Jump to content
Annons

Fredagstipset - Tio snabba! Del 3


Jon Rinneby

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Njae det var ingen höjdare dessvärre väldigt nasalt ljud i dom tycker jag så det blir nog inget köp

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Njae det var ingen höjdare dessvärre väldigt nasalt ljud i dom tycker jag så det blir nog inget köp

Testa du dom i affären? Mina är inte alls nasala, vad det nu innebär. Sen upplever man ju såklart ljud olika också 🙂 Däremot tyckte jag ljudet var lite tråkigt när jag först lyssnade på dem, men efter 1-2 dagar så hade jag vant mig och insåg istället att de var väldigt ärliga, om än lite lite snälla i toppdiskanten.

/Jon

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo jag åkte in till Hifi klubben eller vad det heter och testade, men jag ska ta med mina akg lurar så jag kan jämföra nästa gång. Kort sagt så tycker jag att dom lät ungefär som jag upplever att mina mixar låter det vill säga inte skitbra och ofta platt och tråkigt på nåt sätt. Men jag är gammal så hörseln är nog inte på topp längre så det har nog säkert ganska mycket att göra med det hela också. Sen var dom lite små tyckte jag men öronen fick i och för sig plats så det är väl en smaksak.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jo jag åkte in till Hifi klubben eller vad det heter och testade, men jag ska ta med mina akg lurar så jag kan jämföra nästa gång. Kort sagt så tycker jag att dom lät ungefär som jag upplever att mina mixar låter det vill säga inte skitbra och ofta platt och tråkigt på nåt sätt. Men jag är gammal så hörseln är nog inte på topp längre så det har nog säkert ganska mycket att göra med det hela också. Sen var dom lite små tyckte jag men öronen fick i och för sig plats så det är väl en smaksak.

Det är såklart viktigt att lurarna är bekväma med. Andra lurar som är värda att testa på Hifi-klubben är Bower Wilkings P7 och nya P5 Series 2

/Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tror jag faktiskt ska ta och testa ditt första tips igen och tänka om lite men ändå ha med mina som referens. Varför jag reagerade var att jag bad att få lyssna på låtar jag vet hur dom låter ungefär och jag upplevde dom som väldigt platta i soundet vilket förmodligen kommer väl tillpass om man ska mixa i lurar vilket du tipsade om. Däremot som hifilur om man inte bara vill lyssna på tonerna så hade jag köpt andra, för mig är soundet det viktigaste i musiken om det låter rent eller stämmer klockrent kommer sen. Klart att det inte ska vara falskt dvs om det inte är meningen men det måste finnas en dramatik utöver själva musiken också.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Lite som att "har du inte en dyr mik så går det bra med en svindyr mik"! 🙂

Lite mer "Har du inte en Neumann U47 funkar Neumanns nyare TLM102".

Ozone 6 är nyare men reverbet som fanns i v5 är nu borta ur Ozone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredagstipset handlar idag om hur du får ett välbalanserat sångljud med hjälp av volymautomatisering, eq, kompression och hörlurstricket!

http://bloggar.m3.idg.se/plug…/fredagstipset-horlurstricket/

mvh Jon Rinneby

Smart med hörlurstricket! 🙂

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...