Jump to content
Annons

Varför har inte PT funnits i x64 fören nu (PT11)?


Terror

Recommended Posts

Jag väntar ju t.ex. sen länge på förklaringen av vad EQ-principen "bortstädning av sjungande/ringande frekvenser som låter exakt likadant oavsett tongångar och förekommer bland analoga stränginstrument" är för nåt.

Att jag inte svarat på det är för att du vinklade frågan så att det såg ut som om TS i den tråden ville veta, men inte du [edit] och det störde mig att du inte kunde fråga i egenskap av dig själv istället. Så jag trodde inte du var intresserad men bad dig fråga mig direkt istället, något du inte gjorde!!

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
När du skriver HD-X system så tar jag det självklart som en "host" med PT HD-X som rullar på en Mac (mac vs. pc).

Utan host.

Jag tror inte nåt av mina projekt kommer över 50% av min CPU kraft trots att jag kör i 88.2khz.

Extra DSP är inte nödvändigt längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan host.

Jag tror inte nåt av mina projekt kommer över 50% av min CPU kraft trots att jag kör i 88.2khz.

Extra DSP är inte nödvändigt längre.

Ok, men är du vänlig och svara på min tidigare fråga:

"Men, du menar då alltså att en PC inte piskar en Mac Pro med PT (11 för enkelhetens skull) HD-X och två HD-X kort?"

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ok, men är du vänlig och svara på min tidigare fråga:

"Men, du menar då alltså att en PC inte piskar en Mac Pro med PT (11 för enkelhetens skull) HD-X och två HD-X kort?"

Utan host innebär att jag jämför processorkraften i HDX DSP-korten mot en PC.

Ett HDX DSP kort är upp till 5 gånger snabbare än ett gammalt HD DSP kort. Det har jag skrivit hela tdien.

Och jag gillar PT mjukvaran. Men tycker Avid tar alldeles för mycket betalt för sina DSP kort.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte ringt Kaknästornet än?

Snälla vännen, tekniska omständigheter rörande sändning bestäms och regleras av Post och Telestyrelsen i samverkan med Myndigheten för Radio och TV. Skulle man ringa nån vore det dit i så fall. Kaknästornet, är bara en turistattraktion och teknisk distributionslänk.

Du duckar dessutom det faktum att den källa du hänvisade till inte innehöll nån relevant information om dina påstående, och det visste du om. Samma sak märkte dr loop här ovan med, irrelevant källhänvisning ut i cyberrymden bara.

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan host innebär att jag jämför processorkraften i HDX DSP-korten mot en PC.

Ett HDX DSP kort är upp till 5 gånger snabbare än ett gammalt HD DSP kort. Det har jag skrivit hela tdien.

Ok, ett missförstånd totalt då rå.

När du skriver TDM-system eller HD-X system så har jag trott att du hela tiden har talat om "systemet" som helhet, där du ställt PC mot Mac Pro och PT HD-X 2.

Då till nästa fråga då:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla vännen, tekniska omständigheter rörande sändning bestäms och regleras av Post och Telestyrelsen i samverkan med Myndigheten för Radio och TV. Skulle man ringa nån vore det dit i så fall. Kaknästornet, är bara en turistattraktion och teknisk distributionslänk.

Ring och fråga då.... Kan inte bli enklare, eller hur? Eller ska du ifrågasätta mig som jobbat på TV bland annat som ljudtekniker i flera år UTAN att ta reda på hur det ligger till?

By the way, väntar fortfarande....

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Nej.

Men HDX korten tillför väldigt lite och kostar mycket pengar.

Du behöver inte HDX korten idag, CPUerna är så pass snabba.

Du kan köra PT Native utan HDX DSP kort och du får mer prestanda med bara datorns CPU än två HDX DSP kort.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

Men HDX korten tillför väldigt lite för mycket pengar.

Du behöver inte HDX korten idag, CPUerna är så pass snabba.

Tack! Det var bara det jag ville veta, missförstånd eller inte.

Vad jag behöver kan du ju inte uttala dig om, eller hur?

Jag älskar ProTools, dess arbetsflöde och stabilitet, och jag väljer att stanna kvar med den plattformen och den tekniken. Jag, personligen, tycker det är helt fantastiskt och är helt lyrisk över vad som komma skall 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Fint.

Jag har ingen aning vad du behöver naturligtvis. Men sitter du på HD3 idag på en äldre mac så förstår jag att du är sugen på att uppgradera.

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Fint.

Jag har ingen aning vad du behöver naturligtvis. Men sitter du på HD3 idag på en äldre mac så förstår jag att du är sugen på att uppgradera.

