Jump to content
Annons

Om forumet


Coffeemidget

Recommended Posts

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

det är väldigt många medlemmar och det blir svårare att hänga med i alla diskussioner, samtidigt som åtminstone jag tycker att det varit en "rush" av basicfrågorna(vad ska jag välja) igen.

jag tror att det medför att vissa veteraner ligger lågt och inte märks, vilket i sin tur medför att forumet känns mer anonymt.

men det är iallafall ett bra forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forumet har växt. Jag kanske inte har samma koll som du men jag tycker att det verkar vara mer av allt; både mer bra saker och mer dåliga. Fel?

/Fredrika

Skulle ju inte vilja säga att jag har ultra-koll direkt, och de borde nog legat på "Om sajten" sorry. kan väl va att jag redan plöjt igenom liknande trådar av de flesta som kommer upp.

Skulle nog dock vilja vädra att "Hur ska jag bygga upp en låt" frågor och "vilken hårdvara ska ja tjacka" hör bland de mindre intressanta trådarna för min del.

hur man bygga upp låtar kan man ju inte domdera över på andra, de måste väl ändå hitta sin stajl själv å inte vara en produkt av vad andra tycker (förutom om man enbart gör musik för andras del) Och hårdvarutester görs det till evinnerliga mängder i webzines och online musiksidor... Catch 22, nu grinar jag 😉 dämn

Link to comment
Dela på andra sajter

oki..de där hur man bygger upp en låt kan ja nog hålla me om...men ente hårdvaru grejorna.... alla dom där testerna du pratar om är många gånger inte rätt visande... då är det bättre å fråga här och få höra flera åsikter och tips....

Ha de...//Björkman 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvgriniga inlägg, snappy comeback svar och halvtråkiga trådar.

Tycker de har gått lite utför på forumet...  ere bara jag som tycker?

Tyckte det var intressantare förr iaf

Äh, skitsnack

Den här tråden gör väl knappast forumet bättre? 😉

Snappy ccomeback...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ju längre man är här desto fler upprepade frågor upplever man. För att skapa omväxling växer det då fram andra attityder och atmosfärer, tror jag. Däribland snappy comebacks. Personligen tycker jag off-topic trådarna är roligast nuförtiden. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvgriniga inlägg, snappy comeback svar och halvtråkiga trådar.

Tycker de har gått lite utför på forumet...  ere bara jag som tycker?

Tyckte det var intressantare förr iaf

Äh, skitsnack

Den här tråden gör väl knappast forumet bättre? 😉

Snappy ccomeback...

Vad är "Snappy ccomeback"?

Påstår du att den här tråden gör forumet bättre? 😉

Inse att allting förändras, inget är för evigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvgriniga inlägg, snappy comeback svar och halvtråkiga trådar.

Tycker de har gått lite utför på forumet...  ere bara jag som tycker?

Tyckte det var intressantare förr iaf

Äh, skitsnack

Den här tråden gör väl knappast forumet bättre? 😉

Snappy ccomeback...

Vad är "Snappy ccomeback"?

Påstår du att den här tråden gör forumet bättre? 😉

Inse att allting förändras, inget är för evigt.

Klart att den kan göra forumet bättre. Ingenting kan förbättras om inte kritik framförs, se bara på varför vi har ett demoforum. Anledningen till att folk postar där är väl huvudsakligen för att lära sig vad som kan förbättras. Det går inte att förbättra något om man inte vet vad det är som är fel, eller hur? Så vad maxim har gjort här är att belysa något som upplevs som ett problem, något som inte är bra. Vi kan antingen ta till oss och fundera över saken, eller helt enkelt grina över att han klagar och verkligen inte förbättra situationen alls... Vilket tror du bidrar till att forumet blir bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Halvgriniga inlägg, snappy comeback svar och halvtråkiga trådar.

Tycker de har gått lite utför på forumet...  ere bara jag som tycker?

Tyckte det var intressantare förr iaf

Äh, skitsnack

Den här tråden gör väl knappast forumet bättre? 😲

Snappy ccomeback...

Vad är "Snappy ccomeback"?

Påstår du att den här tråden gör forumet bättre? 😏

Inse att allting förändras, inget är för evigt.

