Jump to content
Annons

Hur ser er hemstudio ut där ni huserar med er kreativitet..?


dbd

Recommended Posts

Annons
Så här ser det ut hemma i musikrummet just nu...  😉

Det har en tendens att ändra sej efter olika inspelningar och behov...

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk på dig 😳 Precis lagom stor hemstudio och mycket skoj att leka med.

Det fungerar himla bra som jag har det nu, det har inte varit något strul...

Linan Manley Ref C - UA Solo/610 - Teletronix LA 2 - Motu-kortet låter otroligt bra coh ger en speciell balans på inspelningarna. 😉

Vad jag tittar lite efter är en Stereokompressor i den överklassen, typ Manley Elop eller så... Då hade jag både en riktigt bra mono och stereo lina...

Man ska aldrig vara riktigt nöjd... 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut hemma i musikrummet just nu...  😉

Det har en tendens att ändra sej efter olika inspelningar och behov...

Kontrollrummet

6965991.jpg

Inspelningsrummet

5658559.jpg

Är du lika nöjd med din TLM103a som jag är med min?

Tjena Arnesson!

Jo, jag tycker mycket om TLM 103, men jag använder den väldigt lite pga att jag kör det mesta med Manley Ref C'n... Jag har mest haft den om Manley'n varit borta av någon anledning.

Jag har testat flera sk "toppmickar" men ingen kan mäta sej mot Manley'n i karaktär och kvalité enligt min mening. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut hemma i musikrummet just nu...  😉

Det har en tendens att ändra sej efter olika inspelningar och behov...

Kontrollrummet

6965991.jpg

Inspelningsrummet

5658559.jpg

Är du lika nöjd med din TLM103a som jag är med min?

Tjena Arnesson!

Jo, jag tycker mycket om TLM 103, men jag använder den väldigt lite pga att jag kör det mesta med Manley Ref C'n... Jag har mest haft den om Manley'n varit borta av någon anledning.

Jag har testat flera sk "toppmickar" men ingen kan mäta sej mot Manley'n i karaktär och kvalité enligt min mening. 😉

Hmm. låter intresant. Har inte testat den. Och lika bra är väll det, för jag tror inte jag har råd att köpa in en ny stormembranare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut hemma i musikrummet just nu...  😉

Det har en tendens att ändra sej efter olika inspelningar och behov...

Kontrollrummet

6965991.jpg

Inspelningsrummet

5658559.jpg

Är du lika nöjd med din TLM103a som jag är med min?

Tjena Arnesson!

Jo, jag tycker mycket om TLM 103, men jag använder den väldigt lite pga att jag kör det mesta med Manley Ref C'n... Jag har mest haft den om Manley'n varit borta av någon anledning.

Jag har testat flera sk "toppmickar" men ingen kan mäta sej mot Manley'n i karaktär och kvalité enligt min mening. 😉

Vart har du ditt neotek då?

//S

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman du har det fint du.. 😉

jag tyckte det blev snyggrae med racket sådär, än att ha det konstigt vinklat som du hade det förrut!!!

mitt rackbygge kan du kolla på i i tråden: " 19" hur brett är det egentligen? "

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart har du ditt neotek då?

//S

Det gick iväg i en affär... Jag tyckte det blev lite stort för mina produktioner och skaffade Solo/610 och 2 st LA 2 + lite andra burkar...

Just nu använder jag Yamaha V01 som bord och tycker det funkar bra...

Jag använder det bara efter ljudkortet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman du har det fint du.. 🥰

jag tyckte det blev snyggrae med racket sådär, än att ha det konstigt vinklat som du hade det förrut!!!

mitt rackbygge kan du kolla på i i tråden: " 19" hur brett är det egentligen? "

Jag tycker faktiskt en liggande varianten är snyggare, men den är så mycket mer praktisk när den står upp. Jag kunde sätta i lite racklådor där jag fick in smågrejor som alltid blir liggande framme annars, typ strängar, kabdaster, klämmor, korta sladdar och adaptrar av olika slag... :rolleyes:

Edit: Jag har kikat i på ditt bygge... Det såg fint ut...!

