Jump to content
Annons

Konstigt ljud i höger öra


darkwingduck

Recommended Posts

Hej

Har märkt efter att mixat lite låtar och lyssnat på samma beats om och om igen har gjort att mitt högra öra har ett konstigt ljud ibland som låter lite alienaktigt. Det hände också en gång på natten att jag fick tillfälligt tinnitus som varade 1 timme eller nåt. Vad kan det bero på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du möjligtvis haft öron-inflamation den senaste tiden? i så fall kan det vara något som spökar i ditt öra....eller så är det på gång att få det. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack det ska jag göra. Tänkte ge det några dagar annars blir det läkarbesök.

Tänk er att man pratar vanlig och så fås ett sådant bakgrundsljud tillagt:

http://www.youtube.com/watch?v=pmjHZrk60ZM

Låter väldigt konstigt.

Lite offtopic: Är det nån som vet hur man ska göra för att få en låt i låtkritik? Har laddat upp den så man kan ladda ner den, men vet inte hur man ska göra för att den ska synas där?

Redigerat av darkwingduck
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan vara lite av varje, men jag tycker det låter som om du har vätska bakom trumhinnan. Nässpraya några dagar, gärna medan du står på huvudet (eller åtminstone har det nedåt, typ ut över sängkanten). Snåla inte med sprayen, vid korttidsanvändning kan man vara frikostig. Det kan nämligen vara så enkelt som att gångarna mellan öra och luftvägar är svullna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Lite update:

Ingen vaxpropp, blev lite infektion i hörselgången sa de så jag fick lite örondroppar. Efter nån vecka gick det bort men förvrängningen kvarstod. En extra check hos läkaren sa de att trumhinnan var lite böjt inåt. Brukar bero på vätska som Laban noterade. Kanske det som var orsaken. Fick använda nasonex. Men men ljudet har inte gått bort, men blivit lite bättre. :/

Redigerat av darkwingduck
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...