Jump to content
Annons

Black Friday 2014


Anders F

Recommended Posts

Jag skulle inte ha några som helst problem med att tillhöra en flock reatjatande kärringar vilken dag som helst i veckan om det innebar att jag fick köpa mina prylar för halva priset.

Mera Black Friday till folket oavsett vilken amerikansk dyngtradition det handlar om! 🙂

Redigerat av DigRules
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Och snart kommer det igen strax före jul och inte allt så långt efter jul då få köper pga att de har handlat så mycket under BF och julen att det går trögt hos pluggföretagen.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Är det verkligen så billigt? Det brukar vara sales ganska ofta. Sampletekk brukar ha minst 4-5 omgångar om året med typ 60 procent rabatt. Och det brukar vara ganska mycket större rabatt på mjukvara än annat och sällan på något av de top end. Någon som har sett 60 procent på protools eller cubase? Men visst är det kul med grejer som man är lite sugen på som kommer ner i pris då och då. Men black friday är inte mer rabatt än det brukar vara, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen så billigt? Det brukar vara sales ganska ofta. Sampletekk brukar ha minst 4-5 omgångar om året med typ 60 procent rabatt. Och det brukar vara ganska mycket större rabatt på mjukvara än annat och sällan på något av de top end. Någon som har sett 60 procent på protools eller cubase? Men visst är det kul med grejer som man är lite sugen på som kommer ner i pris då och då. Men black friday är inte mer rabatt än det brukar vara, eller?

Black Friday brukar vara bäst.. framförallt för att det är under så kort period..så gäller ju att man verkligen kollar upp alla erbjudanden..vilket dom flesta har .. (tror det är större tradition hos amerikanska tillverkare)

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Coola burkar! 😎

Jag har svårt att ta någon som tycker att de säljer 64-bitars omvandlare seriöst. Imponerande 123 dB AD men det är fortfarande något som klarar sig med 24 bitar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Ännu värre svammel.

Ja du verkar ha bestämt dig redan.. läs på lite om Antelopes unika teknik kanske ?

Så kanske du förstår deras design filosofi. Eclipse var deras första AD/DA convereter, dom har innan dess varit primärt ett företag som sysslat med klockor. Du verkar kritisera att deras klockor är 64 bitars.. så du kan väl isånnafall läsa på lite hur deras klockor fungerar ?

https://www.youtube.com/user/AntelopeAudio/search?query=igor

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Ja du verkar ha bestämt dig redan.. läs på lite om Antelopes unika teknik kanske ?

Så kanske du förstår deras design filosofi. Eclipse var deras första AD/DA convereter, dom har innan dess varit primärt ett företag som sysslat med klockor. Du verkar kritisera att deras klockor är 64 bitars.. så du kan väl isånnafall läsa på lite hur deras klockor fungerar ?

https://www.youtube.com/user/AntelopeAudio/search?query=igor

Det spelar faktiskt ingen roll hur de fungerar. Klockor är en 1-bit signal och kommer att så för bli i en digital värld om den så drivs av flux kapacitanser, svarta hål eller trolldom. Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar faktiskt ingen roll hur de fungerar. Klockor är en 1-bit signal och kommer att så för bli i en digital värld om den så drivs av flux kapacitanser, svarta hål eller trolldom.

Deras klockor är inga vanliga klockor. De använder och skapar jitter i kontrollerade former för att manipulera ljudet för att få det att låta mer analogt. dom kallar det acoustic focused clocking. Läs på lite om konceptet innnan du ställer dig med armarna i kors?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men black friday är inte mer rabatt än det brukar vara, eller?

Som Ekstasis säger är black friday en av dom bättre reorna under året. Dels för att den är så kort, och dels för att den numer är etablerad bland internationella tillverkare och återförsäljare. Konkurrensen är hård om att göra sig hörd i erbjudande-bruset.

Men å andra sidan. Hittar man inget man vill slå till på är den ju meningslös. Själv handlar jag numer mest spel under black friday. Där kan rabatterna vara helt galna. Typ 80 %. 🙂

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Deras klockor är inga vanliga klockor. De använder och skapar jitter i kontrollerade former för att manipulera ljudet för att få det att låta mer analogt. dom kallar det acoustic focused clocking. Läs på lite om konceptet innnan du ställer dig med armarna i kors?