Klart att den kan göra forumet bättre. Ingenting kan förbättras om inte kritik framförs, se bara på varför vi har ett demoforum. Anledningen till att folk postar där är väl huvudsakligen för att lära sig vad som kan förbättras. Det går inte att förbättra något om man inte vet vad det är som är fel, eller hur? Så vad maxim har gjort här är att belysa något som upplevs som ett problem, något som inte är bra. Vi kan antingen ta till oss och fundera över saken, eller helt enkelt grina över att han klagar och verkligen inte förbättra situationen alls... Vilket tror du bidrar till att forumet blir bättre?

Halvgriniga inlägg, snappy comeback svar och halvtråkiga trådar.

Tycker de har gått lite utför på forumet... ere bara jag som tycker?

Tyckte det var intressantare förr iaf

Halvgriniga inlägg har ju alltid funnits, så det är väl ingen nyhet?

Jag fattar inte vad som har blivit sämre. Forumet har blivit större. Det har kommit nackdelar, men det har också kommit fördelar. Vad ska vi göra åt saken? Slänga ut alla nya medlemmar så det blir som det va förr, eller ska vi "lära" alla nya medlemmar att tycka o göra som det va förut?

Nja, det låter som om det har blivit tråkigare på forumet för att det har kommit till mer folk om ni frågar mig.

Jag tycker forumet har växt inget annat!

halvtråkiga trådar

Mm, som den här tex...

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sedan hade du svarat mer ödmjukt, Viktor. För ett år sedan hade jag avslutat denna meningen med en smiley.

Maximegalångtalias har rätt, forumet har inte bara växt. Speciellt attityderna hos oss veteraner har förändrats.

Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sedan hade du svarat mer ödmjukt, Viktor. För ett år sedan hade jag avslutat denna meningen med en smiley.

Maximegalångtalias har rätt, forumet har inte bara växt. Speciellt attityderna hos oss veteraner har förändrats.

Jag tycker bara det låter som att de låter tråkigt för att det har kommit mer folk hit? Men det kanske bara är jag som tycker att det låter så... 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
För ett år sedan hade du svarat mer ödmjukt, Viktor. För ett år sedan hade jag avslutat denna meningen med en smiley.

Maximegalångtalias har rätt, forumet har inte bara växt. Speciellt attityderna hos oss veteraner har förändrats.

Word som fan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska det förändras då? För att det ska bli bättre o för att det ska bli som förut? Förstår inte alls hur ni tänker nu?

Jag är mitt samma gamla jag, fast idag är jag lite mer irriterad på denna tråd...

EDIT: & ett år äldre...

Redigerat av ViktorDenStore
Link to comment
Dela på andra sajter

För ett år sedan hade du svarat mer ödmjukt, Viktor. För ett år sedan hade jag avslutat denna meningen med en smiley.

Maximegalångtalias har rätt, forumet har inte bara växt. Speciellt attityderna hos oss veteraner har förändrats.

Amen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska det förändras då? För att det ska bli bättre o för att det ska bli som förut? Förstår inte alls hur ni tänker nu?

Jag är mitt samma gamla jag, fast idag är jag lite mer irriterad på denna tråd...

EDIT: & ett år äldre...

Du må vara samma gamla jag, men du svarar annorlunda på dina inlägg idag än för ett år sedan.

Och sedan så kanske forumet kanske inte behöver förändras, snarare behöver man acceptera att det faktiskt förändras "utanför vår kontroll". Det är vårt samlade agerande som gör att forumet får den attityden det får. visst, enskilda kan bidra till att starta en stämning som andra svarar på på ett eller annat sätt, men inte desto mindre så lever forumet sitt eget liv. Och ju längre man hänger här, desto tröttare blir man kanske på vissa frågor, och vet vilka man kan käfta med för nöjes skull. Därmed inte sagt att jag tycker forumet är bättre eller sämre nu än förr. Dock så upplevde jag en grym svacka för någon månad sedan, men själv tycker jag att forumet nu ligger på en nivå som kan anses acceptabel för ett forum av den här storleken.

Vet inte om jag egentligen svarade 100%igt på ditt inlägg, men skit samma. Detta är mina små mynt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska det förändras då? För att det ska bli bättre o för att det ska bli som förut? Förstår inte alls hur ni tänker nu?

Jag är mitt samma gamla jag, fast idag är jag lite mer irriterad på denna tråd...

EDIT: & ett år äldre...

Att Maximegalångtalias m.fl upplever att forumet försämrats betyder ju inte att vi måste återgå till hur det var förr. Bakåtsträvan är bajs.

