Jump to content
Annons

En hjälpande hand gällane ljudbild


ItsFluff

Recommended Posts

Fortsätt mixa! Nörda in dig på ljud! Lyssna och lär dig allt du kan. Jag tror på kvantitet före kvalitet. Gör du 20 mixar kommer du automatiskt bli bättre på det. Jag menar det är svårt att mixa om man inte hör vad man bör göra. Jag kan EQ kompressorer och sånt utan och innan men det hjälper ju inte om man inte hör när man ska använda dem och vilka inställningar man ska ha. Jag lär mig fortfarande och har långt kvar men en sak jag har lärt är att jag lärt mig något på varje mix jag gjort, ibland utan att jag har märkt det. Utvecklar du dina öron så hör du när det låter skit. Då är det bara att experimentera med pluggar tills det låter bra igen. Utveckla sina öron kan man bara göra på ett sätt: genom att mixa. Jag har hållit på i en massa år nu och utvecklas hela tiden.

Så kör på tycker jag, fortsätt mixa, läs böcker, analysera låtar, whatever, till slut kommer du till ett ställe där du känner: fan, jag har blivit mycket bättre! Dom bästa mixarna gjorde så när dom började, mixade, mixade och mixade.

Kör hårt!!

Du har helt rätt i precis allt du säger! Tack för ditt svar!

Pensados Place är ett bra ställe att kolla in.. http://www.pensadosplace.tv/

Har faktiskt kollat in hans klipp på youtube ett bra tag nu! Gillar det som fan, men det känns som att det är lite för mycket överkurs just nu 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

En Kanadensisk snubbe vid namn Dezz Asante hjälpte mig att bli bättre på att mixa och att lyssna på mitt mixande. Duktig och skön att lyssna på. Gör det enkelt att förstå utan att snacka en massa rappakalja för den oinvigde. Kolla in hans lektioner på Youtube sök på :MuzeTech ochDezz Asante. Hjälper dig en hel del... med reversed Equalisation t.ex. Kan ta del av några av hans gratis lektioner via webben oxå =)

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

En Kanadensisk snubbe vid namn Dezz Asante hjälpte mig att bli bättre på att mixa och att lyssna på mitt mixande. Duktig och skön att lyssna på. Gör det enkelt att förstå utan att snacka en massa rappakalja för den oinvigde. Kolla in hans lektioner på Youtube sök på :MuzeTech ochDezz Asante. Hjälper dig en hel del... med reversed Equalisation t.ex. Kan ta del av några av hans gratis lektioner via webben oxå =)

Tack så mycket, du! Det ska jag verkligen kolla in!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...