Jösses. Nåja, deras master klocka har lösningen på jitter problemet. Och det är att man kan sända 256x worldclock. Worldclock är en nödvändighet för att synca flera omvandlare. Men en omvandlare vill normalt ha en multipel av worldclock internt. Det gör att man behöver ha en PLL (phase-locked-loop) för att få dessa frekvenser. Se tex cyrus logic CS2300 chipet. Det kommer obönhörligen ge jitter. Mellan tummen och pekfingret en 1/8 del av 256 av worldclock. Dvs runt 11 ns. Lika lång tid som ljudet tar på sig att åka 4 µm. Trummhinnan i örat är runt 100 µm jag vet inte riktigt vad våghastigheten i trumhinnan är men den är mycket högre än i luft. Men din omvandlare har inte 256x ingång?! Man går över ån efter vatten och vill försöka övertyga sina kunder att det är en bra ide fast de själva vet bättre. Redigerat av pme
Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses. Nåja, deras master klocka har lösningen på jitter problemet. Och det är att man kan sända 256x worldclock. Worldclock är en nödvändighet för att synca flera omvandlare. Men en omvandlare vill normalt ha en multipel av worldclock internt. Det gör att man behöver ha en PLL (phase-locked-loop) för att få dessa frekvenser. Se tex cyrus logic CS2300 chipet. Det kommer obönhörligen ge jitter. Mellan tummen och pekfingret en 1/8 del av 256 av worldclock. Dvs runt 11 ns. Lika lång tid som ljudet tar på sig att åka 4 µm. Trummhinnan i örat är runt 100 µm jag vet inte riktigt vad våghastigheten i trumhinnan är men den är mycket högre än i luft. Men din omvandlare har inte 256x ingång?! Man går över ån efter vatten och vill försöka övertyga sina kunder att det är en bra ide fast de själva vet bättre.

Jitter är inte problemet, ,Jitter ÄR lösningen i deras klockor, är som sagt ingen vanlig klocka, klockan användas för att manipulera ljudet med hjälp av kontrollerad jitter från klockan för att skapa ett mer "analogt" ljud. Och det är väl också det folk säger om Antelopes DA/ADs att dom låter mer analogt än andra converters. Enligt Igor som designat så har begreppet "jitter" ofta en negativ betydelse, medan enligt honom så är jitter bra så länge den är kontrollerad och inte okontollerad, vilket då kan ge upphov till diverse oljud och artifekter som vi ofta associerar med jitter., för att kontrollera jitter krävs därav stor precision i klockan. Eclipse har en ingång för deras atom klocka Isochrone 10M, denna klocka är dock tokdyr, den ultimata kombon enligt dom själva är att köra trinity plus 10m, så inget jag har några planer på att köpa. Eclipse har internt dubbla klockor, så man kan köra i "dual clocking mode" när man kör via usb så jag nöjjer mig med det så länge

Redigerat av Ekstasis
Link to comment
Dela på andra sajter

Jitter är inte problemet, ,Jitter ÄR lösningen i deras klockor, är som sagt ingen vanlig klocka, klockan användas för att manipulera ljudet med hjälp av kontrollerad jitter från klockan för att skapa ett mer "analogt" ljud. Och det är väl också det folk säger om Antelopes DA/ADs att dom låter mer analogt än andra converters. Enligt Igor som designat så har begreppet "jitter" ofta en negativ betydelse, medan enligt honom så är jitter bra så länge den är kontrollerad och inte okontollerad, vilket då kan ge upphov till diverse oljud och artifekter som vi ofta associerar med jitter., för att kontrollera jitter krävs därav stor precision i klockan. Eclipse har en ingång för deras atom klocka Isochrone 10M, denna klocka är dock tokdyr, den ultimata kombon enligt dom själva är att köra trinity plus 10m, så inget jag har några planer på att köpa. Eclipse har internt dubbla klockor, så man kan köra i "dual clocking mode" när man kör via usb så jag nöjjer mig med det så länge

Kan man stänga av den "analoga effekten"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte jag skulle testa Slate Digitals pluggar lite mer ingående (inte att förväxla med deras trumbibliotek/program som jag inte är så intresserad av), så jag köpte deras "buy all"-bundle, plus det av Soundtoys sortiment jag inte har. Kul med black friday!

Slate VBC imponerade på mig. Har bara testkört VMR och kan inte uttala mig ännu, men att VMR ger 0 i latency är coolt då man helt plötsligt kan använda den vid tracking.

Jag har även slate drums platinum, men det är något i biblioteket som intefaller mig riktigt i smaken, vet dock inte va det är, men det är något iaf, så jag förstår vad du säger om att du inte är imponerad av det.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Slate VBC imponerade på mig. Har bara testkört VMR och kan inte uttala mig ännu, men att VMR ger 0 i latency är coolt då man helt plötsligt kan använda den vid tracking.

Jag har även slate drums platinum, men det är något i biblioteket som intefaller mig riktigt i smaken, vet dock inte va det är, men det är något iaf, så jag förstår vad du säger om att du inte är imponerad av det.

MVH

Anders

Slog till på VMR igår kväll. Har testat den nu och måste säga att jag var imponerad av den. Trodde inte hypen skulle leva upp men det gjorde det. VBC använder jag enbart på trumbussen. Nä slate trummor är inte så roliga. Sen är det för mycket kulspruta på dem. För få samplingar=för lite velocity plus att de är allt för processade. Pluggen är skitful och ser ut som gamla gratispluggar gjorde som var synthEdit.

Redigerat av Die Hard
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...