Jump to content
Annons

Vill du ha hjälp med din mix?


mixopenta

Recommended Posts

Ånej! Ännu en tråd om gratis mixerbjudande, tänker du.

Men istället för att jag erbjuder DIG något, är det i själva verket JAG som behöver DIN hjälp.

2013 var något av ett musikaliskt katastrof-år för mig, där jag på grund av anledning för första gången i mina 30 år i branschen fullkomligen föll handlöst av hästen.

Nu, mot slutet av året, har jag fått modet tillbaka att försöka ta mig upp i sadeln igen, och därför ber jag om din hjälp.

Har du något du behöver mixa åtar jag mig gärna uppgiften. Jag är inte nybörjare. Jag drev en studio mellan 1986-2000 och spelade in allt från garageband med stora drömmar till luttrade, erfarna artister. Från 2000 har jag uteslutande spelat in det jag själv vill, vid sidan av ett vanligt 9-5 jobb (Jag upptäckte att det faktiskt inte alls var glamoröst eller ens särskilt spännande att sitta och trycka på REC och PLAY 12 timmar om dagen). Det jag alltid tyckt varit roligast var att mixa.

Jag tänkte dels testa, och vidareutveckla min förmåga att mixa, som ändå är förhållandevis god, med att ta emot cirka ett halvdussin låtar i lite olika stilar. Dels på grund av att jag nyligen blivit arbetslös och känner att jag skulle behöva utnyttja lite overksam tid.

Jag har en förkärlek till all slags pop, indierock/pop, ”gubbrock” och blues. Jag tar också gärna emot Ambient, Acidjazz, Deephouse, Triphop eller Chill. Helst inte metal, punk eller dansorienterad musik dock. Jag tror inte jag skulle göra den typen av musik rättvisa.

Det färdiga resultatet får du göra vad du vill med.

Är du intresserad av att hjälpa mig? PM’a mig.

Ulf Hedlund Pettersson

Edit: Ledsen om det blev ett irriterande typsnitt, vet inte varför det blev så. Explorer 11 och den här redigeraren verkar inte vara överens...

Redigerat av mixopenta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

Hej. jag behöver lite olika hjälp. Bla lägga över låtar inspelade på 4kanalig porta digitalt varav vissa halvmixade andra inte (gitarr trum vad etc samt en del körer pålagda). Nu anv jag tyvärr Audicity för överföring till digital format men äh ! kan förklara mer om du är intres. Dels finns nya låtar som ska spelas in, bl a en duett - lite Americana - o sen mixas. Musikstilen är typ rock ;-)

Det är en del att bita i om man säger så och tar sin lilla tid...

Jag bor på söder i sthlm

Tjillevipp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedback.Cubase har jag CD men dator saknar cdspelare så måste fixa den detaljen. mitt problem är att ljud mkt kass på flera inspelningarså dem måste man helst mixa på portan NÄR de överförs för man kan inte dela upp spår som redan är "fixlagda"...Utmaning att föra över det som är värt föra över isig men en del ska föras över för man ska veta hur man ska spela, t ex keyboard slibfa el basggn el gurrariff o då måste vissa ibstrument urskiljas av den anledningen...ja ni hör . rädd att kasettbanden ska gå sönder oxå (i portan- en fostex fr 1900-talet. F-n vet hur man glad i hågen lyckades laga dem förr i världen med sax o tejp :-)

What a mess...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaren

@laban: Hade frågan kommit upp för typ fem månader sedan hade jag inte tvekat en sekund. Har proddat mycket genom åren, men på grund av anledning känns det inte aktuellt för tillfället. Tyvärr, får jag säga - kanske jag repar mod till mig för det igen framöver.

/Ulf

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...