Jump to content
Annons

Universal Audio lanserar nya Apollos och Marshall-plugg?


rainydays

Recommended Posts

Idag på Musikmesse kommer Universal Audio lansera nya uppdaterade Apollos.

De stora skillnaderna är

* Nya förbättrade converters

* En variant med 8 preamps

* Högtalar-switch samt Dim/Mono-knapp

Och tydligen är svarta det nya gråa. Inget jag hurrar för, men inte så oväntat med tanke på färgbytet på satelliten.

next_gen_lmod3.jpg

I produktbeskrivningen till Apollo fanns också hintar om en ny Marshallplugg som visar sig vara en klassisk Marshall Plexi från 1967 modellerad av våra svenska vänner på Softube. Pluggen kommer att släppas i Maj.

5f79cd55-14f8-4e73-8db0-cc627e50e6ed.png

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vore på tiden om dom släppte en 8 mic pre med adat ut så man kan köra hela vägen ut. En Apollo med en tillhörande 8 mic pre

Deras preampar är knappast skit och det borde få plats i en enhets rack.

Sen borde dom släppa på dsp helt å hållet. Tar hutlösa priser på hårdvara som kostar smågrus.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

förbättrade converters? men var inte digitalt perfekt? 😎

hahaha skrattar hela vägen till graven.. jag kommer få rätt med tiden

Den digital delen är oförändrad. Konverterare är analog teknik.
Link to comment
Dela på andra sajter

Den digital delen är oförändrad. Konverterare är analog teknik.

vad vill du säga med det?

clockning, strömkvalité, kretsdesign, omvandlare, design, överföring, allt påverkar hur en AD/DA låter.

och det är det jag sagt hela tiden, att alla låter olika.

det är som att säga att "träd växer i skogen",

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

förbättrade converters? men var inte digitalt perfekt? 😎

Tror du rör ihop begreppen. När du befinner dig i den digitala domänen så kommer en digital signal alltid att vara helt exakt, oavsett om den är lagrad på magnet-band, USB-minne, transporteras optiskt eller elektriskt o s v. En är en etta och en nolla är en nolla. Blir det bitfel och felkorrigering inte sker, kommer det märkas på ett relativt dramatiskt sätt.

En konverter är en brygga/bro mellan den digitala och analoga domänen. Den kan självklart fungera mer eller mindre bra.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tror du rör ihop begreppen. När du befinner dig i den digitala domänen så kommer en digital signal alltid att vara helt exakt, oavsett om den är lagrad på magnet-band, USB-minne, transporteras optiskt eller elektriskt o s v. En är en etta och en nolla är en nolla. Blir det bitfel och felkorrigering inte sker, kommer det märkas på ett relativt dramatiskt sätt.

En konverter är en brygga/bro mellan den digitala och analoga domänen. Den kan självklart fungera mer eller mindre bra.

Häftigt! 😉

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Marshallpluggen visade sig vara en Marshall Plexi från 1967 modellerad av Softube.

Ska blir intressant! Jag var inte så impad av deras amp room precis, men det var ju år och dar sedan den släpptes så förhoppningsvis har de bättrat sig. 🙂

Kan hoppas att detta är den första i raden klassiska förstärkaremuleringar från dem.

http://www.uaudio.com/press/releases/2015/marshall-plexi

Link to comment
Dela på andra sajter

Vore på tiden om dom släppte en 8 mic pre med adat ut så man kan köra hela vägen ut. En Apollo med en tillhörande 8 mic pre

Deras preampar är knappast skit och det borde få plats i en enhets rack.

Sen borde dom släppa på dsp helt å hållet. Tar hutlösa priser på hårdvara som kostar smågrus.

Alltså bara en racklåda med 8 preamps och adat, utan DSP menar du? Det finns det ju en hel del bra på marknaden redan. Jag tycker ärligt talat deras preamps är lite tråkiga utan Unison. Inte dåliga på något sätt, bara sterila. Men det är ju det som gör dem lämpade för preamp-emuleringar också!

Men ja, jag hade hoppats på att det skulle sitta 8 chip i Apollon med 8 preamps. Fyra är lite väl snålt om man ska köra Unison-pluggar på alla ingångarna och ett gäng kompressorer och reverb. Åtta 1073 lämnar inte mycket över av en Quad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...