Jump to content
Annons

Om forumet


Coffeemidget

Recommended Posts

Hmm. Jag försökte inspirera en arbetskollega (som oxå har hobby som musik) att regga sig på forumet. Så här svarade han:

Har varit påväg några gånger och har inget bra skäl till varför det inte blev så. Jag har läst en del dock i samband med dina utskick, så jag har insett att det är en sarkastisk ton (med glimten i ögat dock?) som råder.

Just det där frågetecknet i parentesen är värt att tänka på... kanske dax vi taggar ner sarkasmen här?

Det låter som en ganska bra idé.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 86
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Hmm. Jag försökte inspirera en arbetskollega (som oxå har hobby som musik) att regga sig på forumet. Så här svarade han:

Har varit påväg några gånger och har inget bra skäl till varför det inte blev så. Jag har läst en del dock i samband med dina utskick, så jag har insett att det är en sarkastisk ton (med glimten i ögat dock?) som råder.

Just det där frågetecknet i parentesen är värt att tänka på... kanske dax vi taggar ner sarkasmen här?

Det låter som en ganska bra idé.

Fan vad rolig du är när du är sarkastisk Grahn.

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Jag försökte inspirera en arbetskollega (som oxå har hobby som musik) att regga sig på forumet. Så här svarade han:

Har varit påväg några gånger och har inget bra skäl till varför det inte blev så. Jag har läst en del dock i samband med dina utskick, så jag har insett att det är en sarkastisk ton (med glimten i ögat dock?) som råder.

Just det där frågetecknet i parentesen är värt att tänka på... kanske dax vi taggar ner sarkasmen här?

Det låter som en ganska bra idé.

Fan vad rolig du är när du är sarkastisk Grahn.

😉

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är däremot aldrig sarkastisk. Sarkasm och ironi är av ondo.

Seriöst dock, självklart kan det gå för långt men i det stora hela så säger jag som Douglas Adams, "Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är däremot aldrig sarkastisk. Sarkasm och ironi är av ondo.

Seriöst dock, självklart kan det gå för långt men i det stora hela så säger jag som Douglas Adams, "Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul."

Sluta genast citera min favoritförfattare, annars förstör du den fina sarkastiska kemin mellan oss två.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är däremot aldrig sarkastisk. Sarkasm och ironi är av ondo.

Seriöst dock, självklart kan det gå för långt men i det stora hela så säger jag som Douglas Adams, "Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul."

Sluta genast citera min favoritförfattare, annars förstör du den fina sarkastiska kemin mellan oss två.

Som om jag skulle bry mig om det

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag håller med fast samtidigt är ironi osäkra (intelligenta) människors möjlighet att göra utan att behöva mena det man gör att det inte blir så bra som

det kan bli när det görs påriktigt är man sårbar vill inte osäkra människor vara så då tar dom till ironi att gömma sig bakom (som ex "NileCity"-gänget gör!)

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag håller med fast samtidigt är ironi osäkra (intelligenta) människors möjlighet att göra utan att behöva mena det man gör att det inte blir så bra som

det kan bli när det görs påriktigt är man sårbar vill inte osäkra människor vara så då tar dom till ironi att gömma sig bakom (som ex "NileCity"-gänget gör!)

MVH-Peder

... och priset för världens längsta och mest svårlästa mening går till Peder

(Ironi)

Redigerat av Shadows
Link to comment
Dela på andra sajter

YiiipiieeH!

(Inte Travesti! (ej heller ironi! (förutom det sista (dubbel ironi? (trippel ironi? (uppå vad? (vet ej? (vad var frågan? (vem bryr sig? (vem är du? (vem då? (hej då? (inte än! (men sen?

(kanske det! (vi får väl se? (tar det aldrig slut?))))))))))))))))) (Oj vad många paranteser! (Tycker du? (Ja, verkligen! (Okej här kommer 4st till (mena 5st!))))) men sen är det slut? (Ja!))

... Jag lovar!

MVH-Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är däremot aldrig sarkastisk. Sarkasm och ironi är av ondo.

Seriöst dock, självklart kan det gå för långt men i det stora hela så säger jag som Douglas Adams, "Ironi är intelligenta människors möjlighet att göra en viktig poäng samtidigt som man har lite kul."

Sluta genast citera min favoritförfattare, annars förstör du den fina sarkastiska kemin mellan oss två.

