Jump to content
Annons

Waves släpper abbey road ADT


Razamanaz

Recommended Posts

Annons

Vacuumsound har en gratis ADT [AU/VST, 32/64] som funkar bra.

Airwindows har också gjort en ($50) men den har jag inte testat.

http://www.airwindows.com/adt.html

1. Hur är det nu, har glömt, är ADT i grunden ett vanligt chorus med modulerat delay som adderas till torr signal, eller hur var det nu?

2. Varispeed vad gäller Wavespluggen: När man ändrar varispeedvärde (vilket verkar vara det samma som att ändra delay tid) från ett värde till ett annat kommer tonhöjden att ändras under denna tid ? För ett riktigt band som ändrar hastighet borde det bli så.

Redigerat av laban1
Link to comment
Dela på andra sajter

varför använda denna plugg när man kan göra double tracking själv 😲 är det ett speciellt sound som denna plugg ger eller har jag missat nått?

Den gjordes väl för att spara tid, och röst. Om man nu tycker tid och att spara rösten är viktigt förstås.

Link to comment
Dela på andra sajter

varför använda denna plugg när man kan göra double tracking själv 😲 är det ett speciellt sound som denna plugg ger eller har jag missat nått?

Det låter ju såklart inte som om man faktiskt dubbat rösten. Det man gör är ju att spela upp exakt samma ljud men med lite random svajj. Detta fyller ju på något sätt samma funktion som en dubb kan göra, men det låter inte alls likadant. Blir ju snarare ett chorus.

Däremot kan det vara en mycket festlig effekt!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Blir ju snarare ett chorus.

Däremot kan det vara en mycket festlig effekt!

Det är nästan som ett chorus. Skillnaden är bl a att man kan variera "LFOn" manuellt och eller random vilket inte en LFO gör normalt då den t ex använder sinusvåg och triangelvåg. Det låter lite närmare en verklig dubb, inte riktigt lika artificiellt. Men det är klart en riktig dubb blir bättre som du säger..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har testat Waves ADT nu, blev inte direkt imponerad, samma flanger-effekt som det brukar vara på dessa typer av produkter, kommer inte tillräckligt nära verklig dubb i mina öron för att vara acceptabelt att använda till detta, i varje fall inte på sång. Någon som testat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...