OM!!! Jag läääängtar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring och fråga då.... Kan inte bli enklare, eller hur? Eller ska du ifrågasätta mig som jobbat på TV bland annat som ljudtekniker i flera år UTAN att ta reda på hur det ligger till?

Ah, så du vill inte medge att du inte hade en aning om att kaknässtornets reception inte kan svara på ditt påstående? 🙂

Som jag skrev, du påstår mängder med BS som du du inte har fog för, och det är därför du medvetet hänvisar ut till totalt irrelevanta källhänvisningar. När folk sen säger att man inte hittar informationen som stödjer det du säger, då är det han som behöver öka läsförståelsen eller "är blind". Vi har sett det många gånger förr, även här ^^.

Dessutom, vad har fått dig att tro att jag inte känner till omständigheterna kring det du talar om sen innan? Kanske tror du jag är som du, en person som improviserar sig fram mellan fakta och påhitt? Men enda anledningen att jag skulle ha fel, är att du säger motsatsen, och kan inte belägga den. Inte sant?

Så om någon här inte känt till omständigheterna sen innan, och hade ringt, och fått svart på vitt att det du påstår är BS (som det så ofta är), hur hade den personen då kunnat presentera det här? på ett sätt så att han blev trodd? du hade ju bara sagt att denne inte har ringt, och bara hittar på .. inte sant?

Som du ser, att bara avfärda personer, utan att ha mycket egna belägg, det är en väldigt trygg sits att befinna sig i. Man kan inte få fel, då är man trygg. Då kan man påstå vad som helst.

I min värld funkar det i alla fall så att den som påstår något har också bördan att belägga att det förhåller sig så. Men jag tror det är lite för höga krav när man talar med dig ...

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

I min värld funkar det i alla fall så att den som påstår något har också bördan att belägga att det förhåller sig så.

Jamen, fantastiskt. Då kanske du äntligen kan förklara detta påstående då:

RTAS käkar voices på HD-X kort!!!

...eller vänder du kappan efter vinden?

Look, Signia, jag vet inte vad ditt problem med mig är. Du är enormt påfrestande och är på mig och mina inlägg löpande, så fort du hinner, och allt jag säger är fel.

Kom igen nu, varför hatar du mig så mycket?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jamen, fantastiskt. Då kanske du äntligen kan förklara detta påstående då

Du har vetat vad som gäller i flera timmar nu. Jag frågade först, du förklarar först, sen jag. Du försöker slippa undan att belägga vad du säger bara.
Look, Signia, jag vet inte vad ditt problem med mig är. Du är enormt påfrestande och är på mig och mina inlägg löpande, så fort du hinner, och allt jag säger är fel.

Kom igen nu, varför hatar du mig så mycket?

Det är i princip alltid Du som topprider både mig och andra. Låt mig påminna om det. Det är därför du får svar på tal. Jag är långt ifrån ensam (även i denna tråden) om att markera det, och se igenom dina mycket märkliga och verklighetsfrämmande predikanden, blandat med en tämligen överlägsen/nedlåtande inställning och avsaknad av belägg. Det har jag och andra sagt till dig många gånger.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har vetat vad som gäller i flera timmar nu. Jag frågade först, du förklarar först, sen jag. Du försöker slippa undan att belägga vad du säger bara.

Det är i princip alltid Du som topprider både mig och andra. Låt mig påminna om det. Det är därför du får svar på tal. Jag är långt ifrån ensam (även i denna tråden) om att markera det, och se igenom dina mycket märkliga och verklighetsfrämmande predikanden, blandat med en tämligen överlägsen/nedlåtande inställning och avsaknad av belägg. Det har jag och andra sagt till dig många gånger.

Vad som gäller? Jag HAR redan svarat, och hela slutdelen av tråden påverkades av det. JA, det löste sig fint vad gäller DrLoop och mig, på ett gött och moget sätt. Så där, om du backar i tråden, har du fått ditt svar.

Snacka för fan inte om att smita!! Du är totalt körd när det gäller ditt påstående om att RTAS äter HD-X kort, och PT HD användare vet det också, och jag lovar dig att det finns gott om sådana användare som läser dessa trådar, och dom (som vi fastställt) är ofta de mer professionella. LÄR DIG istället för att käfta! Men lev vidare du med ditt felaktiga påstående, gud vet hur många andra felaktiga påståenden du kommit undan med....

Aha, så några här ÄR alltså gudar, och en del som inte går att köra över ska lyda Er? Är det så det ska se ut på ett forum?

