Jump to content
Annons

Ska det behöva ta en månad för att godkänna ett nyhetstips? Sås!


KillwithSkill

Recommended Posts

Ni, studio, mod osv är helt otroliga att vara så bedrövligt slappa att godkänna en nyhet, att när ni väl gör det så har det sk "tipset" svalnat sen längesen och nyheten blir mr sist! Däremot är ni snabba nog att rensa i trådarna där det ballar ur!

Inte kul att skriva/hinta om nyheter när gensvaret är likt en sengångare på heroin!

Inte första gången det här tas upp!

Skärpning studio, nånjåvlagång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Finns väl knappast någon anledning ladda upp låtar här då man måste ladda ned för att kunna lyssna. Lägg ut direkt på soundcloud istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja man kan lyssna direkt, om först klickar på ladda ner filen, så kommer man till spelare där man kan lyssna. Sen har jag länk på soundcloud också.

Men är trött på att dom måste godkända låten först. Känns löjligt, ingen anna sida gör så.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hör vad ni säger och det är bra att ni tycker till. Forumet bygger på frivilligt jobb från moderatorernas sida, och det är inte alltid vi hinner med, särskilt inte i semestertider. Tänk på att det, tyvärr, pågår mycket jobb bakom kulisserna som ni inte heller kan se.

/Mats

Tackar för svar!

Jag och säkert många mer förstår att det är ideellt och att det är körigt under semestertider. Inget konstigt med det. Men då undrar man varför det fortfarande finns "tid" till att städa ur trådar som urartar, som trots allt skett/sker under dessa tajta tider på året?

Hur långt tar det att kolla upp ett nyhetstips, dess relevans och äkthet och sedan godkänna eller diskvalisera tipset?

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Grundproblemet är att jag, och andra moderatorer tvingas lägga tid på att reda ut meningslösa bråk och andra tråkigheter i stället för att jobba konstruktivt med att göra forumet bättre. Jag önskar givetvis att tiden kunde läggas på betydligt roligare saker. Vill också påpeka att jag litar 100 % procent på de moderatorer vi har och att de gör ett bra jobb, men det är alltid bra om vi blir några till. Skicka mig gärna ett PM om ni känner er manade.

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kanske skulle bli moderator.

😆 Ha ha ...

Ja, fan alltså! Jag tror följande hade blivit det ultimata Moderator-teamet:

KillwithSkill

JJRockford

Demonproducenten

SadamJR

Valle

Ironman

DieHard

DVibe

Jag hade gett forumet endast en månad att leva efter det. Varenda jävla tråd hade blivit tömd på "olämpliga" inlägg!

Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Ha ha ...

Ja, fan alltså! Jag tror följande hade blivit det ultimata Moderator-teamet:

KillwithSkill

JJRockford

Demonproducenten

SadamJR

Valle

Ironman

DieHard

DVibe

Jag hade gett forumet endast en månad att leva efter det. Varenda jävla tråd hade blivit tömd på "olämpliga" inlägg!

Ja eller så skulle det bli en sandlåda likt ett grustag och ingen jävel bryr sig att rensa inlägg 😆

Men på en mer seriös nivå så skulle jag aldrig orka sitta och vara farsa och läxa upp folk. Det är moralfloskler från mig då jag inte är ett skit bättre än alla andra dårar här.

Men det skulle finnas olika mod-nivåer. Jag skulle lätt kunna ta på mig rollen att godkänna nyhetstips. Samt att jag kunde godkänna mina egna. Jag tycker att jag bidrar med en hel del. Och nu när hösten/vintern kommer så är jag mest hemma. Inga festivaler eller kärnkrafverk så blir det väl en uppsving på gearfronten.

Link to comment
Dela på andra sajter

[...] Men det skulle finnas olika mod-nivåer. Jag skulle lätt kunna ta på mig rollen att godkänna nyhetstips. Samt att jag kunde godkänna mina egna. Jag tycker att jag bidrar med en hel del. Och nu när hösten/vintern kommer så är jag mest hemma. Inga festivaler eller kärnkrafverk så blir det väl en uppsving på gearfronten.

Inte en helt och hållet tokig idé, KwS 🙂 Tänkte lite åt samma håll omedelbart efter att jag läst ditt inlägg.

Som det ser ut nu så finns det ett antal moderatorer som har möjlighet att moderera alla avdelningar. Ett jättejobb kan jag tänka. KwS idé om att låta ett antal "light"moderatorer ha varsin underavdelning är faktiskt en bra idé; avlastar de vanliga moderatorerna och bidrar till att många andra trådar/avdelningar modereras snabbare torde ju vara i allas intresse (?)

Samtidigt; om man som "light"moderator "bara" har en underavdelning att moderera så ter sig uppgiften inte så monumentalt stor, eller hur? Som "light"moderator har man då rätt att moderera en avdelning och endast den avdelningen (exempelvis "Säljes/Köpes"). I övriga forumet är man "vanlig" medlem.

Nåja, vad tycker ni andra?

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Men då undrar man varför det fortfarande finns "tid" till att städa ur trådar som urartar, som trots allt skett/sker under dessa tajta tider på året?
En drös anmälningar (och det har varit alldeles för mycket trollande i sommar) på en tråd dyker upp även i mailboxen, det gör inte nyhetstips som skapas eller låtar som laddas upp.

När sommaren är över är moderatorerna mer aktiva i forumet och, om vissa användare kan hålla sig i schack, flyter arbetet med övriga forumet på bättre.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

😆 Ha ha ...

Ja, fan alltså! Jag tror följande hade blivit det ultimata Moderator-teamet:

KillwithSkill

JJRockford

Demonproducenten

SadamJR

Valle

Ironman

DieHard

DVibe

Jag hade gett forumet endast en månad att leva efter det. Varenda jävla tråd hade blivit tömd på "olämpliga" inlägg!

😆

det hade vart snyggt när vi börjar rensa varandras inlägg 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad säger ni om en ny "Digitalt ljud" avdelning som jag kan moderera? 🙂

Jag har ett sidtips till dig Martin, Svalander.se. Gillar man hemmasnickrade teorier om digitalt ljud är det ett paradis 🙂

Vad sägs t ex om en antistatborste för endast 1190 kr som man kan ha att borsta av sina CD-skivor med?

"En statiskt elektriskt laddad skiva låter generellt mindre transparent med tunnare röster och en bas som inte når sin fulla potential."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett sidtips till dig Martin, Svalander.se. Gillar man hemmasnickrade teorier om digitalt ljud är det ett paradis 🙂

Vad sägs t ex om en antistatborste för endast 1190 kr som man kan ha att borsta av sina CD-skivor med?

"En statiskt elektriskt laddad skiva låter generellt mindre transparent med tunnare röster och en bas som inte når sin fulla potential."

Jag tror precis jag kom i brallan... tack äntligen har jag hittat mina hemmamarker!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...