Gadämnit!

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag retas mest med dig Max!

Men här kommer lite hårda fakta:

Det har dykt upp ett antal sådana här trådar under några månader. Trådar där folk klagar på att forumet blivit så tråkigt, dåligt, fult eller illaluktande.

Vad som istället skulle göra mycket mer nytta är att aktivt sätta igång och posta de där roliga frågorna som efterlyses eller de där bra ( ospydiga ) svaren som också efterlyses.

Det är ungefär som som gammlingar som sitter och klagar över dagens samhälle och hur det var bättre förr. Klart de upplever att det var bättre förr. Allt dem gör idag är ju att sitta och klaga över hur allting var bättre förr. Det gjorde dem inte förr.

Så kom igen Max. Låt oss hand i hand gå ut i den stora forumvärlden och visa dem var skåpet ska stå. Låt oss avhyvla alla n00bs som frågar dumma frågor om keffa ljudkort som ingen någonsin har hört talas om ( Jag är inte ironisk nu alltså ).

Du och jag...Du och jag mot världen.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Så - min synpunkt: har forumet blivit sämre? Absolut inte, men det har blivit annorlunda helt klart..., mindre cozy, mer kraftfullt. Precis som företag som växer från en 5-mannafirma till en större organisation. Gadämnit!

Bra jämförelse Hamma. Vi kanske ska bygga en hierarkisk organisation av moderatorer? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag retas mest med dig Max!

Men här kommer lite hårda fakta:

Det har dykt upp ett antal sådana här trådar under några månader. Trådar där folk klagar på att forumet blivit så tråkigt, dåligt, fult eller illaluktande.

Vad som istället skulle göra mycket mer nytta är att aktivt sätta igång och posta de där roliga frågorna som efterlyses eller de där bra ( ospydiga ) svaren som också efterlyses.

Det är ungefär som som gammlingar som sitter och klagar över dagens samhälle och hur det var bättre förr. Klart de upplever att det var bättre förr. Allt dem gör idag är ju att sitta och klaga över hur allting var bättre förr. Det gjorde dem inte förr.

Så kom igen Max. Låt oss hand i hand gå ut i den stora forumvärlden och visa dem var skåpet ska stå. Låt oss avhyvla alla n00bs som frågar dumma frågor om keffa ljudkort som ingen någonsin har hört talas om ( Jag är inte ironisk nu alltså ).

Du och jag...Du och jag mot världen.

Touché pluffo... touché....

skulle nog använt sökfunktionen före då.

Nästa post jag ställer kommer vara så otroligt framåtsträvande och kreativ att blott tanken av den i mina synapser kommer få bush och herr cheney att buga..

När jag nyktrat till och gjort morgondagens bestyr så kommer denna absolutaa tråd vila i forumet... de ska ha något att göra med studio samarbete's frågor.... De e de grymmaste trådarna hittils... De e tvcå låtar ännu va? måste bli en tredje 🥰🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Vet inte om jag hamnat rätt nu men kör ändå..............................

Om jag vill ha "HitSound" på musiken ska jag då välja AudioMidi eller Soundblaster?

Kan man öppna upp synthen direkt eller måste man ha digitalt?

Jag har fått ett Qbase av en gubbe men är det lika bra som Proffsprogram?

Kan man mixa eller måste man hyra studio till det, vad kostar det i sånt fall?

Vänligen Elvis!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag retas mest med dig Max!

Men här kommer lite hårda fakta:

Det har dykt upp ett antal sådana här trådar under några månader. Trådar där folk klagar på att forumet blivit så tråkigt, dåligt, fult eller illaluktande.

Vad som istället skulle göra mycket mer nytta är att aktivt sätta igång och posta de där roliga frågorna som efterlyses eller de där bra ( ospydiga ) svaren som också efterlyses.

Det är ungefär som som gammlingar som sitter och klagar över dagens samhälle och hur det var bättre förr. Klart de upplever att det var bättre förr. Allt dem gör idag är ju att sitta och klaga över hur allting var bättre förr. Det gjorde dem inte förr.

Så kom igen Max. Låt oss hand i hand gå ut i den stora forumvärlden och visa dem var skåpet ska stå. Låt oss avhyvla alla n00bs som frågar dumma frågor om keffa ljudkort som ingen någonsin har hört talas om ( Jag är inte ironisk nu alltså ).

Du och jag...Du och jag mot världen.

Touché pluffo... touché....

skulle nog använt sökfunktionen före då.

Nästa post jag ställer kommer vara så otroligt framåtsträvande och kreativ att blott tanken av den i mina synapser kommer få bush och herr cheney att buga..

När jag nyktrat till och gjort morgondagens bestyr så kommer denna absolutaa tråd vila i forumet... de ska ha något att göra med studio samarbete's frågor.... De e de grymmaste trådarna hittils... De e tvcå låtar ännu va? måste bli en tredje 🥰🙂😄

Nu komminucerar vi....va trevligt!

Nä, jag klandrar dig inte för att du inte hittade de tidigare "gnäll på gnäll"-trådarna. Det är inte alltid så lätt.

Men som sagt. Jag håller i grunden med dig. ( Det är bara det att jag inte vill tala om det 😎 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumet blir vad vi gör det till! I övrigt håller jag med om allt Hackeman, Hammagrella skrivit och t o m en del som Bluffo skrivit!!! LÅT DE NYA KOMMA TILL OSS!

Off-Topic ger en mysig känsla av samhörighet, gnabb, humor(?) och allmän förnöjelse. Basic-frågor kommer alltid att finnas men de behöver inte läsas om Du inte vill. Let´s face it, vissa här har svarat på 120 ljudkortsfrågor och känner kanske att de inte har lust längre - fine! Det kommer alltid någon ny som kan svara.

Link to comment
Dela på andra sajter

😕 Jag vill bara säga att jag håller med om diskussionen i stort.

Jag tycker det är svårt att uppbåda samma entusiasm hela tiden för diskussioner om vissa saker.

Efter fyra olika trådar med sjuttioåtta inlägg om piratkopiering så ruttnade jag rejält ett tag. Spänningen ligger mycket i att se vad som hänt sedan man tittade in sist. Finns det någon rolig tråd att kolla in. Någon som kommer med något nytt. Nivåerna är ju helt klart olika också på vad folk gör och hur de gör. Men det är väl en del av charmen.

Ibland blir det svårt bara. Det blir lite som att spela i ett fotbollslag och så har man spelat ett år tillsammans och då kommer en ny kille och frågar. "vad är det där runda för något"? Då är det lätt att det blir lite spydigt och tråkigt.

Men som sagt allting förändras... och korven den har två. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag inte varit här på ett tag men har också känt att det mest har varit samma ämnen som diskuteras om och om igen. Men å andra sidan det är väl svårt att undvika också eftersom det kommer nya medlemmar hela tiden....vilket är positivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Mentalt.

ja. sorry to break it down to you, wonderboy. Men Pluffo har rätt. Och så är du ett gubbslem också, det är nog det som är mest pinsamt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Jag försökte inspirera en arbetskollega (som oxå har hobby som musik) att regga sig på forumet. Så här svarade han:

Har varit påväg några gånger och har inget bra skäl till varför det inte blev så. Jag har läst en del dock i samband med dina utskick, så jag har insett att det är en sarkastisk ton (med glimten i ögat dock?) som råder.

Just det där frågetecknet i parentesen är värt att tänka på... kanske dax vi taggar ner sarkasmen här?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...