Då har du än mer att lära än jag trodde!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske dags att byta nick igen?

Haha, näh... Efter att ha blivit utslängd flertalet gånger för dåligt uppträdande, så att säga, så har jag lovat att sköta mig....

Gillar starkt din smilfink-bild!! Passar liksom till de flesta inlägg, haha....

Link to comment
Dela på andra sajter

det löste sig fint vad gäller DrLoop och mig, på ett gött och moget sätt. Så där, om du backar i tråden, har du fått ditt svar.

Det löste sig fint med DrLoop och dig, på ett gött och moget sätt? Ehm … haha. Det var nog snarare han som tvingades stå ut med din osakliga elitism, och inte upprörde sig.

Du gick ut med en rejält elitistisk inställning som kan sammanfattas med att Mac + PTHD var the shit. Använde man inte den riggen, så antydde det amatörskap, fattigdom, nedladdade piratkopior eller bara ren okunskap.(#40)(#48)(#24)

Höjdpunkten var väl att alla andra bara skulle ”inse att PC med Cubase drunknar i skuggorna" (#73). När belägg för det efterfrågades, hänvisade du till en film som i vanlig ordning inte på något sätt överhuvudtaget backar upp nånting av ditt påstående – nåt som drloop mycket riktigt uppmärksammade (#79).

Drloop ansåg att en standardPC av idag ger minst lika mycket processkraft som ett HD3system, rentav HD5 (#54). Men DÅ, gick du på han direkt. Det skulle ju innebära att en ”PC med Cubase" kunde vara lika stark som Protools HD på en Mac, och så får det inte vara, för då har inte ditt favoritsystem längre ett statusmässigt övertag. Därför gick du på han, och tyckte att NYA HDX är minsann ÄNNU starkare än vad HD är, och därför synnerligen starkare än en PC med Cubase kan vara (#55). Klassisk variant av statusmässig "Jag är bättre än dig" leken, och det var fan inte drloop som började den inte.

Trots det, förklarade drloop sin åsikt sakligt och tolerant (#57), men som svar fick han bara ännu en statusmässig avsnäsning från dig (#58), att ingen PC kan mäta sig med 2st HDX moduler (för då är din favvo inte mer värd än alla andra här). Du sa själv (#86) "DrLoop påpekar hela tiden att en PC lätt piskar en Mac Pro med två HD-X kort och PT HD-X .. Det var så denna lilla del av diskussionen startade".

Jag själv tyckte då att om du trycker in dubbla HDX i macen så måste du ju göra det i PCn med, annars lir det ingen rättvis jämförelse. Så på vilket sätt gör det macen "bättre" än PCn?(#69). Då sa du att drloop - som själv är protools-användare – ska ha sagt att PC är lika med Cubase??! Något han aldrig nånsin påstått. Desperat bortförklaring bara, för du var ute på "destroy PC/Cubase conquest".

Det enda som löste sig, var att du ställde en helt ny fråga till drloop (#97): "Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT 11 och två st. HD-X kort?". Svaret på det är väl rätt så jävla självklart? Två likvärdiga datorer varav en har DSP-kort, då är en starkare? No shit?? Det var aldrig vad drloop antytt heller, nåt han tvingades påminna dig om redan i #85.

Kan garantera dig att drloop anser fortfarande samma sak som han först sa, som du flög på honom för. Du backade tillbaka enbart när du tyckte du fick fram att Mac (Protools) med DSP är "bättre" än PC utan DSP (Cubase); att du kände att drloop gav med sig och erkände att mac + protools var bäst. Där, har du var som löste sig. Inget annat, och den enda som var mogen var drloop som orkade stå ut utan att bli upprörd.

Snacka för fan inte om att smita!! Du är totalt körd när det gäller ditt påstående om att RTAS äter HD-X kort, och PT HD användare vet det också, och jag lovar dig att det finns gott om sådana användare som läser dessa trådar, och dom (som vi fastställt) är ofta de mer professionella. LÄR DIG istället för att käfta!

Jag brukar inte påstå saker jag känner mig osäker om. Då slipper man smita. Men har blivit konstruktivt korrigerad ibland med. Är dock inte det minsta rökt i det faktum att användningen av AAX och HDX kommer käka fler röster än med TDM. Hade du känt till läget hade du inte sagt emot heller.

Alla andra som undrar hur jag menar med HDX kan ju PMa så kan jag skriva. Men jag har fått nog av att den här motymaniska bofinken ska smita undan hela tiden. Lär jag honom varför, så kommer han ju anstränga sig 110% för att hålla kvar diskussionen på det, förneka det, istället för att förklara vad jag frågade av honom först.

