Jump to content
Annons

Fredagstipset - Tio snabba! Del 3


Jon Rinneby

Recommended Posts

Hej god vänner. Jag har startat en ny bloggserie på M3.se​ som heter Fredagstipset. En återkommande serie där jag delar med mig av olika inspelnings- och mixningstips som jag lärt mig under åren.

Jag kommer att påminna er varje fredag här på forumet, så fruka intet!

För er som undrar varför jag slutat blogga här på Studio så handlar det om en rent praktisk lösning för min del.

http://bloggar.m3.idg.se/pluggar/

mvh Jon Rinneby

Redigerat av Yllet
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kommer följas!

Älskar meningen "Har du inte tillgång till Ozone 5 så fungerar även Ozone 6".

Lite som att "har du inte en dyr mik så går det bra med en svindyr mik"! 🙂

Haha, skrev mest så för att jag e osäker på om man ens kan köpa Ozone 5 längre. 🙂

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tänkte om det inte finns nåt ställe du kan blogga på utan reklam det vore könt att slippa den så man kan fokusera på det det handlar om. Sen undrar jag om det till exempel eventuellt funkar lika bra att överföra ditt tips ang multikompressorn till logics egen som följer proframmet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänkte om det inte finns nåt ställe du kan blogga på utan reklam det vore könt att slippa den så man kan fokusera på det det handlar om. Sen undrar jag om det till exempel eventuellt funkar lika bra att överföra ditt tips ang multikompressorn till logics egen som följer proframmet?

1. Svar nej, jag måste överleva (Med du kan installera adblock om du vill slippa reklam)

2. Jag vet inte exakt hur logics multibandskompressor fungerar, men det bör förhoppningsvis funka om du följer mina instruktioner.

mvh Jon

Grymt bra Yllet. Jag gör som någon redan gjort och bokmärket din blogg och tackar, bockar och bugar för att du delar med dig Yllet. Uppskattas verkligen! 🙂

🙂 !

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser alltid din blogg med intresse även om råden ligger över min nivå. Det här senaste verkar ju va något man skulle faktiskt skulle kunna prova på, även om det samtidigt ger en osäker mixare möjligheten att med ytterst liten ansträngning "fucka upp" på ett närmast obegränsat sätt.

Redigerat av Den Gode
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag läser alltid din blogg med intresse även om råden ligger över min nivå. Det här senaste verkar ju va något man skulle faktiskt skulle kunna prova på, även om det samtidigt ger en osäker mixare möjligheten att med ytterst liten ansträngning "fucka upp" på ett närmast obegränsat sätt.

Dra försiktigt i reglarna 😉

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...