Henric Svensson Posted May 27 Posted May 27 (edited) Hej på Er! Ännu en låt inspirerad av vår oroliga omvärld, en rocklåt med svensk text, Det är en kall vind som blåser Kul att höra vad som tycks om låt och mix! Det är en kall vind som blåser Text & Musik Henric Svensson 202505 Mörka moln Seglar upp På vår horisont När det gäller Massa dårar Styr och ställer Det är en kall vind som blåser När politik Blir dramatik Bollen rullar Mera tullar Massa dårar Styr och ställer När det smäller Det är ett tungt regn som faller Det är en kall vind som blåser Ännu ett tungt regn som faller Tror du det är änglar som gråter Det är en kall vind som blåser Kall vind som blåser Ännu ett tungt regn som faller Tungt regn som faller Tror du det är änglar som gråter Tror du att dom oss förlåter Ännu ett tungt regn som faller Tungt regn som faller Det är en kall vind som blåser Kall vind som blåser Edited May 27 by Henric Svensson
Jonatan Lundin Posted June 4 Posted June 4 Bra låt, mix osv som vanligt. Kanske att sången är lite låg och skulle upp något. Bakgrundskören låter lite otajt i förhållande till lead. Kan det vara så att dry-signalen inte hörs, och då rumsklangen (ER, eller svansen) har en pre-delay blir effekten att kören har ett delay?
Henric Svensson Posted June 6 Author Posted June 6 On 2025-06-04 at 20:09 sa Jonatan Lundin: Bra låt, mix osv som vanligt. Kanske att sången är lite låg och skulle upp något. Bakgrundskören låter lite otajt i förhållande till lead. Kan det vara så att dry-signalen inte hörs, och då rumsklangen (ER, eller svansen) har en pre-delay blir effekten att kören har ett delay? -Tack för kommentar @Jonatan Lundin -Jag ska göra en sista koll och tar med mej dina synpunkter - återkommer!
Henric Svensson Posted June 6 Author Posted June 6 -Nu har jag tryckt på leadsången på verserna några myrben samt gasat på körpaketet i refrängerna några myrben! -Än en gång tack @Jonatan Lundin för att du tog dej tid!
Richie76 Posted June 6 Posted June 6 Bästa hittills tycker jag. Skönt drag och sound. Bra tydlig refräng med fylliga körer. Inget att anmärka på i mixen. 👏🤘👌 1
Recommended Posts