Frågan du måste svara på är varför du ger din favorit-dator Turbo-DSP, men inte den andra, och sen kallar din favorit för bättre. Du har inte svarat ett skit på hur du rimligt du tycker det är. Jag är trött på att ständigt vara den av oss två som tvingas förklara mig såhär, när du slipper.

Kärnan i alltihopa är nog trots allt det du just skrev ovan ^^: ”..sådana [protools] användare som läser dessa trådar, dom (som vi fastställt) är ofta de mer professionella. LÄR DIG istället för att käfta!”

Redigerat av Signia
  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla andra som undrar hur jag menar med HDX kan ju PMa så kan jag skriva. Men jag har fått nog av att den här motymaniska bofinken ska smita undan hela tiden. Lär jag honom varför, så kommer han ju anstränga sig 110% för att hålla kvar diskussionen på det, förneka det, istället för att förklara vad jag frågade av honom först.

Nej, fel, DU MENAR: Alla andra som undrar vad jag menar med att RTAS käkar voices på HDX-kort, kan ju PMa.... Snygg undanflyktsmanöver!!

Ehhh, "lär honom varför"? Nej, anstränger mig inte alls när det gäller dig. Du klarar det så fint själv att dumförklara dig...

Ojojoj.... ja, IQ är ingen av dina starka sidor! Så tar en del av mitt tidigare inlägg här:

"Antingen är du dum, eller så inser du inte hur dumt du svarar, jag vet inte vilket, men du skulle må bra av att lära dig mer innan du, som vanligt, försöker trampa på mina inlägg i ren desperation för att själv verka klok.

VEM har påstått att man ska köra TDM på HD-X? AAX ska köras på HD-X (RÄTT PLUGGAR)!!!

Är du så fruktansvärt oförståndig eller taskig på att ta in information du läser att du på fullaste allvar tror att AVID "hoppas" på tredjeparts-tillverkare??? Arbetet är i full gång i samarbete med AVID och övriga plugg-tillverkare, men det kanske du inte tagit reda på, eller? Herre gud, vad har du där uppe i huvudet, människa???

JAG VILL att du förklarar DITT uttal:

RTAS käkar voices på HD-X kort! Snälla, låt mig få en förklaring!!

Frågan är simpel, så svara nu här direkt i tråden så alla får se istället för att skriva långa utlägg om varför JAG smiter undan!

[Edit]....jag menar, du försöker ju lära mig 😄

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Bara för att friska upp ditt minne, Signia, så skrev du exakt så här:

"risken tämligen fet att du blir tvingad att köra gott om RTAS. Ett tips: RTAS käkar voices på HDX-kort. Ju fler RTAS du kör, desto fler HDX kort måste du köpa. Minsta o billigaste HDX kortet kostar över 50,000 kr. Bra kalkylerat där."

Så, kan du nu förklara TVÅ påståenden istället:

1: "RTAS käkar voices på HD-X kort"

2: "Ju fler RTAS du kör, desto fler HDX kort måste du köpa"

...för.... du ska ju lära mig juh 😲

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

kan du nu förklara TVÅ påståenden istället:

SE #83 igen, för fnörtonde gången.

Förklara på vilket sätt en DSP försedd mac utgör ett belägg för att mac är starkare/bättre än motsvarande PC utan DSP, och varför annars macen skulle vara ett starkare och bättre alternativ.

Sen ska jag förklara för dig. Jag lovar dig det. Gör jag inte det kan du hålla det emot mig hur högljutt och länge du vill, och jag kommer alltid bekräfta det med. Men, bara så länge du förklarar dina påståenden först. Och det var ju trots allt i den ordningen dom kom, inte sant? Annars kommer du förneka, och sen klamra dig fast vid den diskussionen för att undvika att behöva motivera vad du själv sagt.

Your choice, så sluta tjata.

Redigerat av Signia
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Förklara på vilket sätt en DSP försedd mac utgör är en rättvis jämförelse med motsvarande PC utan DSP.

Förklaring till anledningen att jag jämfört som jag gjort är:

DrLoop har hela tiden påstått att en PC med dess egna processorer och INGEN extra hårdvara "piskar" ett ProTools HD-X system. Skriver man "System" så tar jag det självklart som en Mac med ett PT-system, hur ska man annars kunna jobba med det?

