Jump to content
Annons

Gratis Mellotron (för oss med Facebook och iLok-nyckel)


Peter Roos

Recommended Posts

Annons

Jo, men lite jobb får ni väl göra själva. Ville inte länka till FB-sidan eftersom alla inte har FB. Hade lite installation och annat att göra;-)Visste inte hur man skulle länka heller.

mvh/Peter

PS: direkt kommer det någon negativ jävla kommentar också. Vilken idiot som helst kan väl gå in på FB och titta själv, t.o.m. du.

DS

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men lite jobb får ni väl göra själva. Ville inte länka till FB-sidan eftersom alla inte har FB. Hade lite installation och annat att göra;-)Visste inte hur man skulle länka heller.

mvh/Peter

PS: direkt kommer det någon negativ jävla kommentar också. Vilken idiot som helst kan väl gå in på FB och titta själv, t.o.m. du.

DS

Nej och alla har inte FB, ej heller iLOK.

Källan är väl ändå A&O?

Sen tar du 15 min på dig att reta upp dig på ... Ja vad det nu kan vara... för att sen från glashuset du sitter i få ur dig moralfloskler och kalla folk för idioter bara för att man påpekar din undermåliga trådskapelse?!

Link to comment
Dela på andra sajter

Absolut källan är A och O, och kanske är min tråd "undermålig". Men alla är kanske inte lika duktiga som du på att hitta rätt länk, och man kan ju vara lite hjälpsam utan att komma med nån dum kommentar, det hade jag själv försökt göra. Du la ju in en länk själv, vilket är tacksamt. Man kan göra det utan någon slags "dumförklarings-smiley", eller?

Jag sitter inloggad här hela tiden, men det innebär ju inte att jag gör annat samtidigt, under dessa femton minuter. Och vilken moralfloskel har jag kommit med?

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Absolut källan är A och O, och kanske är min tråd "undermålig". Men alla är kanske inte lika duktiga som du på att hitta rätt länk, och man kan ju vara lite hjälpsam utan att komma med nån dum kommentar, det hade jag själv försökt göra. Du la ju in en länk själv, vilket är tacksamt. Man kan göra det utan någon slags "dumförklarings-smiley", eller?

Jag sitter inloggad här hela tiden, men det innebär ju inte att jag gör annat samtidigt, under dessa femton minuter. Och vilken moralfloskel har jag kommit med?

Skapar man en ny tråd så ska man länka också. Annars kan man lika gärna skita i det hela.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellotron är ballt, men inte iLOK (för jag har ingen....)

En iLok-nyckel kostar runt två hundra spänn, och det kan det vara värt för att testa en del pluggar som kräver en sådan.

PS (Jag rättar mig själv: 340,- på Thomann)

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm. Borde man inte kunna få samma sound med en sampler som har ljud som varit på ett kassettband och vänt?

Har inte provkört en Mellotron, så rätta mig om jag är ute och cyklar..

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan man lägga in egna ljud i pluggen?

Går nog inte, de kör ett eget .ufs-format. Men, man får tolv olika basala mellotron-ljud: Flutes and Oboe, Strings, Choirs osv. Plus två andra varianter

per ljud.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Uhm. Borde man inte kunna få samma sound med en sampler som har ljud som varit på ett kassettband och vänt?

Har inte provkört en Mellotron, så rätta mig om jag är ute och cyklar..

Finns samplingar både till EMU-, Akaisamplers m.fl. Jag körde in EMU-skivorna till vår gamla EMU-sampler i Halion (går att göra om till Halion-format) - funkade utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...