Jump to content
Annons

Nya strängar till min bas, vilka ska jag köpa...och var?


magnus83

Recommended Posts

Hoj hoj alla monsterdiggare!

Tänkte byta strängar på min fyrsträngade bas. Eftersom jag kör i B-stämning så bör jag ju ha lite grövre strängar än vad som brukar sitta på en fyrsträngad kan jag tänka mig. Men vilken tjocklek ska jag välja?

Och finns det något billigt ställe att beställa strängar från?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Med så låg stämning så är enda alternativet att köpa 5 strängset och skippa den tunnaste strängen. Finns inget vad jag vet något så tjockt strängset för 4 strängad bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ahh, ja då får det bli så :-)

Har tänkt byta strängar på basskrället ett tag nu.... Femton år faktiskt... Pinsamt men sant, hehe :-)

Fy fasen va lat man är ibland...

Snubben som var husbasist på Motown en gång i världen lär aldrig ha vare sig bytt eller rengjort strängarna, och det lät bara bättre och bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Om du inte tänkt byta strängar på de närmaste femton åren igen så blir det väl jävligt billiga strängar i längden ändå oavsett vad du betalar. 😆 Men nä, tycker man ser samma mer eller mindre priser på strängar idag. Kanske dyra elixirsträngar eftersom du inte är så noga med att byta ofta? Håller ju längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...