Självklart ska vi INTE "slänga ut alla nya medlemmar så det blir som det va förr, eller lära alla nya medlemmar att tycka o göra som det va förut". Förändring är såklart en del forumets utveckling, speciellt mtp hur vi växer. Men helst ska ju förändring innebära förbättring (iaf om man är man, motsatta könet förändrar som bekant för omväxlingens skull 😏).

Personligen skulle jag kunna börja använda mer smileys. 😲🙂🙂 edit: 🙂 :)

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Du må vara samma gamla jag, men du svarar annorlunda på dina inlägg idag än för ett år sedan.

Kanske beror på att jag vet lite mer nu än då? 😏 Eller?

Precis., och det gäller nog för alla veteraner. Och de som inte lärt sig har nog "lärt sig" att tröttna på vissa frågor osv osv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du må vara samma gamla jag, men du svarar annorlunda på dina inlägg idag än för ett år sedan.

Kanske beror på att jag vet lite mer nu än då? 😏 Eller?

Jag tror det beror på att du gjort 741 inlägg och blivit veteran. 😲

edit: lägg märke till min smiley ovan! Samt här: 🙂

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant det där, Stefan. Jag tror en av konsekvenserna av det du beskriver är att många veteraner hänger mer i off-topic än någon annanstans. Och kanske är detta ett steg på vägen ut från forumet helt och hållet.

När man hängt här ett tag och sett/svarat på samma frågor om och om igen, vill man ha förändring och/eller vidareutveckling:

  • Ett sämre alternativ är som sagt att man skapar en sarkastisk atmosfär med rollspel som veteranerna tycker är kul, men som drabbar nykomlingar och därmed forumet negativt.
     
  • Ett inte lika dåligt alternativ, men mindre kreativt är att rappakalja i off-topic trådarna.
     
  • Ett bättre alternativ är att lägga energi på samarbeten. Och där har vi det område där forumet utvecklats bäst på senare tid. Det har dykt upp fler och fler, bättre och bättre samarbeten här.

Mer samarbeten och mindre sarkasm, kanske?

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

(bröt ut detta från inlägget ovan, ty jag lärt mig att för långa inlägg sällan blir lästa 😉)

Förresten, hur refererar ni till era "vänner" här på forumet när ni pratar med era "riktiga" vänner? Det här forumet har ändå blivit så pass stor del av ens vardag att det är ounvikligt att nämna det för andra i vardagen (iaf för mig 😲), men hur nämner man det/er?

-"De där snubbarna på det där forumet för studionördar...."

-"Mina studionördkompisar på nätet...."

-"Några forumfårskallar som är som jag...."

Hur man än refererar till er och forumet låter det knäppt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Numera går åtminstone inte jag in i varje tråd med sån inlevelse man gjorde förr, men det finns mycket kunskap som man inte kan bortse ifrån och numera vet man att det finns folk som kan ge ett kompetent och konstruktivt svar på nästan vilka frågor som helst... utöver 'jag har Cubase SX 3 och ett Soundblaster-frågorna'.

Den känslan som fanns förr var mer tjenis på nåt sätt.. ytan har hårdnat och forumet fått en mer fast, solid kärna, som åtminstone jag upplever som positivt..

visst, det är inte alltid så gemytligt när man inte har direkt överblick över allt som händer, men o andra sidan känns inte det speciellt nödvändigt..man hittar alltid något som känns aktuellt att följa med i.

Och att forumet upplevs som trist och att samma frågor uppstår hela tiden fast i annorlunda form är något man lär sig filtrera bort efter ett tag.. man går på mål direkt istället och bara plockar de godaste bitarna 😲

Det jag tycker är så stimulerande under den tiden man varit här, sett folk komma o gå, är att man skaffat musikkontakter via MSN som aldrig inträffat annars.

Alltså folk som både lyssnar på och gör bra musik, folk man lärt sig vara kompetenta på sina områden.. hur mycket är inte sånt värt?

Man får helt enkelt försöka följa med i flödet och utvecklas istället för att stanna i samma fotspår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag tycker är så stimulerande under den tiden man varit här, sett folk komma o gå, är att man skaffat musikkontakter via MSN som aldrig inträffat annars.

Alltså folk som både lyssnar på och gör bra musik, folk man lärt sig vara kompetenta på sina områden.. hur mycket är inte sånt värt?

Det är just detta jag menar med samarbeten. Forumets mest positiva effekt det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...