Jump to content
Annons

Stänga av era musikdator varje kväll?


al123

Recommended Posts

Det poppar mer eller mindre när du stänger av monitorerna utan att ha en stabil signal på ingången. Har du alltid ljudkällan påslagen när du stänger av/sätter på monitorerna, är insignalen stabil, och poppet minskar eller försvinner.

Been there, done that...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tackar för alla svare! Blir väl framöver att stänga av datorn med jämna mellanrum... men är det dåligt för monitorerna att stänga av dem via strömbrytare? rätt så jobbigt att gå bakom dem hela tiden och stänga av och på dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vilken anledning lämnar du mixerbordet på?

Inte jag som ska svara men jag gör det ändå.. Kan tänka mig att det aldrig slås av av samma anledning vi aldrig brukade slå av stora studiobord i mitten av 80-talet. En mixer är uppbyggd av en massa moduler som sitter i massvis med (förhoppningsvis förgyllda) kontakter. Ett större analogt mixbord blir rätt varmt också. Om man då slår av strömmen på det på natten på sen på det nästa dag orsakar man mekaniskt slitage som kan skapa glapp i kontakterna. Det är ju allmänt känt att metaller utvidgas då dom blir varma och krymper då dom blir kalla. Att alltid ha i gång bordet eliminerar mycket av dessa problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...