zappazeppelin Posted January 1, 2014 Report Share Posted January 1, 2014 (edited) Hej Allesammans! Är ny här på forumet och tänkte då meddela att jag har nu i dagarna färdigställt min första transkribering/arrangering av en Zappa låt, Uncle Remus. Lyssna gärna: http://musescore.com...4/scores/152060 Den är arrad för piano, elbas, sång, kör och elgitarr. Har ni också gjort någon Zappa transkribering/arrangering? Länka gärna. Hare fint! 🙂 Edited January 2, 2014 by zappazeppelin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Roos Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Hej och välkommen hit! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders F Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Hej och välkommen hit! MVH Anders Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappazeppelin Posted January 2, 2014 Author Report Share Posted January 2, 2014 Hej och välkommen hit! :-) Hej och välkommen hit! MVH Anders Tack så mycket! Verkar vara trivsamt här! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rundgång Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 välkommen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik dP Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Hejsan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappazeppelin Posted January 2, 2014 Author Report Share Posted January 2, 2014 välkommen. Hejsan! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnRick Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 (edited) Välkommen! Om du tar requests skulle jag gärna se Zomby Woof eller Be-bop Tango. edit: eller Pygmy Twylyte såklart. Edited January 2, 2014 by JohnRick Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappazeppelin Posted January 2, 2014 Author Report Share Posted January 2, 2014 Välkommen! Om du tar requests skulle jag gärna se Zomby Woof eller Be-bop Tango. edit: eller Pygmy Twylyte såklart. Jag kan ta dina requests, men vi får se om det blir verklighet! 😉 Har precis börjat med San Ber'dino, men Zomby Woof eller Pygmy Twylyte står nära till hands för nästa projekt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
slejnard Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Välkommen hit! 🙂 Gillar Zappa! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guitar Nilsson Posted January 2, 2014 Report Share Posted January 2, 2014 Välkommen som sagt! Länken var verkligen imponerande, med noterna som flöt på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappazeppelin Posted January 2, 2014 Author Report Share Posted January 2, 2014 Välkommen hit! 🙂 Gillar Zappa! Ja vem gör inte? 😉 Han har bjudit oss på några riktiga mästerverk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappazeppelin Posted January 3, 2014 Author Report Share Posted January 3, 2014 Välkommen som sagt! Länken var verkligen imponerande, med noterna som flöt på! Tack! Jo det är ganska kul att sitta och meka med det där! 🙂 Link to comment Share on other sites More sharing options...
D Vibe Posted January 3, 2014 Report Share Posted January 3, 2014 Hej och välkommen. Lust att transkribera Flamenco Sketches av Miles Davis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappazeppelin Posted January 3, 2014 Author Report Share Posted January 3, 2014 Hej och välkommen. Lust att transkribera Flamenco Sketches av Miles Davis? Tror tyvärr inte det. Ett sånt här projekt tar ju sin tid, och de Zappa låtarna jag har/ska arrangera/transkribera ska vi även spela i våran ensemble i skolan. Så mekandet har ett syfte. Hade det inte varit så tidskrävande kanske jag hade gett Miles ett försök! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spass Posted January 6, 2014 Report Share Posted January 6, 2014 välkommen i vanliga fall gäller copyright och då kan du inte lägga ut noter och inspelningar på zappas musik online eller miles davis' även om det är ett arrangemang eller transkription tänk även på skillnaden i betydelse mellan arrangemang och transkription i ett arrangemang ändrar du tex melodier i stämmor och ackord och annat medan i en transkription behåller du allting i originalet men ändrar tex instrumentering ordet transkription kan även ha andra betydelser... Link to comment Share on other sites More sharing options...
zappazeppelin Posted March 21, 2015 Author Report Share Posted March 21, 2015 . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts