Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden 2019 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
SyncEmotions (oregistrerad)

god'kväll... torsdag kväll.

problem, den världens kvalitet ATC SM75-150 element var med defekt (en lödtennbit var emellan inne!), årgång 1987... halv timme senäre problem löst och nu torkar element

är jag sadist om jag säger "grattis på måndagen" till kamrater på jobbet när det SYNS att de supade i helgen? 😄 Hitills har folket förstått min humör, bara 1 "snövit" kolliderade med mig den här gången... njah, kan inte hänga med dessa instant-självtitulerade-experter riktigt.

imorgon unga går ut, de vill ha kul.  Jag ska också ha kul och då stannar jag hemma istället. extra lång syntkväll.

läser artikel.... meow... studio under $250... hm, $50 kablar?! En idee till!!! För sådant penning man kan redan skaffa lödningskolv ($35) vilken är engångs investering, och då kan man löda kablar själv spontant ($5 men under sin kontroll), samt att lägga till mikrofonförstärkare ($5 detaljer), och hörlurarsförstärkare (en annan femma). då kan det vara ännu billigare ljudkort eller ljudkort vilken har bara line-in/line-out bara. ELLER sådant sätt man kan ha billigaste sättet multitrack studio / linje nivå summeringslåda, etc. (så, stereo analogsummeringslåda under $10 med 10 analog stereo ingång). Fast sådant metod passar till dessa vem orkar lära sig om saker.

Redigerat av SyncEmotions
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, SyncEmotions said:

god'kväll... torsdag kväll.

problem, den världens kvalitet ATC SM75-150 element var med defekt (en lödtennbit var emellan inne!), årgång 1987... halv timme senäre problem löst och nu torkar element

är jag sadist om jag säger "grattis på måndagen" till kamrater på jobbet när det SYNS att de supade i helgen? 😄 Hitills har folket förstått min humör, bara 1 "snövit" kolliderade med mig den här gången... njah, kan inte hänga med dessa instant-självtitulerade-experter riktigt.

imorgon unga går ut, de vill ha kul.  Jag ska också ha kul och då stannar jag hemma istället. extra lång syntkväll.

läser artikel.... meow... studio under $250... hm, $50 kablar?! En idee till!!! För sådant penning man kan redan skaffa lödningskolv ($35) vilken är engångs investering, och då kan man löda kablar själv spontant ($5 men under sin kontroll), samt att lägga till mikrofonförstärkare ($5 detaljer), och hörlurarsförstärkare (en annan femma). då kan det vara ännu billigare ljudkort eller ljudkort vilken har bara line-in/line-out bara. ELLER sådant sätt man kan ha billigaste sättet multitrack studio / linje nivå summeringslåda, etc. (så, stereo analogsummeringslåda under $10 med 10 analog stereo ingång). Fast sådant metod passar till dessa vem orkar lära sig om saker.

Varför löda när det finns färdigt?

Go´kväll! 

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

SyncEmotions (oregistrerad)
Just now, Neosus said:

Varför löda när det finns färdigt?

Go´kväll! 

🙂

det tar ju tid att beställa även om det vore stockholm det tar tid.

Jag e bekväm och väntar inte. Tar spontant  passande kabel längd från trumla och lödar ihop spontant i custom sätt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

SyncEmotions (oregistrerad)

Jag har bara några enstaka gjutna kablar men 90% är något jag lödade själv. Det har alltid varit så att 20..40m metervaru kabel trumla plus  en påse olika stickproppar för att jag vet inte hur lång kabel det ska vara i någon situation.

Redigerat av SyncEmotions
Link to comment
Dela på andra sajter

SyncEmotions (oregistrerad)
1 minute ago, Neosus said:

Ska man steka korv? 😕

kan jag rekommendera min favoritrecept?

stek fläskkött blandfärs, peppar/salt, och sen lägg över ostskivor, lägg över locket tills den smälter. klart.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

SyncEmotions (oregistrerad)
24 minutes ago, slejnard said:

Älvsbyn men är i Piteå nu! Kom hit ikväll på Nolia om du är i faggorna

jajamen, kan vara. Och vad pågår där då? 

Just nu har jag också sådana sömnrubningar att jag somnat itidigt på kvällarna (vid kl 19 och är uppe kl 4 redan). 

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...