Jump to content
Annons

"Burkig" sång


Mallve

Recommended Posts

Hej!

När man spelar in sång varför ändras ljudet när jag trycker på Rec knappen? Jag spelar upp melodin jag ska sjunga till och rattar under tiden på Mixer knappen på ljudkortet till jag får ett resultat som jag tänker "detta funkar bra att sjunga till". Men sen när jag trycker på rec knappen så låter min sång helt plötsligt lite...burkigare? Det låter nästan som att den blir svagt dubblerad utan att jag slagit på någon effekt. Det är inte så enkelt som att bara ställa in lite nivåer på ljudkortet och sedan trycka rec eller? Måste jag pilla lite i programmet också kanske?

Ljudet blir alltså "burkigare" under tiden jag spelar in men ljudet som spelats in låter "bra" på det viset att jag inte lagt effekter på än. Men jag känner att det här burkiga ljudet gör att jag inte riktigt kan prestera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. Vad använder du för mikrofon?

2. Vad använder du för ljudkort?

3. Vad använder du för inspelningsprogram?

4. Vad är det för mixer du pratar om?

Utan denna info är det tyvärr omöjligt att svara på din fråga.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Se till att du har ALLA pluggar på master kanalen är avaktiverade.

2. Se till att du har Audio-buffer värdet på 128 eller lägre.

3. Se till att du har Plug-In Delay kompensation är avaktiverat.

Dessa brukar vara dom främsta skälen till att det kan låta burkigt ( Svagt fördröjning ) när man spelar in.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...