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman du har det fint du.. 🥰

jag tyckte det blev snyggrae med racket sådär, än att ha det konstigt vinklat som du hade det förrut!!!

mitt rackbygge kan du kolla på i i tråden: " 19" hur brett är det egentligen? "

Jag tycker faktiskt en liggande varianten är snyggare, men den är så mycket mer praktisk när den står upp. Jag kunde sätta i lite racklådor där jag fick in smågrejor som alltid blir liggande framme annars, typ strängar, kabdaster, klämmor, korta sladdar och adaptrar av olika slag... :rolleyes:

Edit: Jag har kikat i på ditt bygge... Det såg fint ut...!

hehe ok!! jag måste trycka in mitt bautarack ganska mkt mot väggen har jag märkt.. sen har jag upptäckt att jag inte har plats för i princip ngt alls i mitt nya kontrollrum.. 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman du har det fint du.. 🙂

jag tyckte det blev snyggrae med racket sådär, än att ha det konstigt vinklat som du hade det förrut!!!

mitt rackbygge kan du kolla på i i tråden: " 19" hur brett är det egentligen? "

Jag tycker faktiskt en liggande varianten är snyggare, men den är så mycket mer praktisk när den står upp. Jag kunde sätta i lite racklådor där jag fick in smågrejor som alltid blir liggande framme annars, typ strängar, kabdaster, klämmor, korta sladdar och adaptrar av olika slag... 😄

Edit: Jag har kikat i på ditt bygge... Det såg fint ut...!

hehe ok!! jag måste trycka in mitt bautarack ganska mkt mot väggen har jag märkt.. sen har jag upptäckt att jag inte har plats för i princip ngt alls i mitt nya kontrollrum.. 😉

Mitt problem just nu är att få in Hammond-orgeln (M-100) i kontrollrummet på ett bra sätt... Lesley't står ju ute i inspelningsrummet, likaså slutsteget... 😛

Det är lätt att glömma att prylarna tar plats... 😮😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman du har det fint du.. 😎

jag tyckte det blev snyggrae med racket sådär, än att ha det konstigt vinklat som du hade det förrut!!!

mitt rackbygge kan du kolla på i i tråden: " 19" hur brett är det egentligen? "

Jag tycker faktiskt en liggande varianten är snyggare, men den är så mycket mer praktisk när den står upp. Jag kunde sätta i lite racklådor där jag fick in smågrejor som alltid blir liggande framme annars, typ strängar, kabdaster, klämmor, korta sladdar och adaptrar av olika slag... 🙁

Edit: Jag har kikat i på ditt bygge... Det såg fint ut...!

hehe ok!! jag måste trycka in mitt bautarack ganska mkt mot väggen har jag märkt.. sen har jag upptäckt att jag inte har plats för i princip ngt alls i mitt nya kontrollrum.. 🙁

Mitt problem just nu är att få in Hammond-orgeln (M-100) i kontrollrummet på ett bra sätt... Lesley't står ju ute i inspelningsrummet, likaså slutsteget... 😛

Det är lätt att glömma att prylarna tar plats... 🙂😄

de där me prylar är fan svårt.. man upptäcker hela tiden att man köpt massvis me grejjer, men inget får plats.. själv så försöker jag bäst lösa hur ja ska ha mina synthar/klaviatur.. har ett gäng som behöver komma upp ngnstans.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman du har det fint du.. 🙂

jag tyckte det blev snyggrae med racket sådär, än att ha det konstigt vinklat som du hade det förrut!!!

mitt rackbygge kan du kolla på i i tråden: " 19" hur brett är det egentligen? "

Jag tycker faktiskt en liggande varianten är snyggare, men den är så mycket mer praktisk när den står upp. Jag kunde sätta i lite racklådor där jag fick in smågrejor som alltid blir liggande framme annars, typ strängar, kabdaster, klämmor, korta sladdar och adaptrar av olika slag... 🙁

Edit: Jag har kikat i på ditt bygge... Det såg fint ut...!

hehe ok!! jag måste trycka in mitt bautarack ganska mkt mot väggen har jag märkt.. sen har jag upptäckt att jag inte har plats för i princip ngt alls i mitt nya kontrollrum.. 😎

Mitt problem just nu är att få in Hammond-orgeln (M-100) i kontrollrummet på ett bra sätt... Lesley't står ju ute i inspelningsrummet, likaså slutsteget... 😄

Det är lätt att glömma att prylarna tar plats... 😛😎

de där me prylar är fan svårt.. man upptäcker hela tiden att man köpt massvis me grejjer, men inget får plats.. själv så försöker jag bäst lösa hur ja ska ha mina synthar/klaviatur.. har ett gäng som behöver komma upp ngnstans.. 😎

Det bäst är att bygga på höjden... Det glömmer man ofta...