Som om jag skulle bry mig om det

Det där var bättre. Fortsätt så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, har läst igenom era inlägg i tråden. Vill först säga att jag är relativt ny på forumet.

Jag kanske är en av dom som ställt en lätt fråga, men allt är relativt som de heter, en gång i tiden var samma fråga svår för er. Så kan bara säga att vi nykommlingar är väldigt tacksamma när man får ett konkret vänligt svar som kan göra att man kommer vidare i sitt skapande. är guld värt!!=)

Nu kan jag inte utala mig om hur, och i vilken stämning de var här på forumet i början. De jag kan tänka mig är att dom mest intresserad och kunniga personerna hittar alltid hit först. Jag spekulerar nu! 🙂 Ni kanske kunde gå mer på djupet i era diskussionerna med varandra om program, ljudtecknik och dyligt, frågor och trådar som intresserade er mer, så att ni fick utvecklas. Därför tror jag att några av er upplever att ni inte behöver forumet på samma sätt som tidigare. nu blir de ett slags tidsfördrift i positiv bemärkelse så klart, samt att ni vill hjälpa andra.

Nu när forumet har växt bland musiker och många frågor har gått runt.. håller jag med en föregående talare om att säkert visa veteraner håller sig lite tillbaka nu. det är en naturlig utveckling, dom klarar sig på egen hand nu i sitt skapande, vilket är bra.

När jag nu ändå är inne och spekulerar så kör jag lite till:D

jag som nykommlig har läst rätt mycket trådar och inlägg för att hitta svar och av nyfikenhet samt att jag gillar skarp detta forum, helt underbart att info finns så man kan få hjälp, och få skatta åt er humor, 😄 Jag tror att ni veteraner har lärt känna varandra så bra nu efter er långa tid här, att ni törs ge varandra kängor, klagomål och vara spydiga i era inlägg, men att de uppfattas av oss andra som lite hårt i tonen, ni vet som gamla par som ingen vill ge sig 😄 man vill hacka på småfel.

för de jag har märkt är att de är samma personer som oftast ge sig in i tuffa disskusioner och jag tror inte de är någon slump. 😄

Själv tycker jag inte de är dålig stämning här och usla trådar, man kanske vi alla ska kolla vart vi lägger dom så det sorteras, annars tenderar de till att bli en allmän chatt som inte handlar om musik, kanske "allmän" inte är så bra namn på en mapp då de kan tolkas som precis vad som hellst, för de är väl ändå ett studioforum,, jag tänker på "forumets längsta tråd" och liknande. 😉 men nu har jag babblat nog länge... länge leve forumet=)

Edit: Jag har inte skrivit om mig så mycket men kan säga att sysslat med musik över 15år, men de som är nytt för mig är musikprogrammen och de sättet att jobba på, så därför är då jag här på forumet för att lära mig att komma vidare i mitt skapande. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

YiiipiieeH!

(Inte Travesti! (ej heller ironi! (förutom det sista (dubbel ironi? (trippel ironi? (uppå vad? (vet ej? (vad var frågan? (vem bryr sig? (vem är du? (vem då? (hej då? (inte än! (men sen?

(kanske det! (vi får väl se? (tar det aldrig slut?))))))))))))))))) (Oj vad många paranteser! (Tycker du? (Ja, verkligen! (Okej här kommer 4st till (mena 5st!))))) men sen är det slut? (Ja!))

... Jag lovar!

MVH-Peder

... och priset för världens mest käcka och minst lyckade comeback går till Peder

Link to comment
Dela på andra sajter

Mentalt.

ja. sorry to break it down to you, wonderboy. Men Pluffo har rätt. Och så är du ett gubbslem också, det är nog det som är mest pinsamt.

Ser Ni? Sicken hemsk och rå attityd som råder här numer! Luffo och Loyd är elaka mot mig! Olsberg, moderatorer, gör något! Slå dem, ta bort dem! Jag känner mig påhoppad å det grövsta! Nu är gränsen nådd, jag har fått nog! Men istället för att avregistrera mig, som vissa andra, kommer jag stanna kvar, haha! Det kommer att bli mycket värre för Er än om jag hoppar av! Mohahahaha!