FÖRTYDLIGAR: I efterhand har det retts ut att DrLoop enbart talade om endast HDX-Korten, och inte en MAC MED ProTools HD och HD-X korten, vilket är en något konstig jämförelse då en DAW krävs för att kunna jobba med ProTools HD, och den ska köras med hårdvara (det är ju HD). DÄRFÖR ställde jag frågan annorlunda för att klargöra vad han menade:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Jag skrev "TACK!" till DrLoop, och den fråga det handlade om är nu utredd.

Godtar du DEN förklaringen, eller smiter jag nu igen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tagga ned. Varken du eller tråden vinner på att du gormar och dumförklarar andra medlemmar.

Tråden mår heller inte bättre av totalt fel påståenden, eller obefogade påhopp!

Det är bara att läsa Signias första inlägg som rör mig:

"Känner igen DMMs tonfall här^ från förut, tonårig elitism ... 😎."

[Edit]

Vad tråden däremot skulle må bra av var om personer med rätt kunskap och lite tyngd på detta forum som ser rätt/fel, faktiskt tillrättavisade personer som ger felaktiga påståenden, och du är en sådan person. Men det är tydligen svårt att hålla med mig, även om jag har rätt.

Du, Joachime, vill sätta mig på plats (något du inte har befogenhet för i detta fall), men Signia pekar du inte på med hela handen (då det faktiskt är 100% befogat). Varför? Du, precis som jag, VET vad som är rätt eller fel här, men det vore väl SKAM att hålla med mig, gissar jag, men det är ditt val...

Vill vi få fram rätt fakta till TS, eller ska han (och övriga) få fel information enbart för att Signias stora EGO ska ha rätt?

Hade Signia kommit med korrekta påståenden vad gäller AVID och PT HD / HD-X, så hade jag aldrig sagt något, men nu är fallet så att han har fel, samt att han alltid gör allt för att försöka tillrättavisa mig, även om han har fel så ska han ha rätt, och det tror jag TS inte uppskattar.

Vem är det som far med tonårings-fasoner egentligen?

Redigerat av DMM
Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte Ts redan fått svaret på frågan? känns som att nu är det bara pojkar med för stora gitarrer som vill visa sig vem som har mest uthållighet i sturskhet som diskuterar här. Men för all del, det är rätt roande det med, på ren diskussionsnivå. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Förklaring till anledningen att jag jämfört som jag gjort är:

DrLoop har hela tiden påstått att en PC med dess egna processorer och INGEN extra hårdvara "piskar" ett ProTools HD-X system. Skriver man "System" så tar jag det självklart som en Mac med ett PT-system, hur ska man annars kunna jobba med det?

FÖRTYDLIGAR: I efterhand har det retts ut att DrLoop enbart talade om endast HDX-Korten, och inte en MAC MED ProTools HD och HD-X korten, vilket är en något konstig jämförelse då en DAW krävs för att kunna jobba med ProTools HD, och den ska köras med hårdvara (det är ju HD). DÄRFÖR ställde jag frågan annorlunda för att klargöra vad han menade:

Skulle du påstå att en PC (likvärdig Mac Pro) med Cubase "piskar" Mac Pro (likvärdig med PC'n) med PT (11 för enkelhetens skull) och två st. HD-X kort?

Godtar du DEN förklaringen, eller smiter jag nu igen?

Om du smiter igen? Det vet du ju i så fall lika väl som mig och alla andra, inte sant?

Återigen .. du jämför två LIKSTARKA datorer, två LIKVÄRDIGA i beräkningskapacitet. Dina egna ord! En likvärdig Mac och PC. Och sen väljer du att lägga till dubbla HDX DSP-er på macen, men inte på PCn.

Dom två är likvärdiga(!), som du själv säger, men så får macen dubbla HDX-kort, dock inte PCn. Och därigenom bevisar du att en likvärdig PC inte kan mäta sig med en mac inklusive HDX-2 system. Inte sant?

Min fråga, ännu åter en gång, är om du tycker det är en rimlig jämförelse? Och om inte, varför gör du en så vinklad jämförelse? Vad gör macen så mycket bättre? För du har ju predikat att PC med cubase försvinner i skuggan av mac + protools, inte san? Att mac plus protools anger professionalism m.m.

Drloop påstod att en PC för upp till 15,000kr torde ha teoretiskt likvärdig prestanda som två HDX kort. Och det stämmer någorlunda väl. (HDX har inte 12,6gHz, utan arkitekturen ser drastiskt annorlunda ut, med större systembelastning och betydligt mer latency än HD t.ex.). PC-plattformen har ju process-resurser som den snabbaste mac utrustad med största möjliga HDX-system knappt kommer upp till en tredjedel av, för typ 7 gånger samma pris. Så drloops påståenden i princip riktiga.

Redigerat av Signia
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...