Jump to content
Annons

Vad tycker ni om dessa 20 rader raplyrik?


Recommended Posts

Tja, vad tycker ni om mina rader? Jag lägger mycket mer tid på lyrik än på flow och känsla, även fast jag har med det så klart. 

Säg gärna vad ni tycker, bra som mindre bra! 

eah, vi är vana med att fight things,, våra liv har format oss till krigare som wikings,, aldrig haft nån tid även när jag hade brightling,, bekväm i mina skor tar ett kliv med mina nikeys,, försöker tänka rätt, sänka stress på bästa sätt,, och samtidigt brösta livet som att jag kan bänka mest,, jag vill ta en paus men livet är inte gamestopp,, ny giv men sameflopp dags för lite namedrop,, ville älskar grön och nille älskar snö,, och Kent kan äta gul snö i hopp om att de öl,, amin japp huliganer han har händer som bengaler,, Roy han zuttar galet han kan tyda röksignaler,, benim skriver sider P han överdriver,, shunos ögon snurrar runt som vegasmaskiner,, och jag avlossar punches och dom alla sköt dig,, är jag den sämsta du hört du har iallafall hört mig,, så bakk min freeslaktish jag e beattaktisk,, gör nått skitdrastiskt du e realplastic,, micken ja den borde nog komma hit faktiskt,, micken ja den borde nog komma hit faktiskt,, 

Ha det bäst! 

 

Redigerat av Simonofficial91
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej igen forum! 

Total tystnad, vet ej hur jag ska ta det ? Inget bra sagt, inget dåligt heller för den delen heller ☺ 

Hur som helst så är jag villig att ge konstruktiv kritik till er som vill Det, dock bara hiphop eftersom det är min "grej". 

Ha det bra studioforum bästa forum!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är lyriken (enl rubriken) som du vill att man ska tycka till om så kanske du borde skriva ned dom här i ditt inlägg. Jag hinner inte riktigt med att uppfatta vad du sjunger, förutom nåt att äta gul snö och hoppas att det är öl. Det krävs annars några genomlyssningar.

Framförandet låter rätt så ok, dvs det låter som jag tänker mig rap ska låta. Du har ett bra flöde/rytm/frasering i rappen. Jag kan tycka att det låter som att du försöker härma någon (tror jag tänker på han i Latin Kings), dvs en slags brytning jag tycker jag hört förr i rap.

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Hade också svårt uppfatta och enda man minns efteråt är äta gul snö. Du är helt svensk va? Köra låtsasbrytning, på svenska, det funkar inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det, tycker du har skön rytm och flow.

Se upp med uttalet på ”vikings”, uttalas ”vai-kings” och inte ”oai-kings”. 🙂

(om jag hörde rätt alltså - svårt att höra texten, som sagt)

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Okej tack det ska jag komma ihåg, att skriva ner lyriken (såklart jag borde gjort det)! 

Jag har halvsvensk/halvfinsk och uppvuxen i ett miljonprogramsområde och det är så jag talar, lite jobbigt ibland kanske då "svenskar" uppfattar mitt uttal som brytning och vissa av mina vänner med invandarbakgrund anser att jag talar som en "svenne" ? 

Här kommer lyriken iallafall och tack så jättemycket för svar,  verkligen!! 

 

Yeah, vi är vana med att fight things,, våra liv har format oss till krigare som wikings,, aldrig haft nån tid även när jag hade brightling,, bekväm i mina skor tar ett kliv med mina nikeys,, försöker tänka rätt, sänka stress på bästa sätt,, och samtidigt brösta livet som att jag kan bänka mest,, jag vill ta en paus men livet är inte gamestopp,, ny giv men sameflopp dags för lite namedrop,, ville älskar grön och nille älskar snö,, och Kent kan äta gul snö i hopp om att de öl,, amin japp huliganer han har händer som bengaler,, Roy han zuttar galet han kan tyda röksignaler,, benim skriver sider P han överdriver,, shunos ögon snurrar runt som vegasmaskiner,, och jag avlossar punches och dom alla sköt dig,, är jag den sämsta du hört du har iallafall hört mig,, så bakk min freeslaktish jag e beattaktisk,, gör nått skitdrastiskt du e realplastic,, micken ja den borde nog komma hit faktiskt,, micken ja den borde nog komma hit faktiskt,, 

 

Tack återigen !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...