Till Tremaxxx, Du är för söt! Du dyker alltid upp när någon "ger sig på" någon annan. Då vill Du gärna hänga på och det förstår jag, det blir ju så mycket roligare i grupp! Sen har Du den snyggaste avataren också! Sen känns det ibland som om Du inte riktigt förstår den skämtsamma undertonen som vissa andra använder sig av. Dock förstår jag att det beror på mig och att Du står på en helt annan nivå än vad jag gör, på alla plan. Jag böjer mig allra ödmjukast och tackar för Dina insiktsfulla inlägg om mig. Jag förstår nu att det Du säger är sant och agerar därefter. Om Du följer med farbror Wonderboy upp i skogen så skall Du få en klubba, Max lille!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mentalt.

ja. sorry to break it down to you, wonderboy. Men Pluffo har rätt. Och så är du ett gubbslem också, det är nog det som är mest pinsamt.

Ser Ni? Sicken hemsk och rå attityd som råder här numer! Luffo och Loyd är elaka mot mig! Olsberg, moderatorer, gör något! Slå dem, ta bort dem! Jag känner mig påhoppad å det grövsta! Nu är gränsen nådd, jag har fått nog! Men istället för att avregistrera mig, som vissa andra, kommer jag stanna kvar, haha! Det kommer att bli mycket värre för Er än om jag hoppar av! Mohahahaha!

Till Tremaxxx, Du är för söt! Du dyker alltid upp när någon "ger sig på" någon annan. Då vill Du gärna hänga på och det förstår jag, det blir ju så mycket roligare i grupp! Sen har Du den snyggaste avataren också! Sen känns det ibland som om Du inte riktigt förstår den skämtsamma undertonen som vissa andra använder sig av. Dock förstår jag att det beror på mig och att Du står på en helt annan nivå än vad jag gör, på alla plan. Jag böjer mig allra ödmjukast och tackar för Dina insiktsfulla inlägg om mig. Jag förstår nu att det Du säger är sant och agerar därefter. Om Du följer med farbror Wonderboy upp i skogen så skall Du få en klubba, Max lille!

Hur gammal är du Wonderboy?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mentalt.

ja. sorry to break it down to you, wonderboy. Men Pluffo har rätt. Och så är du ett gubbslem också, det är nog det som är mest pinsamt.

Ser Ni? Sicken hemsk och rå attityd som råder här numer! Luffo och Loyd är elaka mot mig! Olsberg, moderatorer, gör något! Slå dem, ta bort dem! Jag känner mig påhoppad å det grövsta! Nu är gränsen nådd, jag har fått nog! Men istället för att avregistrera mig, som vissa andra, kommer jag stanna kvar, haha! Det kommer att bli mycket värre för Er än om jag hoppar av! Mohahahaha!

Till Tremaxxx, Du är för söt! Du dyker alltid upp när någon "ger sig på" någon annan. Då vill Du gärna hänga på och det förstår jag, det blir ju så mycket roligare i grupp! Sen har Du den snyggaste avataren också! Sen känns det ibland som om Du inte riktigt förstår den skämtsamma undertonen som vissa andra använder sig av. Dock förstår jag att det beror på mig och att Du står på en helt annan nivå än vad jag gör, på alla plan. Jag böjer mig allra ödmjukast och tackar för Dina insiktsfulla inlägg om mig. Jag förstår nu att det Du säger är sant och agerar därefter. Om Du följer med farbror Wonderboy upp i skogen så skall Du få en klubba, Max lille!

Hur gammal är du Wonderboy?

14 påstod han i tråden om sin misslyckade födelsedag med alkoholspill på mac. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Mentalt.

ja. sorry to break it down to you, wonderboy. Men Pluffo har rätt. Och så är du ett gubbslem också, det är nog det som är mest pinsamt.

Ser Ni? Sicken hemsk och rå attityd som råder här numer! Luffo och Loyd är elaka mot mig! Olsberg, moderatorer, gör något! Slå dem, ta bort dem! Jag känner mig påhoppad å det grövsta! Nu är gränsen nådd, jag har fått nog! Men istället för att avregistrera mig, som vissa andra, kommer jag stanna kvar, haha! Det kommer att bli mycket värre för Er än om jag hoppar av! Mohahahaha!

