Jump to content
Annons

Vill du ha hjälp med din mix?


mixopenta

Recommended Posts

Ånej! Ännu en tråd om gratis mixerbjudande, tänker du.

Men istället för att jag erbjuder DIG något, är det i själva verket JAG som behöver DIN hjälp.

2013 var något av ett musikaliskt katastrof-år för mig, där jag på grund av anledning för första gången i mina 30 år i branschen fullkomligen föll handlöst av hästen.

Nu, mot slutet av året, har jag fått modet tillbaka att försöka ta mig upp i sadeln igen, och därför ber jag om din hjälp.

Har du något du behöver mixa åtar jag mig gärna uppgiften. Jag är inte nybörjare. Jag drev en studio mellan 1986-2000 och spelade in allt från garageband med stora drömmar till luttrade, erfarna artister. Från 2000 har jag uteslutande spelat in det jag själv vill, vid sidan av ett vanligt 9-5 jobb (Jag upptäckte att det faktiskt inte alls var glamoröst eller ens särskilt spännande att sitta och trycka på REC och PLAY 12 timmar om dagen). Det jag alltid tyckt varit roligast var att mixa.

Jag tänkte dels testa, och vidareutveckla min förmåga att mixa, som ändå är förhållandevis god, med att ta emot cirka ett halvdussin låtar i lite olika stilar. Dels på grund av att jag nyligen blivit arbetslös och känner att jag skulle behöva utnyttja lite overksam tid.

Jag har en förkärlek till all slags pop, indierock/pop, ”gubbrock” och blues. Jag tar också gärna emot Ambient, Acidjazz, Deephouse, Triphop eller Chill. Helst inte metal, punk eller dansorienterad musik dock. Jag tror inte jag skulle göra den typen av musik rättvisa.

Det färdiga resultatet får du göra vad du vill med.

Är du intresserad av att hjälpa mig? PM’a mig.

Ulf Hedlund Pettersson

Edit: Ledsen om det blev ett irriterande typsnitt, vet inte varför det blev så. Explorer 11 och den här redigeraren verkar inte vara överens...

Redigerat av mixopenta
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...