Jump to content
Annons

Black Friday 2014


Anders F

Recommended Posts

Hej

Tänkte bara skapa en tråd där man kan skriva lite om rean som kommer nu på black friday. Vilken plugg önskar man kommer reas ut? Vilken vill man tipsa andra om som är ett guldkorn?

Själv blev mitt första köp idag och det va soundtoys Echoboy. Jag hoppas att sonnox oxford har rea på sin eq. Deras kompressor är oerhört trivsam att jobba med. Annars har jag nog inget mer vad jag vet just nu, som jag önskar ska komma på rea för min egen del.

Kan tipsa om plugin alliance som har rea nu. Brainworx bx_digital är något jag ofta använder samt deras mäag eq.

Sedan kan ju även tipset som Joakim hade om gratis plugg från waves få finans med här också - http://www.waves.com/lpn/black-friday/2014/free-plugin-pre-signup

Bara fyll på!

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

IK Multimedia har ju ett gruppköp på T-RackS som pågår fram till på fredag. Ju fler som köper desto fler pluggar får man på köpet. Snart är det uppe i 4 pluggar för samma pris som 1 vilket är en riktigt bra deal.

Låt er inte luras av dinosaurien, dessa pluggar är generellt mycket bra och många av dem håller samma klass som UAD, Waves, Slate etc.

Vintagekompressorerna inspirerade av LA-2A och 1176 låter väldigt bra.

Ett riktigt guldkorn är även Master EQ 432 som har en riktigt välljudande och "musikalisk" diskant. Brukar sällan bli imponerad av EQ-pluggar men den har gjort avtryck.

EQ PG imponerar också fast i de lägre registret.

http://www.ikmultimedia.com/trgb/

Link to comment
Dela på andra sajter

Plugin Alliance rear ut över 20 pluggar från Brainworx, SPL, Elysia m.fl. Upp till 70% rabatt. http://plugin-allian...en/plugins.html

Tycker särskilt Brainworx har rejält stadiga pluggar, klart i Sonnoxklass. Använder BX Control V2 och Stereomaker i princip dagligen.

Och UAD bjussar på ~9000kr att handla pluggar för, om man köper ett av deras Apollo-ljudkort innan nyår. http://www.uaudio.com/apollo-premium-plug-ins

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Och UAD bjussar på ~9000kr att handla pluggar för, om man köper ett av deras Apollo-ljudkort innan nyår. http://www.uaudio.co...remium-plug-ins

Nja, man får ju inte välja pluggar själv (om man inte redan har dem som de erbjuder), och erbjudandet varierar med vilken apparat man köper.

Hur som helst har de ju även en Black Friday-rea i pluggbutiken med rejäl rabatt på vissa av pluggarna, till och med några av de nyare som Neve 1073 MKII.

http://www.uaudio.com/store.html

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Vad i hela fridens dagar är svarta fredagen, det är väl inget som finns i vår vokabulär. Hallonvin och herre jösses måste allt amerikaniseras tror inte ens jänkarna själva förväntar sig det. Men jag har i och för sig pratat med en och han verkade minst sagt mer än normalbegåvad som frågade om våra räkningar var på svenska eller engelska så i och för sig .....

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad i hela fridens dagar är svarta fredagen, det är väl inget som finns i vår vokabulär. Hallonvin och herre jösses måste allt amerikaniseras tror inte ens jänkarna själva förväntar sig det. Men jag har i och för sig pratat med en och han verkade minst sagt mer än normalbegåvad som frågade om våra räkningar var på svenska eller engelska så i och för sig .....

Så det är bara svenska butiker vi handlar våra plug-ins av? Många av tillverkarna är internationella eller kanske till och med amerikanska så det är väll inte lustigt om de har black friday sale?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, jag såg det sen idag men va inte riktigt nöjd med dealen då jag redan har kompressorn, och vill inte ha deras reverb utan bara eq + gml option vilket jag inte kunde få någon rabatt på alls :-( Så det blir väll att köpa till normalpris.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ok tack för svar men det förklarar ändå inte vad dessa två uttryck har för motsvarighet på svenska och varför vi så villigt hänger på och gör dessa uttryck till våra. Vi kanske ska börja skriva på engelska här också?

Snart erbjuder väl våra större svenska programhus dom här erbjudanden till oss svenskar också under amerikansk flagg. Toontrack körde en livestream i går med flera timmar reklam om sina produkter och avslutade med en koncert som börjar mitt i natten svensk tid?

Men häftigt är det typ ....

Ganska kass bild och ljudkvalitet också på köpet långt sämre än vad jag själv sänder.

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Besserwisser info: Black Friday = Lite jämförbar med vår "mellandags-rea".

Thanksgiving, en stor religiöst underbyggd familjehögtid i många länder. I USA är den ofta större familjehögtid än jul är. Högtiden infaller lite olika i olika länder, men i USA är det sista torsdagen i november. Dagen efter, fredagen, är det mer vardag igen och då är det årets värsta rea (tror det är årets värsta). Handeln har då förberett rea-erbjudanden, skyltfönster, butiker har öppet långt längre än ordinarie tid osv.

Det är Black Friday, som vi börjat importera tydligen. Lite som amerikanska Halloween delvis tagit över Alla Helgons Dag.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Halloween traditionen liknar väl mest våra påsk kärringars avfärd till blåkulla så där har vi vårat på det torra redan och så är det helt fel tid på året för oss.

Klart att svenska företag har erbjudanden under thanksgiving/blackfriday/cybermonday.

USA är en stor marknad även för dom.

Tjänar dom inte så mycket så dom kan skicka motsvarande erbjudanden på svenska menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

IK Multimedia har ju ett gruppköp på T-RackS som pågår fram till på fredag.

Ju fler som köper desto fler pluggar får man på köpet.

Snart är det uppe i 4 pluggar för samma pris som 1 vilket är en riktigt bra deal.

Nu blev det just 4 för 1 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Gick loss å passade på å fylla på med lite ADPAKS å MIDPAKS hos XLN Audio, 50% på rubbet det tackar man för!

Funderade också på AD2, men aldrig kört Addictive drums tänkte köra producer bundle eftersom jag har sparsmakat med bra trumsamples och ett inget bra trumprogram (kör arturia vilket är rätt segt att jobba i). Ngn som kan förklara midipaks?

Redigerat av Acekorv
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ngn som kan förklara midipaks?

Absolut!

I Producer Bundle ingår 3 ADpaks, 3 MIDIpaks och 3 Kitpiece Paks.

ADpaks är en samling trumsamplingar. Ofta ett trumset. AD-motorn ingår.

MIDIpaks är en samling midifiler. Beats, sånger, fills etc.

Kitpiece Paks är enstaka instrument såsom bastrummor, virvlar, percussion etc.

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...