Jump to content
Annons

Mac. Köra Win7 ej dualboot


peterT

Recommended Posts

Annons

Peter, det räcker med en tråd. Sedan, eftersom tråden rör datorer är det bättre att vi håller diskussionen här istället för i kategorin Utanför ämnet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en licens för Windows 7 kan du köra en virtuell maskin med Windows. Oracle VirtualBox är gratis.

Parallels Desktop eller VMware Fusion är vanliga kommersiella alternativ om prestandan är viktigare. Då får du bättre grafikstöd med GPU-acceleration.

Nu verkar ditt ljusbordsprogram inte vara för grafiskt så jag gissar att VirtualBox räcker.

Det finns lösningar för att köra Windowsprogram på Mac med hjälp av Wine, och då behövs inte Windows. Däremot är jag inte säker på att Avolites program skulle fungera bra nog.

Ett helt annat alternativ: Har du kollat om din DMX-dongel fungerar med någon ljusbordsprogramvara för Mac? Enttecs boxar funkar med de flesta program, vet ej hur det är med Avolite.

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du en licens för Windows 7 kan du köra en virtuell maskin med Windows. Oracle VirtualBox är gratis.

Parallels Desktop eller VMware Fusion är vanliga kommersiella alternativ om prestandan är viktigare. Då får du bättre grafikstöd med GPU-acceleration.

Nu verkar ditt ljusbordsprogram inte vara för grafiskt så jag gissar att VirtualBox räcker.

Det finns lösningar för att köra Windowsprogram på Mac med hjälp av Wine, och då behövs inte Windows. Däremot är jag inte säker på att Avolites program skulle fungera bra nog.

Ett helt annat alternativ: Har du kollat om din DMX-dongel fungerar med någon ljusbordsprogramvara för Mac? Enttecs boxar funkar med de flesta program, vet ej hur det är med Avolite.

Stort tack för svaret, ska kolla igenom dom olika alternativen.

Finns det ljusbordsprogramvara för Mac (trodde inte att det fanns ngr, och det borde var det bästa alternativet), isåfall vilka?

/Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inget om ljusbord men hade kollegor som körde på Mac med Parallells när vi utvecklade för Windows och Office. Prestanda var visserligen inte prioritet men de tyckte det funkade jättebra i övrigt. (Verkade heller inte vara så hårt sandboxat)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...