Till Tremaxxx, Du är för söt! Du dyker alltid upp när någon "ger sig på" någon annan. Då vill Du gärna hänga på och det förstår jag, det blir ju så mycket roligare i grupp! Sen har Du den snyggaste avataren också! Sen känns det ibland som om Du inte riktigt förstår den skämtsamma undertonen som vissa andra använder sig av. Dock förstår jag att det beror på mig och att Du står på en helt annan nivå än vad jag gör, på alla plan. Jag böjer mig allra ödmjukast och tackar för Dina insiktsfulla inlägg om mig. Jag förstår nu att det Du säger är sant och agerar därefter. Om Du följer med farbror Wonderboy upp i skogen så skall Du få en klubba, Max lille!

Detta kanske är något för dig Wonderboy

Puss 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Mentalt.

ja. sorry to break it down to you, wonderboy. Men Pluffo har rätt. Och så är du ett gubbslem också, det är nog det som är mest pinsamt.

Ser Ni? Sicken hemsk och rå attityd som råder här numer! Luffo och Loyd är elaka mot mig! Olsberg, moderatorer, gör något! Slå dem, ta bort dem! Jag känner mig påhoppad å det grövsta! Nu är gränsen nådd, jag har fått nog! Men istället för att avregistrera mig, som vissa andra, kommer jag stanna kvar, haha! Det kommer att bli mycket värre för Er än om jag hoppar av! Mohahahaha!

Till Tremaxxx, Du är för söt! Du dyker alltid upp när någon "ger sig på" någon annan. Då vill Du gärna hänga på och det förstår jag, det blir ju så mycket roligare i grupp! Sen har Du den snyggaste avataren också! Sen känns det ibland som om Du inte riktigt förstår den skämtsamma undertonen som vissa andra använder sig av. Dock förstår jag att det beror på mig och att Du står på en helt annan nivå än vad jag gör, på alla plan. Jag böjer mig allra ödmjukast och tackar för Dina insiktsfulla inlägg om mig. Jag förstår nu att det Du säger är sant och agerar därefter. Om Du följer med farbror Wonderboy upp i skogen så skall Du få en klubba, Max lille!

Hur gammal är du Wonderboy?

14 påstod han i tråden om sin misslyckade födelsedag med alkoholspill på mac. 😳

Och detta sagt av en mas som blandar Vodka och Baileys!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig trivts på detta forum. Personerna skapar ingen bra stämning.

Så har det varit ända sen början 🙂

Synd att du tycker så.

Men om du inte gillar forumet, och aldrig trivts, vad gör du här då? 🙂

wonderboy: Nåja, Baileys:en är bara med för att få lite färg på vodkan.. 😳

Redigerat av brojd
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

... och priset för världens mest käcka och minst lyckade comeback går till Peder

... och priset för världens mest menlösa och minst lyckade prisutdelare utav egenfabulerade priser går till... 😉??

MVH-Peder

... samtidigt är ironi osäkra (intelligenta?) människors möjlighet att göra utan att behöva... bidra och därmed blotta sig?

Redigerat av Peder
Link to comment
Dela på andra sajter

Har försökt komma ikapp lite, och läst denna tråd och några andra relaterade ("besserwisserforum", "allt offtopic ska bort" och "sök först").

En tanke som slår mig: Om nu (nästan) alla frågor redan har ställts, och allt off-topic ska bort - vad finns det då kvar att snacka om?

Jag tror just det gör det svårare nu att skriva bra inlägg. Veteranerna har ställt sina frågor, och kan rätt mycket numera, och nybörjarna blir trötta på att leta igenom en massa trådar för att hitta svar, och veteranerna - åtminstone vissa av dem - är trötta på att hjälpa nybörjarna om och om igen.

Min fundering i detta sammanhang är vad som skulle hända om forumet växte på bredden. Kanske ett forum för köp/sälj, ett för live-spelningar, kanske lite fler forum för riktiga instrument (ett för gitarrer, ett för trummor osv). Skulle det leda till att vi får fler nya vanliga frågor för veteranerna också, som de tidigare inte skulle ha ställt här?

Förresten - idén om att fortsätta en gammal tråd istället för att börja en ny är kanske bra i vissa lägen, men att börja en ny tråd kan ha sin poäng också - en tråd med noll svar lyser med att "hallå, jag behöver svar på min fråga".

(sen kan jag inte låta bli att säga vad var det jag sa...)

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...