Jump to content
Annons

Disc overload error, realtime export...


Bullerbyn

Recommended Posts

Stora problem med detta. Har ett rätt stort projekt som skall exporteras men får detta fel hela tiden. Har sökt som en galning på nätet efter nån fix men inte hittat nåt konkret. Tydligen är det dock ett rätt vanligt fel. Bytte ut den mekaniska audiodisken mot en flång ny Samsung EVO 500Gb SSD men får fortfarande samma fel.

Kör Cubase 7,5 i studion med följande hårdvara:

i7 5820K@4,5Ghz

32Gb Ram

Asus X99-A

Samsung EVO 250Gb SSD

Samsung EVO 500Gb SSD

Asus Geforce GT730 Silent 2Gb

RME RayDat

Tar gärna emot tips eller ideer?

Redigerat av Bullerbyn
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I feel you. Är du säker på att det är disken som jävlas då? Måste erkänna att jag aldrig överskridit diskarna trots att mina project är gigantiska, men processorn kan vara meckig att hålla vid liv. Jag har i system att alltid frysa tracks som har mycket processer men inte innehåller pluggar som strular offline. Skulle det kunna lösa problemen månne?

Annars - hur ser din struktur ut? Använder du Import/Conform-funktionen för att samla allt inom samma project, eller använder du ljudfilerna där de ligger? Är medveten om att du förmodligen bara använder saker du spelat in direkt, och därför automatsikt hamnar i project-mappen, men en tanke.

Annars - använder du mycket sample-spelare? I så fall skulle jag absolut göra en direkt bounce av de tracksen, borde du vinna massor på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska testa att stänga av Virus programmet. Vad det gäller CP:un så brukar det ju i såna fall komma upp en ruta med CPU overload om det är den som spökar.

Förövrigt så går CPU:n knappt över 25% så det borde definitivt inte vara det. Hittade en massa trådar om detta problem på Steinbergforumet där en del hävdar att det är en bugg.

Tydligen ett rätt vanligt problem med tanke på alla inlägg om detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...