Jag har starka funderinga på att bygga om hela kontrollrummet faktisk... 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilleman du har det fint du.. 🙂

jag tyckte det blev snyggrae med racket sådär, än att ha det konstigt vinklat som du hade det förrut!!!

mitt rackbygge kan du kolla på i i tråden: " 19" hur brett är det egentligen? "

Jag tycker faktiskt en liggande varianten är snyggare, men den är så mycket mer praktisk när den står upp. Jag kunde sätta i lite racklådor där jag fick in smågrejor som alltid blir liggande framme annars, typ strängar, kabdaster, klämmor, korta sladdar och adaptrar av olika slag... 🙁

Edit: Jag har kikat i på ditt bygge... Det såg fint ut...!

hehe ok!! jag måste trycka in mitt bautarack ganska mkt mot väggen har jag märkt.. sen har jag upptäckt att jag inte har plats för i princip ngt alls i mitt nya kontrollrum.. 😎

Mitt problem just nu är att få in Hammond-orgeln (M-100) i kontrollrummet på ett bra sätt... Lesley't står ju ute i inspelningsrummet, likaså slutsteget... 😄

Det är lätt att glömma att prylarna tar plats... 😛😎

de där me prylar är fan svårt.. man upptäcker hela tiden att man köpt massvis me grejjer, men inget får plats.. själv så försöker jag bäst lösa hur ja ska ha mina synthar/klaviatur.. har ett gäng som behöver komma upp ngnstans.. 😎

Det bäst är att bygga på höjden... Det glömmer man ofta...

Jag har starka funderinga på att bygga om hela kontrollrummet faktisk... 🙁

jo jag vet,men såna stativ är ju pissedyra.. jag använder olika bord just nu.. ska nog kasta om alla syntharna...!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut hemma i musikrummet just nu...  :rolleyes:

Det har en tendens att ändra sej efter olika inspelningar och behov...

Kontrollrummet

6965991.jpg

Inspelningsrummet

5658559.jpg

Är du lika nöjd med din TLM103a som jag är med min?

Tjena Arnesson!

Jo, jag tycker mycket om TLM 103, men jag använder den väldigt lite pga att jag kör det mesta med Manley Ref C'n... Jag har mest haft den om Manley'n varit borta av någon anledning.

Jag har testat flera sk "toppmickar" men ingen kan mäta sej mot Manley'n i karaktär och kvalité enligt min mening. 😆

Hmm. låter intresant. Har inte testat den. Och lika bra är väll det, för jag tror inte jag har råd att köpa in en ny stormembranare..

Du kan nog hitta en begagnad Manley Ref C för 17-18 000kr.

Jag har svårt att se någon ångra ett köp... Det värsta är att mycke vill ha mer... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är mitt uppe i en flytt, så jag har bara vissa delar av min "studio" uppe, man måste ju kunna avbryta allt packande med lite musik ibland. Här kommer ett par bilder.

7022125.jpg

7022128.jpg

Mina kära gitarrer... /Robbery

Link to comment
Dela på andra sajter

NexusTwins: Det där ser ju helmysigt ut! Det ser ut som en väldigt bra liten musikhörna. Nu är det bara att skaffa en iMac istället för det där fula åbäket du har så är studion komplett 🙂

Mjo detta är ju bara min ena studio, den här har visserligen ett bättre bord men skärmen är så grymt ful jag vet. Jag ska snart köpa en plattskärm här också. =)

Link to comment
Dela på andra sajter

lilleman, jäklar så trevligt det ser ut. gillar travar med rack...så pass mycket att trots att jag inte behöver använda, så skulle jag vilja köpa ett par meter.....finns det i lösvikt tro?

"Hej jag skulle vilja ha 8 HE samplers, 6HE effekter och noisgates för resten"

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kommer jag och förstör alla vackra studiobilder med en liten bisarrare från mitt studentrum.

post-66-1170288461.jpg

Gearlist:

1.40 säng

Yamaha Ackgura

Godmorgon juice

matrester

Dentan munskölj

designade soppskålar (den vita till vänster)

Ikeakudde på bäddsoffa

HP laptop

Korgkontroll 49

Roland Jp8080

Billiga datorhögtalare

MXL 990 (syns på hyllan)

Lipsyl

Axe deo

3 st fifty kepsar

Ikea fjorton lampa

Studentbokhylla

Städsprey

Papperskorg

Redigerat av Frekvens
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...